Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja LPG - wlasna poprawna regulacja - nasze wrazenia

Ibol 22 Oct 2006 21:48 238247 185
  • #61
    misieko
    Level 11  
    mkos1 wrote:
    AL700 posiada wbudowany emulator lambdy.
    Uważam, że ten zakup powinien byc dobrym rozwiązaniem.


    Co do zakupu al700 zgadzam się, że to dobry zakup. Ja mam go od 2 lat i spisuje się doskonale. Vectra A 2.0 8V, parownik Landi Renzo. Spalanie w mieście 11 - 12, trasa 8 -9 l/100km. Regulacje przeprowadzam sam. Jednak jakoś nie zauważyłem w nim wbudowanego emulatora sygnału lambda. Mają je dopiero al 800 i 820 które dodatkowo obsługują sondy rezystancyjne 5 V czego al700 nie potrafi.
  • #62
    mkos1
    Level 29  
    misieko wrote:
    Co do zakupu al700 zgadzam się, że to dobry zakup. Ja mam go od 2 lat i spisuje się doskonale. Vectra A 2.0 8V, parownik Landi Renzo. Spalanie w mieście 11 - 12, trasa 8 -9 l/100km. Regulacje przeprowadzam sam. Jednak jakoś nie zauważyłem w nim wbudowanego emulatora sygnału lambda. Mają je dopiero al 800 i 820 które dodatkowo obsługują sondy rezystancyjne 5 V czego al700 nie potrafi.


    Otwierasz ogno programu A-mon i w zakładce "Parametry" masz grupę "Emulacja sondy".
    Co do obsługi sond rezystancyjnych to wiem, że jest chyba wersja AL700 - Resistive.
    Ale osobiście nie spotkałem sie z tym - po prostu nikt z moich znajomych nie miał czegoś takiego zamontowanego.

    Pozdrawiam !
    Marek

    P.S. .... nie zajmuje sie LPG zawodowo więc ... nie muszę (mam do tego prawo) też wszystkiego wiedzieć w tej kwestii.
  • #63
    michał29
    Level 1  
    Witam!
    Mam problem. zdobyłem całkiem przypadkiem prawie kompletną instalacje gazową od opla 2.0 gsi. Mam takie samo autko i po zamontowaniu wszystkiego okazało sie że brak mi okablowania od centralki. jest to Voila plus aeb 170. czy ktoś ma może schemacik okablowania tego ustrojstwa? był bym bardzo wdzięczny.
  • #64
    croma 1
    Level 17  
    witam.
    Poszukuję programu do elektroniki LOGAS FLASCH.
    mam klienta z taka elektronką a nie mam programu do tego tureckiego wynalazku. oraz szukam także do instalacji ROMANO.
    będę wdzięczny.
  • #65
    romi19
    Level 2  
    Witam. mam instalację gazową autronik al 700 w palio weekend 1.2 i mam zapytanko do forum: jak odpalać auto bezpośrednio na gazie?
    pozdrawiam.
  • #66
    simonses03
    Level 10  
    Witam
    Mam opla kadetta na gazie 1.3 silnik instalacja lovato chyba I gen bo na przewodzie miedzy parownikiem a gaznikiem jest tylko srobka spala okolo 10 na trasie przy predkosci 110 km, slyszalem ze to za duzo ?

    Moze wiecie jak ta instalacje mozna wyregulowc zeby spalal mniej ??
  • #67
    mkos1
    Level 29  
    romi19 wrote:
    Witam. mam instalację gazową autronik al 700 w palio weekend 1.2 i mam zapytanko do forum: jak odpalać auto bezpośrednio na gazie?
    pozdrawiam.


    Naciskasz i przytrzymujesz przycisk sterownika LPG a następnie włączasz zapłon.
    Wówczas sterownik przechodzi w tryb pracy uruchamiania tylko na LPG.
    Po właczeniu zapłonu m.in. otwiera sie na chwilę zawór gazowy wpuszczając do kolektora ssącego małą dawkę gazu, która ułatwia uruchomienie silnika.
    Aby to wyłaczyć to standartowo nalezy przejść na Pb (nacisnąć przycisk).
    Oczywiście jest to tylko możliwe w przypadku uaktywnienia tej opcji uruchamiania awaryjnego w ustawieniach centralki.

