Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A

Andrzej Muciek 12 Feb 2010 18:09 20470 19
Tespol
  • #1
    Andrzej Muciek
    Level 11  
    Poszukuję schematu wewnętrznego alternatora A115-14V-43A.Montowany był w FIAT126 BIS.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Tespol
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    Andrzej Muciek
    Level 11  
    Interesuje mnie oryginalne podpięcie regulatora,szczotko trzymacza,mostka.
    Regulator jest raczej nietypowo podłączony.Może być zdjęcie zamontowanych elementów.
  • Helpful post
    #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Andrzej Muciek
    Level 11  
    To mi wyjaśnia wszystko przy tym alternatorze.Dziękuję Serdecznie.
    Proponował bym stworzyć taką bazę danych o alternatorach:schemat wewnętrzny,oznaczenia wyprowadzeń.Dane takie są konieczne do jakichkolwiek prac przy alternatorach.
  • Tespol
  • #6
    mezyk86
    Level 11  
    Taka baze danych maja wszyscy elektromechanicy w głowie. Oni też musza z czegoś żyć.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    jurekSawicki
    Level 11  
    Oto masz taki schemacik. Rezystancja wirnika ma wynosić 4 ohm wg książki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p, Klimecki Z.
    Ważne jest, aby żarówka lampy ładowania była 4W (nie 2W, bo wtedy ma za dużą rezystancję i prąd wzbudzenia na początku jest za mały!).
    Ciekawe rzeczy są na stronie:
    http://www.elektronika-motocyklowa.pl/samochodowe_fiat_126.html
    Może trochę za późno odpowiadam, ale teraz ten temat przerabiam. Powodzenia.
    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A
  • #9
    Andrzej Muciek
    Level 11  
    Podany schemat jest do alternatora 126p typowego A115-34b.
    Mi chodzi o schemat alternatora "BIS-a" typ:A115-43 14V 45A (ZEM A115-14V-43A).
  • #10
    jurekSawicki
    Level 11  
    Podejrzewam, ze twoj alternator jest zgodny ze schematem, ktory ci podalem. Posle zdjecia mego alernatora i nowy schemat, i oznaczenia uzywane przez rozne firmy, aby mozna bylo zrozumiec jak dziala twoj alternator. Ale to za pare dni. Dodam tylko, ze ten żółty kabelek łączy dodatkowe diody D+ z regulatoram napiecia oraz podaje napiecie alternatora na pierwsza szczotke wzbudzenia DF, a drugi przewod zielony połączony jest z druga szczotka wzbudzenia D- i doziemia ją (takie kolory są na rysunku i w rzeczywistości na regulatorze napiecia.

    Ja mialem problem bo moj alternator nie ladowal po rozgrzaniu, ale oczyscilem mostek diodowy (bez wybudowania alternatora z auta) i wymienilem regulator - problem zniknął. Na rysunku beda napiecia jakie daje mi alternator w czasie jazdy fiacikiem, fabia i golfem.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    jurekSawicki
    Level 11  
    Dodaję ciekawskim:

    - oznaczenia w elektryce aut (po angielsku),

    - schemat alternatora do Fiacika.

    Miłego naprawiania, hej!

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A

    Dodano po 8 [minuty]:

    I jeszcze coś na deser
    - kto ma alternator Bosch w Fabii, VW lub Porsche lub innym wehikóle,
    to jego alternator w częściach wygląda tak:
    http://forums.pelicanparts.com/porsche-996-99...-alternator-repair-regulator-replacement.html

    Z sympatią, jurekS@tychy
    Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A Schemat wewnętrzny alternatora A115-14V-43A
  • #13
    Zico63
    Level 37  
    M.in. w książce Elektrotechnika samochodów Fiat i Polonez (Demidowicz, Łasiewicki), na str. 68 jest wyraźnie napisane: (...) Obwód zasilania samochodu Polski Fiat 126 BIS. Obwód jest taki sam jak na rysunku 1-43"
    a rysunek tamten przedstawia właśnie Fiat 126p FL - nawet dla BISa nie ma schematu, tak identyczny to układ.
    Dane przy pomiarach po uprzedniej 10 minutowej pracy z obrotami alternatora ok 550 obr/min. to:
    U= 14,3V÷14,6V przy prędkości alternatora 6000 obr/min. i obciążeniu 22A. Od prędkości troszkę ponad wolne obroty do prędkości maksymalnej U= 14,3÷14,6V przy obciążeniu tylko układem zapłonowym; przy włączonych odbiornikach spadek nie może być większy niż 0,2V od pomiaru luzem. Prędkość obrotowa silnika "na luzie" to ok. 850 obr/min, przełożenie silnik-alternator jest stałe (inaczej niż we Fiacie 126 FL!) i wynosi 2,29.
    I jeszcze na temat żaróweczki kontrolnej: oryginalnie w licznikach FL / BIS są (były) stosowane cało szklane (inaczej bezcokołowe) W3W o mocy 3W, są za słabe i ja stosowałem W5W od podświetlenia tablicy rej., mimo obaw by coś się w liczniku nie wytopiło - ale przez 20 lat się nie wytopiło!
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    viper555
    Level 39  
    MichałS wrote:


    Podmian stojana mogła by być prostym sposobem na podniesienie wydajności prądowej alternatora z "malczana"


    Nie stojan tylko wirnik.P
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    viper555
    Level 39  
    Oczywiście obroty mają wpływ ale nie do końca. Jest kilka czynników którymi można podnieść do 40A /sprawdzone/ ,zresztą uzwojenie stojana 34A jest Φ 1 mm a 45A Φ 1.12mm ponadto przezwojenie wirnika oraz zmiana regulatora ale myślę że to nie o to chodzi w tym temacie.P
  • #20
    MichałS
    Level 27  
    Zgadza się że nieco zmieniamy temat, ale nie chcę zakładać nowego tematu typu "pytanie o alternator..."

    OK, podsumujmy fakty: stojan A115-34b fi=1mm, co daje przekrój 0,8mm2, stojan BISa fi-1,12mm; przekrój około 1mm2. Stojany wzajemnie zamienne. Wynika z tego że i średnica wirników musi być taka sama. Prośba do Kolegi Viper555 o opisanie wymaganych zmian.