Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra, błąd "mała predkość obrotowa silnika"

12 Feb 2010 11:11 4121 7
  • Level 2  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z vectrą. Najpierw zaczęła migać kontrolka "s", co wziąłem za uszkodzoną skrzynię biegów i wymieniłem na nową, ale sytuacja się powtórzyła.
    Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd, mała prędkość obrotowa silnika.
    Czym może to być spowodowane ?
    Auto jedzie dobrze na pierwszym i drugim biegu, gdzieś około 3-go włącza się tryb awaryjny i miga kontrolka "s" auto dostaje "muła" i już się nie da jechać.
    Proszę o pomoc i pozdrawiam wszystkich.
  • Level 12  
    Obojętnie,czy jest gaz czy nie,kontrolka silnika podczas jazdy nie powinna się zaświecać.Jeżeli ona się zaświeca,to oznacza,to,że w układzie sterowania wyskoczył błąd któregoś z elementów sterowania.Należy wówczas podjechać na warsztat i podłączyć się pod komputer,na którym mechanik odczyta z pamięci komputera błąd.Podczas zaświecania się tej kontrolki,układ sterowania silnikiem przechodzi w system awaryjny i sterownik silnika korzysta z mapy pamięci.Wiąże się to np. z większym zużyciem paliwa,ponieważ wyłącza się sonda lambda,wyłączają się czujniki itp.Taka jazda w niektórych przypadkach może źle się skończyć dla silnika.
    Jeżeli w samochodzie jest LPG,to zaświecanie się tej kontrolki oznacza błąd zazwyczaj albo sondy lambda albo wtryskiwaczy benzynowych,które są odłączane w momencie przełączenia się instalacji na zasilanie gazowe.Oznacza to albo niesolidne wykonanie instalacji albo uszkodzenie jednego z emulatorów(w zależności od samochodu i instalacji LPG - w niektórych samochodach sonda lambda jest również odłączana podczas jazdy na LPG,a emulator wysyła do sterownika silnika sygnał,że lamda równa się 1.Czyli prawidłowy odczyt.W innych samochodach,sterownik gazu korzysta z sondy lambda,a jeżeli wyskakuje jej błąd,to oznacza to na źle wyregulowany skład mieszanki.
    Życzę powodzenia!!
  • User removed account  
  • Level 32  
    Sie kolego rozpisałeś, co do autora tematu to warto podać rocznik auta , nie zaszkodzi. Co do twojego problemu jeśli to V A do miałem taki przypadek, trzeba było wymienić czujnik położenia wału, po wymianie problem z trybem awaryjnym ustąpił, to samo w omega B.
  • Level 2  
    witam
    dzieki za odp. w tym aucie jest instalacje lpg. ale nie jest ona uzywana juz ponad pół roku jest całkowicie odłączona. jedyne błąd jaki wyskoczył na diagnostyce to "niska predkosc obrotowa silnika " i nie wiem od czego zaczac ?
    pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak jest to vectra a
  • Level 1  
    Mialem ten sam problem kod błędu 42 i 43 ja generalnie zmieniłem skrzynie na manualną. No ale co zrobić jak nie ma opcji żeby znaleźć prawdziwego fachowca od automatu.
    Generalnie to nim posuniesz się do tak radykalnego kroku jak ja proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. W serwisie "Boscha" koszt nowego czujnika to 23zł Kilku moim znajomym to pomogło. Ja niestety dowiedziałem się tego juz po zmianie skrzyni.
  • Level 2  
    witam ponownie
    jak zalecaliscie wymieniłem czujnik połozenia wału na nowy
    jednak nic to nie pomogło nadal przy ok. 80km/h włącza sie tryb awaryjny mruga literka "s" i auto dostaje muła
    jest to vectra a 94r 2.0 w automacie jak macie jakies pomysł to prosze
    pozdrawiam