Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 HDI 16V, ubytek płynu od wspomagania.

12 Lut 2010 18:59 26117 9
  • Poziom 29  
    Auto: kumpla
    Model: Peugeot 407 2.0 HDI 16V z 2005r w manualnej skrzyni.
    Objawy: na początku było wszystko ok, jakieś 2 m-ce. W styczniu zajrzał pod maskę celem uzupełnienia płynu w spryskach i zauważył zarzyganą "bańkę" od wspomagania układu kierowniczego. Dziwne to bardzo bo tylko i wyłącznie on jeździ autem i wie jak się kręci w aucie ze wspomaganiem (nie kręcić do odbicia). Sprawdził mocowanie korka - wszystko ok. Kontrola stanu płynu - za mało. Dolał do maximum (jakiś cud made by Total kupiony w ASO w Koninie za jedynie 120 zł za litr !!), uruchomił silnik, poziom się obniżył i na wolnych obrotach, na postoju ja kręciłem kierownicą od lewej do prawej do końca (unikając dobicia) a on dolewał co chwila brakującego płynu. Po zabiegu poziom płynu na pracującym silniku wynosi prawie max a po zgaszeniu max. Zakręciliśmy korek, umyta "bańka" i maska w dół. Po tygodniu kontrola - to samo !! Zarzygana bańka i ubytek płynu w układzie wspomagania. Podobnie jak poprzednio uzupełniony, odpowietrzony, zakręcony, wymyty i ... wczoraj to samo... Ktoś coś wie na ten temat ?? Co może być przyczyną wyrzucania płynu z układu wspomagania.
  • Poziom 19  
    Jaki jest typ tego płynu dextron 2 czy 3?.Bo jeśli 120zł kosztuje litr w serwisie gdzie w sklepie np: mobil (dextron 2) 25zł /litr a Quake state (dextron 3) 35zł/litr, to może ten z ASO jest za drogi?
  • Poziom 29  
    Artur h napisał:
    Jaki jest typ tego płynu dextron 2 czy 3?.Bo jeśli 120zł kosztuje litr w serwisie gdzie w sklepie np: mobil (dextron 2) 25zł /litr a Quake state (dextron 3) 35zł/litr, to może ten z ASO jest za drogi?

    Nie moje auto - nie wcinam się. Klient płaci - klient żąda :)

    owik napisał:
    Dolewajcie dalej do pełna tak odpowietrzając. To forum jest pojemne, wiele znosi.
    To mówiłem ja, celowo obniżający poziom tego forum według niektórych moderatorów.

    I widać maja rację bo ten Twój post przyczynił się tylko do niepotrzebnie zmarnowanej energii elektrycznej podczas czytania tego czegoś... Jak nie masz nic rzeczowego do dodania to nie wysilaj się bo marnujesz tylko miejsce na serwerach...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    1. Sam jesteś baran - bo jak zauważyłem masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Auto nie jest klienta tylko kumpla (a ja nie jestem mechanikiem bo gdybym nim był - pewnie bym się o takie rzeczy nie pytał)
    2. Gdybyś miał nieco więcej pojęcia o tym samochodzie - wiedziałbyś zapewne że to "popularna przypadłość" w tych autach. No ale skąd masz to wiedzieć - przecież lepiej "bić pianę" na forum i pokozaczyć.
    Jakie to ... polskie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    georgesgr napisał:
    Pracuje z peugeotami na co dzien i jeszcze czegos takiego nie widzialem.
    Odpowietrzanie robi sie, jak w wiekszosci ukladow, na ziemi obracajac powoli kolo kierownicy od oporu do oporu przy pracujacym silniku przez okolo 2-3 minuty lub wiecej, jesli poziom plynu w cylindrze nie jest stabilny. Cylinder na zbiorniku jest konieczny aby nie dopuscic do zasysania powietrza przy rozruchu pompy. Podnosi on poziom plynu o dobre 10-15 cm podczas odpowietrzania. Po zakonczeniu operacji nalezy, oczywiscie, zdjac cylinder i napelnic zbiornik do znaku max przy niepracujacym silniku.
    Jedyny plyn homologowany do tego typu wspomagania to TOTAL FLUID DA.
    Pozdrawiam, Georges

    Napisałem jeszcze o tym problemie na forum Peugeota i dostałem chyba z 5 odpowiedzi od innych userów 407-ek że mają podobny problem - stąd wywnioskowałem ze to popularna przypadłość 407-ek. Ale może troszkę "prze-generalizowałem". Robiliśmy dokładnie tak jak opisałeś - widać jednak ze za krótko skoro nadal wywala. Szczerze powiedziawszy to zdecydowanie za krótko bo 2-3x w każdą stronę i myślałem że to wystarczy. Ale - po Twoich radach pokręcimy kierą dłużej. Odnośnie płynu to dokładnie ten kupił w ASO. Pozostaje tylko pytanie: dlaczego nagle zaczął wywalać ten płyn? Sam się zapowietrzył ? Czy może jest to wina braku serwisowania tego układu bo jak pisałem na wstępie auto jest z 2005r i zapewne płyn we wspomaganiu nigdy wymieniany nie był od nowości...
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Najpierw jeszcze raz odpowietrzymy - zgodnie z instrukcją jaką podałeś. Dopiero jak to nie przyniesie rezultatów przedstawię mu Twojego (wyżej) posta... bo się pewnie chłopak załamie ;)
    Jeszcze raz dzięki za fachową pomoc i odpowiedzi.
    (poinformuję czy pomogło)