Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Galaxy kontrolka ABS i ręcznego

invector 13 Feb 2010 14:41 16323 13
  • #1
    invector
    Level 18  
    Witam.
    Ford Galaxy 99r 1,9TDI
    Problem jest ze świecącymi kontrolkami ABS i ręcznego. Zaświecają się w chwili włączenia zapłonu i nie gasną. Vag pokazał błąd czujnika prawego, przedniego. Po wyczyszczeniu złączki i kasowaniu, błędu nie ma, ABS działa a kontrolki jak świeciły tak świecą. Po przejechaniu nawet dłuższego odcinka drogi z ostrym hamowaniem błąd nie wraca. Sprawdziłem przełącznik od ręcznego i zbiorniczka płynu, są OK. Czy jest możliwe aby za ten stan rzeczy odpowiadał licznik?
    Auto przyjechało z za granicy już z takim objawem i teraz ciężko dojść w jakich okolicznościach powstała usterka. Na szybce licznika była naklejona naklejka która zasłaniała te dwie kontrolki, najwyraźniej po to aby nie denerwowała kierowce :)
    Sam licznik również nie ma błędów, wszystkie testy wychodzą poprawnie.
    Może to kwestia kodowania? Aktualnie jest:
    licznik - 124, ABS - 12812 .Nie ma pewności czy przy liczniku nie było grzebane, aktualny przebieg to 180tys.
    Wygląda na to że system ABS działa poprawnie a tylko kontrolki nie chcą zgasnąć.
    Bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki bo usterka dość irytująca.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    invector
    Level 18  
    Otrzymałem nowe informacje odnośnie kontrolki ręcznego. Ponoć zapaliła się po tym jak poprzedni właściciel zostawił auto na ręcznym na noc. Hamulce przymarzły i po szarpaniu autem puściły a kontrolka została. Nie wiem w dalszym ciągu jaki to ma związek z kontrolką ABS-u i czy informacja jest wiarygodna. Sprawdziłem tylne hamulce i nic tam podejrzanego nie zauważyłem, nie ma czujników zużycia klocków które mogą powodować świecenie się kontrolki.
    Więc w dalszym ciągu nic nie wiem.
  • #3
    art-image
    Level 2  
    Mialem podobna usterke poniewaz w moim galaxy 1,9 tdi 2001r swiecily na liczniku kontrolki od abs i recznego. Vag wykazywal blad czujnikow przednich (usterka mechaniczna), byly zamontowane niewlasciwe czujniki abs. Po wymianie na odpowiednie i wykasowaniu bledow uporczywe swiatelka na zagarach zgasly.
    Jesli byl robiony test zegarow i wypadl ok nalezy wykluczyc ich zle dzialanie. A hamulec reczny - nie raz mi przymarzly klocki do tarczy, ale po zdjeciu recznego kontrolka gasnie a hamulec trzyma.
  • #4
    piotrek-102
    Level 11  
    a może mały stan płynu hamulcowego ?
  • #5
    invector
    Level 18  
    Dzięki za informacje. Płyn jest, nawet jak całkowicie odłączę pływak od zbiorniczka oraz od ręcznego kontrolki nie gasną. Z tego co się zorientowałem ręczny świeci się równocześnie z ABS-em, czyli jak jest awaria ABS to zaświecą się od razu dwie kontrolki. Dziwi mnie tylko to, dlaczego w sterowniku ABS nie ma żadnych błędów?
    I jeszcze jedno... Sprawdziłem na śniegu jak podczas hamowania zachowują się koła i niestety przednie blokowały się całkowicie natomiast tylne nie. W czasie hamowania pedał charakterystycznie "telepał" co sugerowało poprawne działanie ABS-u. Czyżby jednak był uszkodzony? Jeśli tak to dlaczego sterownik nie łapie żadnych błędów?
    Mam uszkodzoną baterię w laptopie i nie mogę sprawdzić co dzieje się z hamulcami podczas jazdy. Jak w inny sposób można przetestować ABS?
  • #6
    art-image
    Level 2  
    Problem tkwi dalej w samym czujniku. Propanowalbym podmienic na nowy lub taki sam ale sprawny, poniewaz samo czyszczenie czujnika tutaj nie pomoze

