M.in. w książce Elektrotechnika samochodów Fiat i Polonez (Demidowicz, Łasiewicki), na str. 68 jest wyraźnie napisane: (...) Obwód zasilania samochodu Polski Fiat 126 BIS. Obwód jest taki sam jak na rysunku 1-43"
a rysunek tamten przedstawia właśnie Fiat 126p FL - nawet dla BISa nie ma schematu, tak identyczny to układ.
Dane przy pomiarach po uprzedniej 10 minutowej pracy z obrotami alternatora ok 550 obr/min. to:
U= 14,3V÷14,6V przy prędkości alternatora 6000 obr/min. i obciążeniu 22A. Od prędkości troszkę ponad wolne obroty do prędkości maksymalnej U= 14,3÷14,6V przy obciążeniu tylko układem zapłonowym; przy włączonych odbiornikach spadek nie może być większy niż 0,2V od pomiaru luzem. Prędkość obrotowa silnika "na luzie" to ok. 850 obr/min, przełożenie silnik-alternator jest stałe (inaczej niż we Fiacie 126 FL!) i wynosi 2,29.
I jeszcze na temat żaróweczki kontrolnej: oryginalnie w licznikach FL / BIS są (były) stosowane cało szklane (inaczej bezcokołowe) W3W o mocy 3W, są za słabe i ja stosowałem W5W od podświetlenia tablicy rej., mimo obaw by coś się w liczniku nie wytopiło - ale przez 20 lat się nie wytopiło!