Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dopasowanie anterny-pytanie

11 Lut 2010 16:48 831 1
  • Poziom 21  
    Potrzebuje pomocy w zrozumieniu sposobu dopasowywania anteny. Zagadnienie to zostalo poruszone w artykule inz. G.P. Kaniuta (caly artykul mozna znalezc

    http://www.sp2swj.sp-qrp.pl/SP3SWJ/SMITH/wykres%20schmita.pdf

    i chodzi o rysunek 22. "Dopasowanie anteny do linii zasil...... Probowalem "przetlumaczyc to na rozne sposoby na realizacje fizyczna w postaci polaczenie roznych odcinkow kabli i sprawdzalem to symulacja komputerowa. W zaden sposob to nie daje dobrego wyniku.
    Nie wiem jak z tego wybrnac. A moze na tym rysynku sa bledy? Nie wiem jak go rozumiec.
    Jesli ktos zechce mi pomoc, to wielkie dzieki.

    Kaz

    Dopasowanie anterny-pytanie
  • Poziom 21  
    Tak wiec w zasugerowanej odpwiedzi jest blad. Mylic sie jest rzecza nader ludzka. Pomylil sie i ten ktos, kto przytoczony przyklad obliczyl. Zdarzyl sie blad, ktory przyjeto nazywac "szewskim" Autor przykladu (nie chodzi tu o mnie), sam w wyjasnieniach przestrzegal, aby do wykonania obliczen korzystac ze skali " do generatora", a nastepnie z robil dokladnie odwrotnie, i skorzystal ze skali "do obciazenia". Popelnil blad, ktory i mnie zdarza sie i to czesto. Wpadlem na ten blad ze wzgledu na to, ze podana wartosc byla wyraznie rowna od tej, ktorej bym sie spodziewal. Wykonana symulacja Pspice'm blad potwierdziala.
    Zamiescilem ten post, aby wybadac, czy aby znajomosc diagramu Smith'a nie podupadla wsrod krotkofalarskiego bractwa. Wniosek? Ano podupadla, i pewno czas cos zrobic, aby ja podreperowac. Dzieki wszystkim, ktorzy sie tematem zainteresowali!!!!!
    Wlasciwa dlugosc odcinka kabla do uzyskania dopasowania wynosi 0.429 dlugosci fali (tu dlugosc elektryczna odcinka, nie rzeczywista), a kondensator powinien miec 28 pF!

    Dzieki za zainteresowanie i wziecie udzialu w "ankiecie"