Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z laptopem Dell Latitude 830

bozena_b 15 Feb 2010 12:19 2654 5
  • #1
    bozena_b
    Level 2  
    Witam

    Mam problem z laptopem Dell Latitude 830. Od jakiegoś czasu pojawiały się problemy z wyświetlaczem – na monitorze pokazywały się kolorowe paski, różowo-fioletowe. Po chwili pasek znikał i cały ekran był różowy, by po około 15 sekundach obraz wrócił do normy. Tak było przez jakiś czas. Komputer oddałam do serwisu. Stwierdzono usterkę karty graficznej. Naprawiono. Niestety na naprawę udzielono krótkiej gwarancji. W momencie kiedy upłynęła problem powrócił. Udałam się do tego samego serwisu, gdzie nie podjęto się naprawy usterki kolejny raz. Zaproponowano mi wymianę płyty głównej za około 1000zł. W tej chwili po włączeniu komputera wszystkie odgłosy towarzyszące uruchamianiu systemu wskazują na to, że jest wszystko ok, niestety monitor pozostaje czarny. Raz po włączeniu i kilkakrotnym przełączaniu przyciskiem na zewnętrzny monitor obraz pojawił się, ale tylko na połowie ekranu. W kolejnych próbach uruchomienia komputera monitor jest czarny. Interesujące jest jednak to, że podłączając do komutera monitor zewnętrzny lub telewizor można normalnie pracować. W związku z tym zastanawiam się czy rzeczywiście zepsuta jest karta graficzna. Przecież podłączając TV powinno się obserwować ten sam efekt, który jest na wyświetlaczu z laptopa. Sugerowałam zatem w serwisie, że może to problem z matrycą lub taśmami, ale powiedziano mi, że to na pewno karta graficzna. Co zrobić z tym problemem? Opcje jakie mi zaproponowano to:
    -naprawa karty, ale z krótka gwarancją i dużym prawdopodobieństwem ponownego wystąpienia usterki
    -wymiana płyty głównej, ale duży koszt i również brak gwarancji, że usterka nie powróci



    Moje pytanie brzmi zatem co robić? Czy zlecać naprawę czy wymianę płyty głównej? Czy jest możliwość, żeby komputer w czasie pracy korzystał z innej karty graficznej, znajdującej się na USB, a tamta byłaby wyłączona?

    Proszę o Waszą pomoc

    Pozdrawiam

    Bożena
  • #2
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Witaj coś jest nie tak .... bo najpierw stwierdzają ze padnięta karta grafiki potem jej już nie chcą robić i mówią żeby wymienić płytę główna za 1000zł choć twierdzą " że to na pewno karta graficzna" wiec jaki sens wymieniać płytę główna skoro jest padnięta karta grafiki ? w dodatku nie dają gwarancji ze po wymianie płyty głównej usterka nie powróci....ŻAL co to za serwis. Co do twojego spostrzeżenia ze działa pod tv i monitorem zew. ja miałem taki przypadek w firmowym lapku ze był czarny ekran za to pod zew monitorem wszystko było ok przyczyna byl uszkodzony tzw "inwerter" odpowiadający za podświetlanie matrycy 70 zł wymiana i lapek ożył wiec może to samo jest u ciebie.
  • #3
    bozena_b
    Level 2  
    Możliwe tylko jak mam to stwierdzić? Wszelkie moje sugestie, ze moze to nie karta graficzna tylko cos innego sa odrzucane. A ja niestety nie jestem zawodowym informatykiem, wiec sama nic nie zobacze...nawet jak lapka rozkrece:cry:
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A czy byłaś tylko w jednym serwisie czy w kilku ? w moim raz ładowanie z płyty głównej i w 3 serwisach mi powiedzieli ze nadaje się na śmietnik lub wymiana płyty głównej i jeszcze kasowali po 30 zł za sprawdzenie, poszedłem do 4 serwisu i za 100 zł w 2 dni zrobili i działa do tej pory napisz do mnie na gg 9334852 może pomogę.
  • #5
    jurek1980
    Level 26  
    Pewnie uszkodzony jest chip nvidii ( układ odpowiadający za grafikę). Tutaj usprawiedliwienie dla tego serwisu: jeśli przekulkowali układ a usterka powróciła to jest on do wymiany , a niestety jest trudno osiągalny. Z tąd pewnie wymiana płyty na inną ( pewnie używaną) i brak gwarancji, że usterka nie powróci. Poczytaj sobie wideoporadnik kolegi Misiupan odnoście innej serii laptopów z podobnym chipem graficznym ( hp pavilion dv6000). Będziesz wtedy miała jasność o co chodzi, dlaczego się tak dzieje i dlaczego jeden serwis bierze 200 zł a inny 500.

    A co do inwertera to popierwsze matryca świeci tylko nie daje poprawnych kolorów. Po drugie masz diagnostykę Della i tam możesz sobie wiele sprawdzić. Diagnostykę uruchamia się przez F12 i wybór dignostics ( podstawowa jest w biosie, rozszerzona w ukytej partycji na hdd, jeśli ją skasowałeś to jest na płycie cd ze sterownikami lub do pobrania na bootującego pena ze strony Della). Oczywiście sprawdzasz z podpiętym zewnętrznym monitorem.
  • #6
    bozena_b
    Level 2  
    odwiedziłam 2 serwisy, ale w sumie kompter byl sprawdzany w 3 miejscach, bo w drugim serwisie panowie wyslaligo gdzies dalej bo nie mogli sobie poradzic z diagnoza...w moim przypadku problem polega na tym, ze komputer jest mi potrzebny w pracy i kazdy dzien bez niego powoduje narastajace zaleglosci...w zwiazku z tymzdecydowalabym sie na naprawe, bo chyba najszybsza, ale nie chce zeby problem sie powtorzyl za miesiac...