Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

gmp w golf 1,4 fsi na łańcuchu

dragon1473 12 Lut 2010 07:52 12416 10
  • #1 12 Lut 2010 07:52
    dragon1473
    Poziom 8  

    Witam
    Mam problem z golfem 1,4 fsi 66 kw z 2004 roku. klient przyprowadził na warsztat do nas z objawami przeskoku rozrządu. Dowiedziałem się że ponoć w silnikach fsi vw zdarza sie to dość często przez wadliwy napinacz łańcucha. Do tego miejsca jest Ok.
    Utknąłem w punkcie poszukiwania GMP.
    Moje pytanie brzmi: jak znaleźć GMP w silniku 1,4 fsi.

    0 10
  • #2 12 Lut 2010 11:36
    Mad Max
    Poziom 23  

    A czy w tym silniku GMP wypada w innym miejscu, niż np. w maluchu?:D

    0
  • #3 12 Lut 2010 14:44
    Michu10
    Poziom 32  

    Zagubiłeś się w poszukiwaniach, to masz pecha, zastanów sie co napisał kolega Mad Max, w profilu masz mechanik samochodowy!?

    1
  • #4 12 Lut 2010 18:04
    dragon1473
    Poziom 8  

    Przestańcie się wymądrzać bo dobrze wiecie o co mi chodzi. Myślałem po prostu że ktoś mi podpowie gdzie jest np.otwór do włożenia blokady albo znak. A cwaniakować to każdy umie tylko konkretów żadnych. Ale dzięki już sobie dałem radę bez waszych cennych rad.
    Pozdro

    1
  • #5 12 Lut 2010 19:13
    TESMEN
    Poziom 18  

    Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę".

    tak to powinno się robić

    Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy zapłonowe cylindra 1 wmontować czujnik zegarowy za pomocą adaptera „A” (VAG T10170 i T10170/ 1). Obracać wał korbowy w kierunku obrotu aż cylinder 1 znajdzie się w górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Cofnąć czujnik zegarowy i obrócić wstecz wał korbowy o ok. 45°. Wysunąć szynę prowadzącą napinacza i zablokować tłok napinacza paska kołkiem „B” (VAG: T40011). Oznaczyć kierunek obrotu łańcucha. Poluzować koło wałka rozrządu narzędziem blokującym. (Strona dolotowa ma gwint lewoskrętny). Łańcuch wymontować równocześnie z kołami wałka rozrządu. Wmontować koła wałka rozrządu za pomocą nowych śrub i dokręcić narzędziem blokującym na przepisany moment obrotowy bez kolejnego naprężenia kątowego. Wałek rozrządu obracać w przód aż narzędzie blokujące „C” (VAG: T10171) wałka rozrządu będzie mogło być założone na nim z tyłu. Dokręcić narzędzie blokujące wałka rozrządu i poluzować wałek narzędziem. Łańcuch montować równocześnie z wałkiem rozrządu a jego koła dokręcać palcem i kciukiem tak, by mogły się jeszcze obracać na wałku. Wyjąć kołek „B” z napinacza łańcucha i obracać wał korbowy w kierunku jego obrotu aż cylinder 1 znajdzie się z górnym martwym punkcie cyklu sprężania. Koła wałka rozrządu dokręcić narzędziem blokującym i na przewidziany moment obrotowy bez kolejnego naprężenia kątowe. Zdjąć narzędzie blokujące wałka rozrządu i obrócić wał korbowy o 720° w kierunku obrotu aż cylinder 1 znajdzie się z górny martwym punkcie cyklu sprężania ± 0,01 mm. (Wskazówka: Jeśli wał korbowy zostaje obrócony za daleko, należy go obrócić wstecz o 45° i potem ponownie w przód.) Sprawdzić, czy narzędzie blokujące jest w dalszym ciągu osadzone. (Jeśli nie, ponownie wyregulować.) Dokręcić koła wałka rozrządu z przewidzianym kolejnym naprężeniem kątowym obrócić wał korbowy o 720°, aby ponownie sprawdzić reguację.

    3
  • #6 13 Lut 2010 10:55
    dragon1473
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki kolego właśnie dokładnie w ten sposób to zrobiłem, nie miałem tylko tego przyrządu vaga ale zaadaptowałem czujnik z przyrządu do pomp wtryskowych i starą świecę i już mam swój własny przyrządzik.
    Zastanawia mnie tylko dlaczego vw zdecydował się na tak prymitywną (a może i nie ale napewno bardziej skomplikowaną) metodę ustawiania rozrządu skoro do tej pory we wszystkich silnikach opierali się na znakach lub na blokadach. Być może miałem do tej pory szczęście i nie trafiłem na silnik vw na łańcuchu, ale robiłem sporo aut z łańcuchami i tam zawsze gdzieś było coś wybite albo trzeba było wrzucić jakąś blokadę.
    Stąd moje być może niwne pytanie które tak zbulwersowało dwóch "fachowców", po prostu nie wierzyłem że muszę sięgnąć po metodę opisywyną 25 lat temu w podręczniku w szkole (mój pierwszy motocykl też tak ustawiałem Jawa 350)

    0
  • #7 13 Lut 2010 11:15
    Usunięty
  • #8 13 Lut 2010 13:16
    dragon1473
    Poziom 8  

    No i trafił się następny filozof.Czy ty rozumiesz istotę mojej wypowiedzi czy jest to zbyt trudne. Zadałem konkretne pytanie i oczekiwałem konkretnej odpowiedzi, a tu za wyjątkiem jednego kolegi który rzeczywiście ma wiedzę albo materiały otrzymuję stek bzdur na temat tego jaki to banalne ustawienie rozrządu i jak działa silnik.
    Skoro szukam tutaj porady zapewne mogłbyś wywnioskować że nie jestem pracownikiem serwisu vw ani jego właścicielem więc nie mam oryginalnych blokad. Mam za to warsztat do którego przyjeżdżają fiaty vw nissany renówki itp. Trudno mieć narzędzia do wszystkich naraz dlatego szukałem porady najpierw u znajomych którzy też mają warsztaty a potem tutaj.
    Rzadko się odzywam na forum bo właśnie bardzo denerwuje mnie nadymanie się niektórych i traktowanie pytajacych jak imbecyli którzy idą z wkrętakiem napawiać poldka pod blokiem. To naprawdę żałosne.

    0
  • #9 13 Lut 2010 13:21
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Bo dragonku1473 zadajesz pytania stare jak świat : jak znaleść GPZ?
    Też mi problem.

    POzatym naprawiam polonezy i bardzo to lubię .

    Nie obrażaj naprawiających polonezy pod blokiem - ty fachowcu od........

    0
  • #10 13 Lut 2010 15:27
    dragon1473
    Poziom 8  

    no włośnie romoo czy nie potwierdzasz tego co napisałem wcześniej?

    1
  • #11 13 Lut 2010 15:55
    robokop
    Moderator Samochody

    W wojsku to się do co niektórych mówiło -"hamuj piętą". Wątek jako wyczerpany zamykam. Wszelkie dyskusje, spory , kłótnie i prywatne animozje proszę prowadzić i roztrząsać poza publicznym forum. A jeśli się komuś coś nie podoba, to pisanie ( i czytanie) na forum elektroda.pl nie jest obowiązkowe.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo