Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto postojowe w Audi A4 - błędy VAG

cieszkop 15 Lut 2010 21:25 8796 17
  • #1 15 Lut 2010 21:25
    cieszkop
    Poziom 9  

    Witam!

    Miałem problem z webasto:
    01414 - Combustion-Air Blower (V6) 41-00 - Blocked or No Voltage
    01407 - Flame Extinguished 35-00 - -
    01406 - No Flame 35-00 - -
    01414 - Combustion-Air Blower (V6) 42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent
    //po skasowaniu błędów i output teście zakończonym dymieniem spod maski takie:
    01415 - Recirculating Pump (V55) 29-00 - Short to Ground
    01415 - Recirculating Pump (V55) 30-00 - Open or Short to Plus

    Wysłałem je więc do serwisu ogrzewań. Tam je wyczyścili, wymienili rozpylacz paliwa bo był przegrzany i zmienili wydech. Po podłączeniu webasto do auta mam takie błędy:
    01414 - Combustion-Air Blower (V6) 36-00 - Open Circuit
    01414 - Combustion-Air Blower (V6) 29-00 - Short to Ground
    i generalnie webasto nie startuje teraz.

    Czy to może być wina złego podłączenie? Czy ktoś ma jakiś pomysł? Mechanik podłączył tak jak było wcześniej. Można tam coś delikatnie pomylić przy podłączeniu?

    0 17
  • Pomocny post
    #2 16 Lut 2010 00:34
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ostatnie 2 błędy to przerwa w połączeniu brak masy do slinika dmuchawy

    0
  • #3 16 Lut 2010 16:56
    cieszkop
    Poziom 9  

    czyli sprawdzić połączenie po prostu czy coś jeszcze radzisz?

    0
  • #4 16 Lut 2010 20:44
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    sprawdź połączenia oraz dmuchawę

    0
  • #5 16 Lut 2010 23:35
    skylark
    Poziom 25  

    najlepiej wymienić dmuchawę powietrza spalania. Jeśli błąd się powtórzy to świadczy o uszkodzeniu sterownika.

    0
  • #6 17 Lut 2010 00:21
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    skylark napisał:
    najlepiej wymienić dmuchawę powietrza spalania. Jeśli błąd się powtórzy to świadczy o uszkodzeniu sterownika.


    Witam Kolegę....mam tylko jedno spostrzeżenie to twojej wypowiedzi: jeżeli Kolega "cieszkop" nie pracuje na warsztacie a samochód jest jego prywatnym to podpowiedz typu wymień dmuchaw czyli "kup" a jak nie zadziała to najlepiej dokup sterownik zapewne pomoże tylko może się okazać że się niepotrzebnie wykosztuje bo usterka może być faktycznie w połączeniach.

    0
  • #7 17 Lut 2010 08:41
    skylark
    Poziom 25  

    Zakładam, że kolega cieszkop pracuje w serwisie (chyba, że jego logo VW i Audi to ozdobnik) i że czyta również inne posty oprócz moich.
    Napisałeś o połączeniach i dmuchawie... to podstawa i nie podlega dyskusji. Moja odpowiedź była sugestią ewentualnego, następnego etapu.

    0
  • #8 17 Lut 2010 17:16
    cieszkop
    Poziom 9  

    ad logo: ozdobnik/marka hobby;)
    ad webasto to było już w serwisie i podobno sprawdzali je tam i chodziło po naprawie idealnie więc myślę że to tylko kwestia podłączenie. Jako iż mój mechanik jest specem to podłączyłem je u niego ale niestety nigdy jeszcze nie miał do czynienia z ogrzewaniem postojowym więc mógł coś źle podpiąć może... nie wiem. Kolego z WEBASTO SERVICE twój zakład mieści się w Warszawie może mógłbym podskoczyć na sprawdzenie czy dobrze jest podpięte ;) ?

    0
  • #9 17 Lut 2010 18:32
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podaj typ nr tego webasta

    0
  • #10 17 Lut 2010 19:03
    cieszkop
    Poziom 9  

    Jest tylko tabliczka znamionowa z napisem który pewnie dużo nie powie:
    Audi 8E0265081F 2003 12V 30W

    1
  • #11 17 Lut 2010 21:29
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    W Audi A4 były montowane ogrzewania Eberspacher hydronik B5WSC (benzyna) i D5WSC (diesel) ale może być inaczej z tego względu ze w osobówkach prawie nie robię ogrzewań natomiast w ciężarówkach tak mogę się mylić, ale mam pytanie czy twoje ogrzewanie wygląda tak jak na obrazku ? bo tak po twoim nr ciężko rozszyfrować model

    Webasto postojowe w Audi A4 - błędy VAG

    0
  • #13 01 Gru 2010 09:59
    cieszkop
    Poziom 9  

    No więc wyjąłem znowu webasto i okazało się że silnik elektryczny dmuchawy padł, został on wymieniony. Przez ten czas miałem przelotke podłączoną i wtyczki odpięte i dobrze zaizolowane, żebym mógł jeździć autem. Oczywiście miałem błędy na VAGu no communication with Aux Heating w sekcji 08-Auto HVAC i 17-Instruments.

