Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HELUPOWER
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kondensator ceramiczny - oznaczenie

27 Lip 2004 10:35 2893 7
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich!
    Pilnie potrzebuję pomocy na nast. temat:
    Posiadam uszkodzony kondensator ceramiczny o oznaczeniu 60V x075 -jaka jest pojemność takiego kondensatora :?:
    Na elektronice nie znam się zbyt dobrze a w sklepach elektronicznych w moich okolicach sprzedawcy /a raczej sprzedawczynie/ nie bardzo wiedzą jak wygląda kondensator ceramiczny, nie mówiac już o oznaczeniach.
    Niestety na mierniku kondensator nie pokazuje stałych wartości.
    Jedyne co wiem to, że jest on na napięcie do 60V i wyprodukwano go w Meksyku.
    Z góry dziękuję za pomoc.
  • HELUPOWER
  • Poziom 28  
    Jak bym go widział to bym Ci powiedział prawdopodobnie ma 75nF osobiście nie spotkałem sie z taką wartością.
  • HELUPOWER
  • Poziom 14  
    A może to nie kondensator ? co pisze na płytce w miejscu gdzie on siedzi ?
  • Poziom 28  
    Gdzie on siedzi? W czym on był? Czy jest blisko 220V? Jaki ma kolor? Może się okazać, że to jest warystor (często się uszkadzają od przepięć i burzy) i ma 75ohm (ew 750 i nawet by się zgadzało).
  • Poziom 15  
    Witam
    Stawiam na bezpiecznik polimerowy 60V 0,75A.
  • Poziom 10  
    Jest to na bank kondensator. Wygląda jak rozgnieciona kulka koloru jasno brazowego i srednicy ok. 8 mm.
    Element pochodzi z siłownika zamka centralnego /master/ w aucie osobowym.
    Nie wiem jaka on tam pełni funkcję. Podejrzewam, że ma tłumić napięcie lub działać przeciwzakłócajaco.
    Problemy z nim miałem już od roku. Objawiało się to tym , że siłownik raz działał, a raz nie. Tzn. nie przepuszczał napięca na silniczek.