Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Golf 2000r. 1.9 Tdi 115Ps Spalone przewody od świec???

krung86 14 Lut 2010 10:01 5019 11
  • #1 14 Lut 2010 10:01
    krung86
    Poziom 10  

Witam. Wczoraj jak wykręcałem akumulator do podładowania na prostowniku zauważyłem że mam spalone kable od świeć grzejących płyn chłodniczy (patrz foto).
    Mam pytanie: Co z tym zrobić? I od czego to się stało?

Po zapaleniu auta zauważyłem że na pierwszej świecy pojawiają się iskierki.
    Cz te świece są wogóle potrzebne? Można je wyłączyć (bezpiecznik wyciągnąć lub przekaźnik)? Bo jak kable zaizoluje to nie rozwiąże problemu bo znowu może izolacje przepalić i boję się że mi się auto sfajczy. Bedę wdzięczny za dobre rady. Foto
    PS. Jak foto źle wrzuciłem to przepraszam. jestem początkujący. Jeżeli temat już był (nic nie znalazłem) to proszę o link. Pozdrawiam Romek

0 11
  • #2 14 Lut 2010 10:11
    Mustang GT
    Poziom 13  

Hejka świece są po to bo te silniki słabo się grzeją jak odłączysz będzie się dłużej grzał a szczególnie w obecnych temperaturach. Popraw styki na kablu gdzie podłączasz świece (bo przez słabą przewodność spaliła ci się izolacja). Jak to zrobisz to nie powino iskrzeć ani grzać się przewód nie będzie. Zaizoluj i miłego ciepła :) pozdro

0
  • #3 14 Lut 2010 10:23
    krung86
    Poziom 10  

Czyli z tego co zrozumiałem to najlepiej kable ściągnąć ze świeć (te kabelki podobno nie są przykręcane jak w przypadku świeć żarowych tylko montowane na fajce jak w świecach zapłonowych), wyczyścić styki, zaizolować odkryte elementy przewodu i z powrotem założyć. Czy to jest rozwiązanie mojego problemu?

0
  • #4 14 Lut 2010 10:29
    Mustang GT
    Poziom 13  

Tak jak piszesz proponuje jeszcze posmarować styki maścią do poprawy przewodności taką jak do klem od aku.

0
  • #5 14 Lut 2010 10:30
    pawel380V
    Poziom 19