    Teraz podłączyłem webasto do auta wszystkie wtyki wpięte, błędy skasowane i nie wyskakują ponownie. Generalnie żadnych błędów nie mam na VAGu. jest jednak problem ponieważ gdy próbuję wejść w 18-Aux Heat. to nie chce mi się podłączyć jest po kilku próbach info żeby ponowić i ciągle nic.

    W aucie jak nastawiam webasto na grzanie czy z timerem czy manualnie to słuchać że silniczek elektryczny się włącza, płyn czy benzyna w przewodach się przemieszcza ale efektu nie ma żadnego.

    Moje webasto to EBERSPACHER Nordic 912D 952DW. Czy ktoś wie co może być nie tak? VAG nie może się podłączyć ale w aucie jak włączam to załącza się dmuchawa od webasto ale efektu nie ma, nie nagrzewa ani silnika ani wnętrza.

    0
  • #14 05 Gru 2010 23:05
    cieszkop
    Poziom 9  

    No więc sytuacja przedstawia się tak.

    Nie mam żadnych błędów na VAG.

    - uruchamiam webasto
    - ikonka webasta na zegarach się pojawia
    - włącza się dmuchawa elektryczna
    - zaczyna pykać (rozumiem że to chodzi ta pompa paliwa)
    - po kilkudziesięciu pyknięciach wyłącza się wszystko i jeszcze chwile pracuje sama dmuchawa
    - pojawia się błąd na VAG 01406 - No Flame 35-00 (brak płomienia)

    Spróbowałem tak kilka razy i za jednym razem się odpaliło to znaczy było słychać jak po dmuchawie i chwili pykania włączył się mały silniczek jakby i zaczęło dymić z wydechu obok przedniego lewego koła. Niestety kolejnych kilka prób zgłaszało tylko ten błąd o braku płomienia i na pykaniu się kończyło.

    Zauważyłem też że po kilku takich próbach z wydechu zaczęło kapać paliwo (kilka kropel raptem ale jednak).

    Czego to może być wina? Pomóżcie proszę:)

    0
  • #15 06 Gru 2010 09:53
    skylark
    Poziom 25  

    Walczysz z tym już bardzo długo. Proponuję wymontować urządzenie i podwieźć do naszego serwisu... odezwij się na PW to podam Ci dane kontaktowe.

    0
  • #16 30 Sty 2011 17:41
    lolisek
    Poziom 10  

    Witam,
    Posiadam w moim Sharanie TDI (2003) ogrzewacz Eberspacher typu D5WS i niestety niektóre błędy jak kolega @cieszkop.
    Czytając powyższe posty doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej będę zmuszony dokonać zakupu dmuchawy powietrza spalania tylko jak wpisałem an allegro to nic takiego nie znalazłem. Czy mógłby ktoś podać link do zdjęcia jak wygląda ta dmuchawa i napisać, jaki jest orientacyjny koszt takiej dmuchawy?
    Czy to jest to całe urządzenie ?

    VAG pokazał takie błędy

    Address 18 -------------------------------------------------------
    Controller: 7M3 819 008 A
    Component: HEIZG. B/D5W 0001
    5 Faults Found:
    01414 - Combustion-Air Blower (V6)
    16-00 - Signal Outside Specifications
    01414 - Combustion-Air Blower (V6)
    36-00 - Open Circuit
    01414 - Combustion-Air Blower (V6)
    16-00 - Signal Outside Specifications
    01414 - Combustion-Air Blower (V6)
    16-00 - Signal Outside Specifications
    01414 - Combustion-Air Blower (V6)
    36-00 - Open Circuit

    Pozdrawiam

    0
  • #17 02 Mar 2011 13:12
    power111
    Poziom 11  

    cieszkop - Brak paliwa (czyt. nie dociera do ogrzewania) nic więcej.

    0
  • #18 11 Lut 2013 19:07
    llopacinski
    Poziom 11  

    cześć

    podłączę się pod temat, chociaż nie jestem pewny czy jest to dozwolone :/

    Mam Passata B6, webasto termo top V o ile się nie mylę.
    Generalnie to webasto to jakaś porażka, niedawno miałem padniętą pompkę cieczy, naprawiłem i ledwo działało jeden sezon.
    Obecnie mam takie błędy:
    01407 - Flame Extinguished
    01406 - No Flame

    Objawy:
    1. Webasto startuje jak zwykle, pompki się załączają, słychać cykanie pompki paliwa, wenatylator dmucha.
    2. Wyraźnie słychać zaplatający się płomień.
    3. Webasto chodzi około minuty, nagle huczenie płomienia się ucisza (w ułamku sekundy)... obłok dumu wydobywa się spod auta. Potem, webasto albo się wyłącza, albo rozpala się ponownie. Generalnie to rozpali się dwa razy i ponownie gaśnie i potem się wyłącza.
    4. Webasto się nie blokuje, tzn. jak się wyłączy, to mogę je włączać ponownie 3 razy
    5. Czasami działa idealnie i bez żadnego problemu (stabilny płomień), a czasami trzeba je 3-4 razy startować aby rozgrzało silnik.

    Ma ktoś jakieś pomysły ? Problem występuje od początku sezonu grzewczego. W zeszłym roku działało do końca ok, a w tym roku od samej jesieni są problemy aż do teraz.

    Czy to może być np. woda w przewodach paliwowych? Albo np. cos zapchanego przy pompce paliwa? Jest jakiś filterek? Można gdzieś regulować ilość podawanego paliwa ?

    0