Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ECAS w Magnum-brak pracy, gdzie jest generator?

flashh 15 Feb 2010 20:57 2373 7
  • #1
    flashh
    Level 25  
    Zwracam się do was o paradę , mój sąsiad ma takie autko i padły mu poduchy , niechętnie się dałem namówić na taka naprawę więc chętnie zlecę w jego imieniu naprawę komuś bardziej biegłemu w temacie .Ja zdążyłem tylko stwierdzić że nie działa szyna Clock ani Data więc urządzenie jest całkiem zimne ale generator procesora działa , jest tam taka puszka dodatkowa przez która idzie sygnał DATA , chyba jakieś dopasowanie poziomów napięć .
    Był u tego auta gościu co się ponoć specjalizuje w poduchach ale wygląda że jego wiedza była tylko w tym co mu program w kompie powie , jak się nie udało mu połączyć to już zrezygnował i dlatego ja się muszę męczyć.
    jednostka jest o numerach 446 055 005 z tego co doczytałem to chyba stara.
    Może posiada ktos dane typu gdzie jest generator , gdzie wchodzi szyna SCL Data, a może schemat tego urządzenia , ja ma tylko zewnetrzne wyprowadzenia z naszego uploadu.
    pozr
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    jako taki schemat Wabco Inform
    i opis strona 8Wabco Inform
    Nie bardzo kumam co diagnozujesz, sterownik czy pilot do kontroli zawieszenia?
  • #4
    flashh
    Level 25  
    Oj nie wiem własnie gdzie jest wypracowywana magistrala cyfrowa do komunikacji , ligika mi mówi że powinna być w procesorze panelu głównym ale nie mogę dojść żeby tam wchodziła wogóle, dziwne by to było gdyby była wypracowywana w pilocie ale to też jest mozliwe.
    Jak napisałem , chętnie zlecę tą naprawę oczywiście odpłatnie.
    pozdr
  • #5
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Na początku sprawdź czy masz zasilanie na module, bo żaden CAN ci nic nie pomoże. Moduł jest umieszczony w skrzynce a raczej w skrzyni plastikowej tej za kabiną po prawej stronie ramy pod podestem. Sprawdź jaki jest numer ECAS, wejdź na stronę "WABCO" dobierz schemat podłączenia - sprawdź normalnym miernikiem a nie komputerem czy są zasilania, masy itp.
    Podejrzewam, że auto odpalane było z jakieś spawarki czy coś w tym rodzaju i pali teraz bezpiecznik, bo w module zadziałał bezpiecznik ponad napięciowy a to już bliższa Ci branża.
    W starej Magnum bezpiecznik był właśnie pod klapką z boku tej właśnie skrzyni a w nowszych po 2002 r jest w kabinie.
    W pilocie nie masz żadnej diagnozy, czy CAN - tam przychodzą sygnały zegarowe szyną CLOCK i wracają się szyną DATA odpowiednio modulowane w zależności jaki przycisk jest wciśnięty.
    Nie załamuj się na TV nie zrobisz interesu a ciężarówki do kopalnia bez dna.
    Powodzenia
  • #6
    Siekier81
    Level 17  
    proponuję sprawdzić zasilanie modułu(bezpiecznik).jak jest ok to sprawdź wiązkę od modułu do zaworu na końcu ramy auta a także sam zawór.przewód nr.1 w kostce dochodzącej do zaworu to masa.Nieraz pomaga wypięcie jednego kalibrownika(poziomaka).
  • #7
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Popieram wypowiedz: Stary Brat ........:idea:co do usterki jeżeli nie działa nic sprawdź najpierw zasilania sterownika wątpię ze padła elektronika no chyba że tak jak mówi Stary Brat odpalane ze "spawarki" jeżeli natomiast nie ma tylko samopoziomowania to konieczna kalibracja. Jeśli potrzeba posiadam schematy pisać.

    Do: Siekier81 to się nazywa fachowo sensor poziomu a nie poziomak czy kalibrownik
  • #8
    flashh
    Level 25  
    Macie rację , elektronika nie padła , wysypał się eeprom, po załadowaniu odpowiedniego wsadu przez gościa ,bo mi się nie udało dorwać wsadu ( bardzo są one pilnowane -wcale mnie to nie dziwi bo taka prosta operacja kosztuje 500 zł ) .
    Po 2 tygodniach , sytuacja taka sama i gościu chciał następną kasę .Dla mnie to dziwne że nie wymienia się pamięci na nową tylko programuje starą ( ja zawsze w TV wkładam nową ) ale widać koledzy od napraw tirów to elita .
    pozdr