    Powodzenia !
    Marek
  • #68
    romi19
    Level 2  
    Dzięki Marek, widzę, że lpg nie ma dla Ciebie tajemnic. Pozdrawiam gorąco.
  • #69
    mkos1
    Level 29  
    romi19 wrote:
    Dzięki Marek, widzę, że lpg nie ma dla Ciebie tajemnic. Pozdrawiam gorąco.

    Ma i to jeszcze sporo !
    Chodżby z powodu takiego, że nie zajmuję się tym "zawodowo".

    Pozdrawiam !
    Marek
  • #70
    HeSk
    Level 13  
    croma 1 wrote:
    witam.
    Poszukuję programu do elektroniki LOGAS FLASCH.
    mam klienta z taka elektronką a nie mam programu do tego tureckiego wynalazku. oraz szukam także do instalacji ROMANO.
    będę wdzięczny.


    Lo.gas jest tureckie ? Raczej to Stefanelli tak.

    Zobacz: http://www.lo-gas.com/Company.html

    Jakiego typu jest ten komputerek ? Masz tam symbol 7_cos_tam.
  • #71
    tzok
    Moderator of Cars
    Robi29 wrote:
    Więc tak jest to Fiat Punto 1,4 GT TURBO w ruchu miejskim przy prędkości nie większej niż 50Km/h spala od 14 do 15 litrów gazu ponaddto jest dziura w gazie tzn. nieda się szybko ruszyć z miejsca bo dostaje czkawki trzeba powoli wchodzić na obroty jest tam komputer AUTRONIC AL-700 czy ktoś może wie co jest przyczyną na benzynie jest wszystko ok

    POZDRAWIAM
    Zapraszam na http://autokacik.pl a swoją drogą to to auto pali Ci... za mało - Punto GT po mieście na bezynie pali około 15-16l/100km. Generalnie do samochodów z turbiną nie zakłada się gazu a nieodpowiednia instalacja skończy się uszkodzeniem turbiny. W tym aucie właściwie można założyć tylko sekwencyjny wtrysk gazu.
  • #72
    deka444
    Level 10  
    Witam. Mam 2 litrowego Sharana na gazie ze sterownikiem AL-700.
    Problem w tym że nie mogę go zestroić.
    Pierwsza sprawa to TPS , w Amonie w oknie Monitor nie ma płynnego przejścia napięcia od 0 tylko skokowo 0 - 4,92V.
    Kombinowałem z różnymi ustawieniami i nic z tego silnik gaśnie po przejściu z wysokich obrotów do biegu jałowego(rzecz dzieje się tylko podczas jazdy gdy silnik jest obciążony)
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam
  • #73
    jjjanek
    Level 18  
    Witam wszystkich posiadam audi 80 z 1993r 115km na wielopunkcje miesiąc temu założyłem nową instalacje lpg najprostszą na tej stronie jest sterownik co mam w instalacji http://www.lecholpg.pl/pl/oferta_mini.html nie wiem co może być przyczyną ale jeżeli odpalam samochód na samym gazie bez dodawania pedału gazu to samochód mi nie odpali ale jeśli to zrobię za drugim razem to już pali od tyku(i następne razy pali już od tyku) i tak jest za każdym razem (jak dodam gaz przy odpalaniu do końca to mi odpala również za pierwszym razem) jeżeli na wolnych obrotach prze łącze z gazu na lpg to jest ok ale jeśli zrobię to w odwrotnej kolejności z paliwa na lpg to na wolnych obrotach gaśnie mi po za tym auto równiutko pracuje i na gazie i na paliwie jeżeli możecie mi coś doradzić będę wdzięczny dodam że na wężu zasilającym gaz jest silniczek krokowy oraz śruba do zwiększania lub zmniejszania gazu acha jeżeli jest przełącznik na automacie to z benzyny na gaz przechodzi i nie gaśnie tak pomyślałem że może na wężu koło silniczka krokowego odkrecił bym trochę tą śrubę do zwiękrzania dawki gazu skoro samochód odpali za pierszym razem po wcisknięciu gazu do oporu to może zamało ma ustawione by pobierał gazu co wy na ten temat myślicje trochę nie chce grzebać bo samochód był ustawiany na analizatorze spalin ale denerwuje mnie to odpalanie i szarpnięcia przy zmianie pozdrawiam
  • #74
    tzok
    Moderator of Cars
    Wybacz - ale sam prosisz się o problemy - do samochodów z wielopunktowym wtryskiem nie powinno zakładać się instalacji II generacji - kształt ich kolektora dolotowego nie jest odpowiedni do powstawania w nim mieszanki paliwowo-powietrznej. Pozatym twoja centralka nie posiada nawet emulatora wtrysków.

