Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Felicia 1,3 problem z akumulatorem i (chyba) napięciem

sorox 15 Lut 2010 19:40 1765 6
  • #1 15 Lut 2010 19:40
    sorox
    Poziom 2  

    Skoda Felicia 1,3 1999r. W październiku kupiłem nowy akumulator. Ok miesiąca temu po przejechaniu ok 100k zaczął wydzielać straszny smród. Okazało się, że elektrolit wyciekł lub wyparował. Uzupełniłem, podładowałem akumulator. Po kolejnych 100 km sytuacja się powtórzyła. Wymieniłem akumulator. Przez ok 2 tygodnie wszystko było ok. Dzisiaj po przejechaniu ok 5km zgasiłem silnik i już nie chciał odpalić. Wydaje mi się, że znowu ubyło elektrolitu, chociaz nie w takim stopniu jak wcześniej. Dodatkowo wydaje mi się dziwne to, że będąc na biegu jałowym, dodając gazu światła świecą mocniej, a zegary świecą jaśniej. Odejmując gaz światła świecą słabiej, podobnie z zegarami na desce rozdzielczej.

    Macie pomysł od czego zacząć diagnozowanie? Jeśli jest to coś nieskomplikowanego chętnie sam spróbuję się z tym uporać.

    0 6
  • #2 15 Lut 2010 19:47
    noe1
    Poziom 21  

    Zmierz napięcie ładowania.Powinno wynosić przy średnich obrotach 14,17 do 14,24 V. Jeżeli będzie wyższe to w krótkim czasie wykończysz akumulator. A powodem będzie brak stabilizacji na alternatorze.

    0
  • #3 15 Lut 2010 20:32
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    U mnie ładowanie wynosi 14.15 V, czym to grozi?.

    0
  • #4 16 Lut 2010 12:01
    andyszczecin
    Poziom 9  

    No ok...ale napięcie mierzysz na biegu jałowym czy na obrotach?Jakie masz napięcie na wyższych ?Mozliwe że "przeładowujesz" akumulator

    0
  • #5 16 Lut 2010 12:11
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    Objaw wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia. Jeśli masz sprawną poduszkę powietrzną, to powinna zapalić się jej kontrolka - typowe dla Felicji. Do wymiany regulator napięcia (proponuję oryginalny, bo zamienniki u mnie padały dość szybko). Drugi regulator proponuję wozić w bagażniku "na wszelki wypadek". Po wymianie regulatora, sprawdzić i wyczyścić przewód masowy. W Felicji jest przykręcony w dwóch miejscach: do karoserii oraz do bloku silnika. Dodatkowo sugeruję kontrolę stanu akumulatora, bo wygotowanie elektrolitu mogło go zabić.

    Pozdrawiam

    Krystian Tokarski

    0
  • #6 16 Lut 2010 12:23
    domellus
    Poziom 29  

    rozpuszczalnik napisał:
    U mnie ładowanie wynosi 14.15 V, czym to grozi?.

    Niczym to nie grozi......

    0
  • #7 16 Lut 2010 12:26
    krisxxl
    Poziom 27  

    Witam

    Zrób pomiar napięcia przy 2-3 tysiącach obrotów bez obciążenia. Akumulator nie wyparował sam z siebie.

    Pozdrawiam

    Krystian Tokarski

    0