Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spadek mocy Chrysler 2,5td

patison 1 14 Lut 2010 19:01 7181 20
  • #1 14 Lut 2010 19:01
    patison 1
    Poziom 9  

    Witam ! Mam problem z Chrysler Grand Voyager 2,5 td . Mianowicie gdy przekracza 2000 obrotow to spada moc i powoli sie rozpedza, male wzniesienie i auto powoli sie wdrapuje. Jest nowy rozrzad, przeplywomierz powietrza, regulator wspomagania turbiny, nowe filtry i oleje. Czy ktos podpowie co moze byc przyczyna tego zjawiska ?

    0 20
  • #2 15 Lut 2010 11:31
    MRCZ
    Poziom 17  

    Wygląda na to, że sterownik przechodzi w tryb awaryjny - do sprawdzenia, czy przypadkiem zawór wastegate się nie przycina oraz zaworek sterujący wastegate. Druga sprawa czujnik wzniosu iglicy na pierwszym wtryskiwaczu sprawdź na nim rezystancje, odłącz go i przejedź się zobacz czy będzie to samo.

    0
  • #3 15 Lut 2010 17:00
    patison 1
    Poziom 9  

    Ok.Jak mam sprawdzic czy zawor wastegate sie nie przycina i druga sprawa gdzie dokladnie jest ten czujnik wzniosu iglicy.

    0
  • Pomocny post
    #4 15 Lut 2010 20:54
    MRCZ
    Poziom 17  

    Od elektrozaworu sterującego turbiną powinien iść wężyk do membrany (gruszki), która steruje zaworem regulacji ciśnienia doładowania - wastegate. Trzeba sprawdzić szczelność wężyków do elektrozaworu i zaworu wastegate (membrany). Elektrozawór wprowadza nadciśnienie do membrany, regulując tym samym ciśnienie doładowania. Jeżeli wastegate zostanie w pozycji spoczynkowej to będzie otwarty - brak ciśnienia doładowania, jeżeli będzie całkowicie zamknięty - turbina przeładowuje i sterownik przechodzi w tryb awaryjny to co prawdopodobnie masz u siebie. Można od jałowego biegu ze stopniowym zwiększaniem gazu obserwować, czy zawór zmienia pozycję.

    Czujnik wzniosu iglicy - powinien być w okolicach pierwszego wtryskiwacza.

    1
  • #5 15 Lut 2010 22:03
    patison 1
    Poziom 9  

    Dzieki jutro to sprawdze. I jeszcze jedno elektro zawor jest nowy ale dziwnie pracuje, w trakcie jazdy slychac jak zasysa ale sa takie przerywania jak by zalapywal lewe powietrze, moze wezyk jest nieszczelny.

    0
  • #6 15 Lut 2010 22:13
    MRCZ
    Poziom 17  

    Jak odczujesz brak mocy auto dymi? Sprawdziłbym jeszcze węże od turbiny do kolektora ssącego, czy nie są gdzieś popękane...

    0
  • #7 15 Lut 2010 23:49
    Przemek63
    Poziom 9  

    Ogólnie to turbina siada...

    0
  • #8 16 Lut 2010 18:18
    patison 1
    Poziom 9  

    Auto wogule nie dymi nawet jak jest zimne, przy zmianie biegow tez nie dymi, bardzo dobrze zapala. Spadek mocy wyczowa tak; jak obroty przekraczaja 2000 to jest lekkie wyhamowanie i powoli sie dalej rozpedza, jak jade 140 i jest wzniesienie to auto powoli sie wdrapuje ( 100 km/h ) brak przyspieszenia gdy przekroczy 2000 obrotow i powoli sie rozpedza

    Dodano po 3 [minuty]:

    I jeszcze jedno slychac jak turbina sie zalacza .

    0
  • #9 28 Lut 2010 11:42
    marmik
    Poziom 11  

    Sprawdź wtryskiwacz sterujący powinien mieć ok 100 ohm

    0
  • #10 28 Lut 2010 11:56
    patison 1
    Poziom 9  

    A ktory to jest i jak go sprawdzic

    Dodano po 1 [minuty]:

    A pozatym jak auto jest zimne to wszystko ok, jak sie rozgrzeje to pojawia sie problem

    0
  • #11 28 Lut 2010 18:33
    marmik
    Poziom 11  

    Jedyny wtryskiwacz z kabelkiem .Omomierzem.

    0
  • #12 28 Lut 2010 19:03
    Maciejka1976
    Poziom 2  

    Witam,

    Ja mam troszkę inny problem ale może to cos podobnego. Przy jeźdazie w korkach zapala się chceck engone i silnik przechodzi w tryb awaryjny. obroty spadają do 1000 i nie można dodać gazu, sprawdzone wiele elementów. elektronik powiedział żeby sprawdzić główną magostrala paliwa. Czy ktoś wie może co to może być?

