Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane Coupe 1.6 8v 1997r nie działa dioda immo

wzz5 15 Feb 2010 19:33 12505 13
  • #1
    wzz5
    Level 9  
    Witam Mam problem z Renault Megane coupe 1.6 8v benzyna plus gaz. Samochód stał kilka dni bez użytku Nowy akumlator rozładował mi się, oddałem go na gwarancji podłączyłem inny. Auto nie chciało odpalać nie było iskry migała kontrolka od elektryki z zygzakiem a także nie paliła się dioda od immo. Osuszyłem wnętrze auta wraz z odbiornikiem ir auto odpaliło jednak nadal nie ma kontrolki immo, do tego kontrolka elektryki z zygzakiem zapala się jedynie na chwilę w momencie odpalania silnika.nie działają kierunkowskazy, swiatła awaryjne ogrzewanie szyby tylnej, i oczywiscie nie działa centralny zamek. Prosze o pomoc. Bezpieczniki sprawdzone. Pozdrawiam
  • #2
    Doktorr
    Level 35  
    Przy spadkach napięcia sterowniki "głupieją" w ich pamięci pojawiają się błędy których w normalnych warunkach niema. Proponuję podjechać do warsztatu dysponującego Clipem i pokasować błędy. Możesz również pojeździć kilka dni i zobaczyć czy wszystko nie wróci do normy. Druga metoda nie zawsze się sprawdza.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    wzz5
    Level 9  
    Dzięki za info.Pół godziny suszenia UCEBIKU mam za sobą. Ale co z tego skoro dioda od immo się nie zapaliła nadal to samo nie działają kierunki, centralny nie reaguje nie działają światła awaryjne. Chyba raczej chodzi o błędy do wykasowania. Jest moze jakiś sposób na zapalenie diody immo ?
  • #5
    karas__82
    Level 10  
    Czesc mialem ten sam problem w reno po prostu przestal dzialac mi kluczyk ktory nie wylaczal imo i nie otwieral drzwi pozniej starcilem caly prad w samochodzie u mnie pomoglo wyczyszczenie wszyystkich bezpiecznikow pod maska kolo akumulatora i ich wysuszenie bo pod nimi jest dziura do odplywu wody i u mnie po latach sie zapchala i woda spowodowala zwarcie calego ukladu warto to sprawdzic bo ja tez myslalem o wylaczeniu imo ale u mnie na szczecie to pomoglo i sprawdz tez odbiornik podczerwieni bo ja kolo anteny w dachu mialem przeciek ktory tez pewnie nie byl obojetny dla ukaldu pozdro i powodzenia zycze...
  • #6
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Chyba raczej chodzi o błędy do wykasowania.

    Chyba raczej chodzi o przelotki w płytce 2 warstwowej, które zgniły na skutek wody
    A obwody wykonawcze w UCEBIC/UCH można sobie włączać za pomocą stosownego testera i sprawdzić czy działają
  • #7
    wzz5
    Level 9  
    karas__82 pisałeś o bezpiecznikach koło akumulatora. Koło akumulatora mam jedynie niżej komputer. Z Prawej strony mam czarną puszkę z dwoma większymi bezpiecznikami ( czy o nie chodzi?). I po za tym oczywiście we wnętrzu auta po lewej stronie kierowcy pod nadmuchem bezpieczniki tych z kolei jest troche wiecej i są mniejsze od tych pod maską. Moze to wynik nieco innych modeli naszych renaultów.
  • #8
    wzz5
    Level 9  
    Witam. Wyjąłem UCEBIK i nie zauważyłem jakichkolwiek śladów zalania wodą czy czym kolwiek, jakiegokolweik ze styków. Wziąłem go do domu zobaczymy co bedzie dalej.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    tocka
    Level 24  
    Koledzy mam podobny problem tylko SCENIC 1.9 DCI 2001r.

    Zaczęło się od tego,że klientka zostawiła auto na zapłonie z zaciętym rozrusznikiem :cry:, zaprowadziła do mojego znajomego mechanika, który odłączył aku, założył nowy rozruszniki i stacyjkę. Po założeniu klem okazało sie, że nie działa centralny ani z pilota ani z zamka kierowcy. Co sie okazało to jeszcze nie miga kontrolka immo i auto oczywiście zapala na 3s i gaśnie ( immo).
    Podłączył CDIFa 2, i sie okazało że immo kluczyk widzi zero błędów :|, ECU to samo.

    Oddał auto mi do roboty :D ( pozbył sie zgroba z warsztatu), no i jest zonk, bo połączyłem sie LUNCHEM z tym cudownym pojazdem i to samo, zero jakich kolwiek błędów, kontrolkę immo mogę zapalić zdalnie aby migała ale to wszystko.
    Chciałem wyciąć immo ale tu też lipa bez emulatora nie idzie :cry:( czas goni a emu mogę mieć dopiero w poniedziałek)

    A teraz do meritum - potrzebuję jeśli ktoś z kolegów posiada schematu podłączenia tego UCEBIKA, jeśli ktoś posiada będę wdzięczny.
  • #12
    doktor333
    Level 18  
    Potwierdzam opinię Carrota.Wszystkie te obwody zasilane są przez stałe zasilanie. Spróbuj zasilić skrzynkę przez bezpiecznik jednego z niedziałających obwodów(najlepiej o dużym amperarzu-
    szyba,centralny zamek...)Jeśli pozostałe zadziałają usterka tkwi w UCBIC-u.
  • #13
    Doktorr
    Level 35  
    A może przy wymianie akumulatora sypnął się wsad procesora tej magicznej skrzyneczki. (Niedawno odpinałem akumulator, w peugeocie 307 , po założeniu , autko umarło.Okazało się , że sypnął sie wsad w BSI.) Tak czy inaczej pozostaje ci z tym problemem zwrócić się do fachowca.
  • #14
    wzz5
    Level 9  
    Myslę, że to będzie najlepsze i nieuniknione rozwiązanie. Dzieki za pomoc.