Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A 1993 1,6 pompka paliwa chodzi cały czas

mickemaster 13 Lut 2010 12:55 2504 10
  • #1 13 Lut 2010 12:55
    mickemaster
    Poziom 27  

    Witam! Autko jak w temacie. Problem polega na tym, że pompka paliwa chodzi cały czas jak tylko założone są klemy na akumulator. Sprawdzone: stacyjka, przekaźnik pompki paliwa, wszystko sprawne. Czy uszkodzone może być ECU, skoro to komputer steruje przekaźnikiem pompki?

    0 10
  • Pomocny post
    #2 13 Lut 2010 13:06
    emeryt2
    Poziom 42  

    Masz rację.To ustrojstwo / pompa paliwa/ jest zasilana przez przekażnik , którego cewka sterowana masą przez ECU.
    Dlatego musisz sprawdzić , skąd dostaje 12V + na przewód do pompki. Musi to być 30 /stały plus/. Zarówkę w rękę i do roboty.

    0
  • Pomocny post
    #3 13 Lut 2010 13:10
    adamjur1
    Poziom 39  

    Sprawdź czy to przekaźnik trzyma ( wyjmnij go, powinien klapnąć, to szukaj od strony ECU i e przewodach) czy nie trzyma ale podaje napięcie ( wyjęcie przekaźnika przerywa prace pompy ale nie klapie -zesmażone styki) czy wyjęcie przekaźnika nie przerywa pracy pompy (szukaj w oprzewodowaniu od przekaźnika do pompy)
    Pozdr.J.

    ok sorry - nie przewinąłem postu niżej.....
    moja wina moja wina :cry:
    czyli niezla zwara gdzieś w okablowaniu.....

    0
  • #4 13 Lut 2010 14:04
    emeryt2
    Poziom 42  

    O czym piszesz ,, ADAMJUR , poczytaj pierwsze , przecież masz napisane , że bez kluczyka chodzi pompa ,, to co mam wspólnego przekażnik / sklejone styki / , jak tam napięcie otrzymuje dopiero po 15.
    Nie mieszaj w głowie pytającym i sobie.

    0
  • #5 13 Lut 2010 14:12
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 13 Lut 2010 15:31
    mickemaster
    Poziom 27  

    Dziękuję za zaineresowanie.
    Wyjęcie przekaźnika oczywiście przerywa pracę pompki ale powtarzam jeszcze raz że przekaźnik sprawny.
    Nawet po wypięciu kostki stacyjki na przekaźniku jest takie samo napięcie jak na akumulatorze. Chciałbym jeszcze sprawdzić kostki przy ECU. Podpowie ktoś jak się do niego dostać zanim "rozpruje" pół auta?

    0
  • #7 13 Lut 2010 16:57
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #8 13 Lut 2010 17:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Mickmaster - najlepiej sprawdzić , czy na pinie B6 sterownika masz cały czas masę. To dla sterownika Multec dla silnika X16SZ , a dla silnika C16NZ na pinie A1.
    Masa powinna być tylko na chwilę po włączeniu kluczyka , a potem w czasie kręcenia i pracy silnika.Jest inaczej - zwarty sterownik przekaznika w ECU.
    Może być przywarcie tego przewodu do masy.

    0
  • #9 17 Lut 2010 13:59
    mickemaster
    Poziom 27  

    Serdecznie dziękuję koledze emeryt2 oraz adamjur1 za miłą i rzeczową pomoc pozbawioną ironicznych komentarzy jak to ma czasami miejsce.
    Uszkodzony okazał się sterownik silnika a konkretnie zimne luty oraz skorodowany pin B1 (silnik oczywiście C16NZ).

    Pozdrawiam i dziękuję za zainteresowanie tematem!

    PS. Nurtuje mnie jeszcze od czego jest ten pin B1, ma ktoś może schemat?

    0
  • Pomocny post
    #10 17 Lut 2010 16:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    W/g mojej "papugi" B1 sterownika Multec , to stały plus zasilania / po 30/.

    0
  • #11 17 Lut 2010 23:23
    mickemaster
    Poziom 27  

    Serdecznie dziękuję po raz kolejny :)
    Temat zamykam!

    0