    Dodano po 12 [minuty]:

    w inny sposob przetestowac czujnik abs-to
    1. podpiac lapka do obd auta
    2. podniesc auto zdjac kolo
    3.wyjac czujnik z miejsca osadzenia(nie rozpinac na kostce)
    4.malym metalowym przedmiotem moze byc srubokret poruszac blisko glowki czujnika (tak aby nie dotknac i nie uszkodzic)
    5. patrzec co sie dzieje na laptopie (powinny byc parametry predkosci tego czujnika)
  • #7
    Scalak5
    Level 23  
    Wyjąć czujnik w galaxy nie ruszany duża sztuka /nie uszkadzając.
    Z zasady jak świeci ręczny z abs-em modulator lub zasilanie nie czujniki,przy czujniku zapala samą kontrolkę abs-u.
  • #8
    art-image
    Level 2  
    niestety jest to sztuka
    ale uszkodzony lub zle dzialajacy czujnik zapala obie lampki recznego i abs-u i nie zadne mudulatory czy zasilanie
  • #9
    Scalak5
    Level 23  
    art-image wrote:

    ale uszkodzony lub zle dzialajacy czujnik zapala obie lampki recznego i abs-u i nie zadne mudulatory czy zasilanie

    A z jakiej paki ?To chyba coś się dzisiaj zmieniło bo do tej pory w fordach jest jak pisałem.
  • #10
    invector
    Level 18  
    Witam ponownie. Dorwałem drugi licznik od galaxy, jednak na jedna wtykę i z jednym wyświetlaczem. Oryginalny jest na dwie i dwa wyświetlacze. Podłączyłem do auta i kontrolki ładnie zapaliły się i zgasły. Czyli jednak licznik. Kodowanie w obu zegarach jest takie same czyli 124.
    Teraz nie wiadomo czy zegar został wymieniony z innego auta, czy po prostu jest uszkodzony. Próbowałem zmieniać kodowanie lecz nic to nie dało. Czy wie ktoś jakie powinno być? Auto z pełnym wyposażeniem.
  • #11
    arturjasinski
    Level 13  
    kodowanie masz dla samochodu z ABS (1), skrzynia manual (2), 4cylindrowego (4) czyli 00124. kolego musisz wejść w adaptacje i wykasować inspekcje. Robił to ktoś zapewne nieodpowiednim sprzętem i objawia się to zapaleniem tych lampek. jak masz dobrego vaga to da rade. miałem taki przypadek w galaxy z 98r.
  • #12
    invector
    Level 18  
    Jeśli jest tak jak piszesz, to by oznaczało że nie trzeba będzie wymieniać zegarów.

    Czyli wystarczy wykasować inspekcje w zegarach? Czy robi się to w jakiś nietypowy sposób?
  • #13
    arturjasinski
    Level 13  
    kanał 10 to olej wpisujesz 00015 jeśli 15tys.km kanał 11 to isp.01 wpisujesz 00030 (30tys.km) kanał 12 to isp.02 wpisujesz 00036 ( 360 dni) oczywiście w liczniku i adaptacjach
  • #14
    invector
    Level 18  
    Poszedłem za twoją radą i niestety kanały 10,11,12 są nieaktywne.
    Inspekcja jest w kanałach 5,6,7,8
    Wpisałem parametry według tabeli i nic to nie dało, kontrolki jak świeciły tak świecą. Sprawdziłem przy okazji błędy w ABS i nie było ani jednego.
    Myślę jeszcze nad wymianą wsadu w procesorze, może to rozwiąże problem. Jeśli nie, to nie pozostanie nic innego jak kupić drugi zegar.
    Może ma ktoś pewny wsad do tego procesora?