    Tak czy inaczej nie należy uruchamiać silnika na gazie, jak byś nie był taki oszczędny, to kupił byś socbie chociaż przełącznik STAG-2W.
  • #75
    jjjanek
    Level 18  
    witam jeśli tzok odpisałeś na mój post wychodzi na to że gazowcy wywineli mi wałka ponieważ za instalację w tamtym miesiącu zapłacilem 1680zł i miała być to dobra bezproblemowa instalacia do mego auta tak to jest jak człowiek na czymś się nie zna teraz winę mogę mieć tylko do siebie i ludziom odradzać unikanie tego zakładu z daleka
  • #76
    tzok
    Moderator of Cars
    Proponuję przeczytać to:
    http://www.automotoserwis.com.pl/artyk/2004-03/wtrysk.htm

    Dobra instalacja LPG do silinika MPI to koszt ok 3000zł. Ty masz metalowy kolektor i możesz założyć instalację II ale kosztem pogorszenia osiągów tak na gazie jak i na benzynie (mikser gazu zmniejsza przepływ powietrza do silnika). Niemniej Jeśli nie świeci ci Check (MIL) z powodu braku emulacji wtryskiwczy, to powinieneś zainwestować w automatyczny przełącznik bezyna-gaz, zapobiegający uruchamianiu silnika na LPG.

    Chyba, że jednak masz ten przełącznik WR (dokładnie to samo SATG-2W), przełącznik jest 3 pozycyjny - przca tylko na benzynie, praca tylko na gazie, automatycznie przełącznie benzyna-gaz po pierwszym dodaniu gazu.

    Raczej masz też któryś z emulatorów wtrysku Ex... (zapewne E4)
  • #77
    Marek_321
    Level 12  
    muzor wrote:
    Witam!

    mam następujące pytanie:
    Mam instalację z silnikiem krokowym (moduł Bingo) Postanowiłem nie bawić się z ustawieniami komputerka bo auto działa ok tylko chciałem ograniczyć jedynie zużycie na trasie. Wpadłem więc napomysł żeby przed silnikiem krokowym dodać zwykły zawór regulacyjny i go przykręcać przy dalszych podóżach.
    W tej chwili mój VW Passat 1,8 pali ok. 12l w mieście i ok. 10 na trasie.
    Czy ktoś bardziej doświadczony mógłby wyrazić swoją opinię na ten temat?

    A przy okazji... czy w ustawieniach tego modułu Bingo można coś pozmieniać żeby mniej palił...??
    Pozdrawiam!


    Już wypróbowałem taki przepis z zaworem. Przy uszkodzonej sondzie założyłem taki zawór (jest on do dziś ale rozkręcony tak aby nie ograniczał regulacji przez krokowy). Ustaw w centrali prawidłowy skład mieszanki (przy ok. 3000 obrotów.) i dokręcając zawór zobacz kiedy zacznie robić się ubogo. Odkręć go o około pół obrotu. Elektronika będzie dbać o skład mieszanki, a zawór będzie tylko dodatkowym zabezpieczeniem
    Widziałem również silnik krokowy z takim zaworem w obudowie.

    Dodano po 18 [minuty]:

    valuss wrote:
    A jakie macie doswiadczenia ze sterownikami BRC ? Np BRC Just ? Jak sie to sprawuje ?


    Mam BRC Just - stary typ z gniazdem do diagnostyki wlutowanym w płytkę. Można do niego dorobić wtyczkę z zasilacza PC od napędu dyskietek. Działa z tanim najprostszym interfejsem.
    Dość łatwo zrobić jego pierwszy odbiór i również wykasować zawartość pamięci (ja to zrobiłem i stąd pierwszy odbiór) - bez PC - wystarczy instrukcja z internetu strona firmy firmy EKO ALMA (chyba dobrze napisałem?).
    Oprogramowanie dostępne na elektroda.pl. Udało mi się dość dobrze ustawić tę instalację, bez udziału "fachowców" i dodatkowych kosztów.
    Zabawa przednia - szczególnie gdy robi się to pierwszy raz.
    Moja Foka z silnikiem 1,6 16v ZETEC zużywa około 9 l LPG. Parametry , które zostały po pierwszym odbiorze okazały się właściwe więc tylko ustawiłem skład mieszanki tak aby λ oscylowała w okolicach 0,2V ÷0,8V na biegu jałowym i przy 3000 obrotów. Tylko regulując parownik: na wolnych obrotach śrubą wolnych obrotów, na wysokich śrubą od regulacji czułości. Korzystając z PC ustawiłem próg przejścia na LPG na 2200 obrotów.
  • #78
    pacer81
    Level 13  
    Ja natomiast zapytam o instalacje Elpigaz Leonardo mam taką zainstalowaną w swojej Skodzie Felicji 1.3MPI i mam taki problemik że po wymianie filtra powietrza przy ruszaniu z miejsca zaczyna strzelac musze dac troszeczke obrotów żeby uniknąc strzałów czy ktoś z kolegów mugłby mi doradzic jak tą instalacje skonfigurowac w miarę optymalnie tak by te kichnięcia ustały.
  • #79
    mars71
    Level 10  
    A czy moze ktos wie jak ustawic D.T gas system

