Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A

Andrzej Muciek 12 Feb 2010 18:09 21112 19
  • #1
    Andrzej Muciek
    Level 12  
    Poszukuję schematu wewnętrznego alternatora A115-14V-43A.Montowany był w FIAT126 BIS.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Andrzej Muciek
    Level 12  
    Interesuje mnie oryginalne podpięcie regulatora,szczotko trzymacza,mostka.
    Regulator jest raczej nietypowo podłączony.Może być zdjęcie zamontowanych elementów.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Andrzej Muciek
    Level 12  
    To mi wyjaśnia wszystko przy tym alternatorze.Dziękuję Serdecznie.
    Proponował bym stworzyć taką bazę danych o alternatorach:schemat wewnętrzny,oznaczenia wyprowadzeń.Dane takie są konieczne do jakichkolwiek prac przy alternatorach.
  • #6
    mezyk86
    Level 11  
    Taka baze danych maja wszyscy elektromechanicy w głowie. Oni też musza z czegoś żyć.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    jurekSawicki
    Level 11  
    Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z.
    Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!).
    Ciekawe rzeczy są na stronie:
    http://www.elektronika-motocyklowa.pl/samochodowe_fiat_126.html
    Może trochę za późno odpowiadam, ale teraz ten temat przerabiam. Powodzenia.
    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A
  • #9
    Andrzej Muciek
    Level 12  
    Podany schemat jest do alternatora 126p typowego A115-34b.
    Mi chodzi o schemat alternatora "BIS-a" typ:A115-43 14V 45A (ZEM A115-14V-43A).
  • #10
    jurekSawicki
    Level 11  
    Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na pierwsza szczotke wzbudzenia DF, a drugi przewod zielony połączony jest z druga szczotka wzbudzenia D- i doziemia ją (takie kolory są na rysunku i w rzeczywistości na regulatorze napiecia.

    Ja mialem problem bo moj alternator nie ladowal po rozgrzaniu, ale oczyscilem mostek diodowy (bez wybudowania alternatora z auta) i wymienilem regulator - problem zniknął. Na rysunku beda napiecia jakie daje mi alternator w czasie jazdy fiacikiem, fabia i golfem.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    jurekSawicki
    Level 11  
    Dodaję ciekawskim:

    - oznaczenia w elektryce aut (po angielsku),

    - schemat alternatora do Fiacika.

    Miłego naprawiania, hej!

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A

    Dodano po 8 [minuty]:

    I jeszcze coś na deser
    - kto ma alternator Bosch w Fabii, VW lub Porsche lub innym wehikóle,
    to jego alternator w częściach wygląda tak:
    http://forums.pelicanparts.com/porsche-996-99...-alternator-repair-regulator-replacement.html

    Z sympatią, jurekS@tychy
    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A
  • #13
    Zico63
    Level 37  
    M.in. w książce Elektrotechnika samochodów Fiat i Polonez (Demidowicz, Łasiewicki), na str. 68 jest wyraźnie napisane: (...) Obwód zasilania samochodu Polski Fiat 126 BIS. Obwód jest taki sam jak na rysunku 1-43"
    a rysunek tamten przedstawia właśnie Fiat 126p FL - nawet dla BISa nie ma schematu, tak identyczny to układ.
    Dane przy pomiarach po uprzedniej 10 minutowej pracy z obrotami alternatora ok 550 obr/min. to:
    U= 14,3V÷14,6V przy prędkości alternatora 6000 obr/min. i obciążeniu 22A. Od prędkości troszkę ponad wolne obroty do prędkości maksymalnej U= 14,3÷14,6V przy obciążeniu tylko układem zapłonowym; przy włączonych odbiornikach spadek nie może być większy niż 0,2V od pomiaru luzem. Prędkość obrotowa silnika "na luzie" to ok. 850 obr/min, przełożenie silnik-alternator jest stałe (inaczej niż we Fiacie 126 FL!) i wynosi 2,29.
    I jeszcze na temat żaróweczki kontrolnej: oryginalnie w licznikach FL / BIS są (były) stosowane cało szklane (inaczej bezcokołowe) W3W o mocy 3W, są za słabe i ja stosowałem W5W od podświetlenia tablicy rej., mimo obaw by coś się w liczniku nie wytopiło - ale przez 20 lat się nie wytopiło!
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    viper555
    Level 39  
    MichałS wrote:


    Podmian stojana mogła by być prostym sposobem na podniesienie wydajności prądowej alternatora z "malczana"


    Nie stojan tylko wirnik.P
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    viper555
    Level 39  
    Oczywiście obroty mają wpływ ale nie do końca. Jest kilka czynników którymi można podnieść do 40A /sprawdzone/ ,zresztą uzwojenie stojana 34A jest Φ 1 mm a 45A Φ 1.12mm ponadto przezwojenie wirnika oraz zmiana regulatora ale myślę że to nie o to chodzi w tym temacie.P
  • #20
    MichałS
    Level 31  
    Zgadza się że nieco zmieniamy temat, ale nie chcę zakładać nowego tematu typu "pytanie o alternator..."

    OK, podsumujmy fakty: stojan A115-34b fi=1mm, co daje przekrój 0,8mm2, stojan BISa fi-1,12mm; przekrój około 1mm2. Stojany wzajemnie zamienne. Wynika z tego że i średnica wirników musi być taka sama. Prośba do Kolegi Viper555 o opisanie wymaganych zmian.