    0
  • #13 28 Lut 2010 20:12
    sq9jjh
    Specjalista elektryk

    patison 1 napisał:
    A ktory to jest i jak go sprawdzic


    To patrząc pod maskę pierwszy z lewej wtrysk, sprawdzamy omomierzem.
    Inne możliwe usterki to:
    -błędy w komputerze do wykasowania tylko w ASO,
    -uszkodzony lub przerwa wtrysku sterującego,
    -uszkodzony lub przerwa elektrozaworu otwierającego dodatkową dawkę paliwa w pompie wtryskowej, znajduje się od spodu pompy i złącze jest na dwa piny,
    -uszkodzony zawór n75,
    -uszkodzony lub zatarty EGR,
    -przetarty przewód podciśnieniowy z n75 do EGR'a.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Maciejka1976 napisał:
    Witam,

    Ja mam troszkę inny problem ale może to cos podobnego. Przy jeźdazie w korkach zapala się chceck engone i silnik przechodzi w tryb awaryjny. obroty spadają do 1000 i nie można dodać gazu, sprawdzone wiele elementów. elektronik powiedział żeby sprawdzić główną magostrala paliwa. Czy ktoś wie może co to może być?


    Jaki rocznik i czy kody błędów wywoływałeś, filtr paliwa wymieniony?

    0
  • #14 01 Mar 2010 11:28
    patison 1
    Poziom 9  

    To jest rocznik 1996 filtry sa wszystkie nowe

    0
  • #15 02 Mar 2010 09:20
    patison 1
    Poziom 9  

    Sprawdzilem wszystko okazalo sie ze w przewodzie podcisnienia jest mala dziurka. Teraz auto ciagnie jak nowe

    0
  • #16 02 Mar 2010 11:49
    Maciejka1976
    Poziom 2  

    sq9jjh napisał:
    patison 1 napisał:
    A ktory to jest i jak go sprawdzic


    To patrząc pod maskę pierwszy z lewej wtrysk, sprawdzamy omomierzem.
    Inne możliwe usterki to:
    -błędy w komputerze do wykasowania tylko w ASO,
    -uszkodzony lub przerwa wtrysku sterującego,
    -uszkodzony lub przerwa elektrozaworu otwierającego dodatkową dawkę paliwa w pompie wtryskowej, znajduje się od spodu pompy i złącze jest na dwa piny,
    -uszkodzony zawór n75,
    -uszkodzony lub zatarty EGR,
    -przetarty przewód podciśnieniowy z n75 do EGR'a.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Maciejka1976 napisał:
    Witam,

    Ja mam troszkę inny problem ale może to cos podobnego. Przy jeźdazie w korkach zapala się chceck engone i silnik przechodzi w tryb awaryjny. obroty spadają do 1000 i nie można dodać gazu, sprawdzone wiele elementów. elektronik powiedział żeby sprawdzić główną magostrala paliwa. Czy ktoś wie może co to może być?


    Jaki rocznik i czy kody błędów wywoływałeś, filtr paliwa wymieniony?



    Mój rocznk to 11.2002. Filtr paliwa wymieniony, kody sprawdzone na kompie i "kluczykiem":( wtryskiwacze sprawdzone, zawór przy listwie sprawdzony, zawór przy pompie wys cisnienia - sprawdzony, Obecnie w serwisie zdjęto bak i sprawdzają zawór przy pompie Niskiego ciśnienia. Jestem juz troszkę podłamany bo od grudnia z tym walczę

    0
  • #17 02 Mar 2010 12:41
    patison 1
    Poziom 9  

    Moim zdanie to cos z elektronika. Urzadzenie ktore wysyla impuls zeby auto przyspieszylo sie przegrzewa: Zapomnialem jak eachowo sie to nazywa.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Sprwadz jeszcze przepywomierz powietrza.

    0
  • #18 03 Mar 2010 07:10
    marmik
    Poziom 11  

    Miałem podobny przypadek co kolega maciejka1976. Mój chrysler to 2,5 td z 98r.
    Na komputerze wyszłedł uszkodzony pedał gazu ,wymieniłem i wczoraj przejechałem ok 300km bez żadnych sensacji

    0
  • #19 03 Mar 2010 10:14
    patison 1
    Poziom 9  

    Kolego nie wymienia sie padalu gazu tylko czujnik ktory wysyla impuls ( przeciez tam nie ma linki gazu )

    0
  • #20 03 Mar 2010 17:41
    marmik
    Poziom 11  

    ale nie da się tego odkręcić bo śrubki są zalane żywicą.

    0
  • #21 28 Sty 2011 14:12
    zebzek79
    Poziom 10  

    Witam panowie.U mnie znowu czasem ta ucieczka mocy pow.2000 obr.jest odczuwalna czasami i nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy gorący.Po prostu raz ciągnie normalnie a innym razem ma kaganiec.Nadmienię,że zapala dobrze i nic nie kopci.Dziękuję i pozdrawiam.

    6