    Sekwencja 504s Gas Tech ??



    POZDRAWIAM
  • #80
    jul2207
    Level 2  
    Czy ktoś potrafi wyregulować instalację OMVL sekwencja.Na zimnym silniku często gaśnie po przełączeniu na gaz,na cielpłym jest ok.
  • #82
    Alien19999
    Level 11  
    Mam pytanie

    Mam fiata palio 1999rok 1,6 16V i instalacje gazową II generacji

    tylko ktoś wstawił zwykłą śrubę regulacyjną no i po zamontowaniu silniczka krokowego dowiedziałem się dlaczego bo palił 15L gazu na 100km a przy śrubie pali około 12L to i tak dużo i nie ma różnicy czy jeżdżę dynamicznie czy nie ca czas to samo spalanie.

    Czy gdy podłączam silniczek krokowy podczas zmiany obrotów silnika powinien on się przymykać lub otwierać???

    PROSZĘ O POMOC
  • #83
    tzok
    Moderator of Cars
    Masz uszkodzoną sondę lambda lub źle ustawioną instalację. Skoro miałeś śrubę to miałeś I gen i z dużym prawdopodobieństwem sonda i katalizator "poszły się paść"... Cała elektronika w II gen. jest właśnie po to by sterować tym "silniczkiem" i tym samym dynamicznie regulować skład mieszanki.
  • #84
    Alien19999
    Level 11  
    ale tam jest kabelek do regulacji(podpięcia) silniczka tylko ktoś z niewiadomych przyczyn wstawił śrubę możliwe, że to prze spalanie:(

    to w końcu przy gazie sonda ma znaczenie czy nie bo jedni piszą że tak a inni że nie????

    Dodano po 1 [minuty]:

    to jak mogę sprawdzić czy działa elektronika???
  • #85
    tzok
    Moderator of Cars
    Podłącz centralkę LPG pod komputer to zobaczysz czy i jak działa.

    Sonda lambda jest jednym z bardziej istotnych źródeł informacji dla centralki LPG II gen.

    Ustawienie attuatora ("silniczka krokowego gazu") jest uzależnione od:
    - sygnału TPS (kąta otwarcia przepustnicy)
    - sygnału lambda (zawartości O2 w spalinach)
    - temperatury cieczy chłodzącej
  • #86
    Alien19999
    Level 11  
    dzięki ci bardzo za pomoc.

    A czy urządzenia(interfejsy) na allegro do LPG działają poprawnie?? miałeś może z nimi styczność??
  • #87
    tzok
    Moderator of Cars
    Moja styczność z LPG jest bardzo ograniczona - omijam szerokim łukiem ;) Interfejsy do LPG II gen. są zazwyczaj tak proste, że nie ma tam co "spaprać".
  • #88
    Alien19999
    Level 11  
    dzięki bardzo za zainteresowanie:) muszę tylko jeszcze dojść jaki to model instalacji LPG:P i poszukać do niej interfejsu:)
  • #89
    tzok
    Moderator of Cars
    Interfejs do większości II gen. jest taki sam, różnią się tylko złącza (wtyczki) i programy.
  • #90
    Alien19999
    Level 11  
    znalazłem do mojego interfejs teraz czekam na przesyłkę. Może jeszcze mi ktoś powie jakim programem najlepiej zdiagnozować LPG???

    Mój LPG ma 3 pudełka czarne znaczy jedno sonda emulator jedno coś tam na literę P a trzecie nie ma opisu. to dobrze czy źle?? wiem tylko że na tym jednym był znaczek sondy lambda i napis Lambda =12V