Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z klimatyzacją w samochodzie.

dr.Psuja 01 Wrz 2004 11:54 96724 99
  • Relpol
  • #32
    Skolmi
    Poziom 15  
    Xeramic na każdym Shellu.
    Liqui Moly w Makro.
    Parę innych na Allegro (ale coś zbyt tanich).
  • #33
    Lepus
    Poziom 12  
    Dzięki Skolmi, sprawdzę to u siebie. Tak myślałem, że przytkanie kartką to nie dość, że wydmuchnie ją to i inne ślady zostaną.
    Pytanie dodatkowe. A co zrobić i jak to zrobić jak oleju mało? Można ten olej jakoś dolać?
  • Relpol
  • #34
    Lepus
    Poziom 12  
    Dzięki Skolmi, sprawdzę to u siebie. Tak myślałem, że przytkanie kartką to nie dość, że wydmuchnie ją to i inne ślady zostaną.
    Pytanie dodatkowe. A co zrobić i jak to zrobić jak oleju mało? Można ten olej jakoś dolać?
  • #35
    Jazdaaaa
    Poziom 18  
    jakie sa objawy ze jest brak plynu w klimatyzacji i jak szybko powinna wyrownac sie temperatura?
  • #36
    Skolmi
    Poziom 15  
    Lepus napisał:
    A co zrobić i jak to zrobić jak oleju mało? Można ten olej jakoś dolać?


    No tu już chyba pozostaje serwis :?
  • #37
    szaro
    Poziom 19  
    Witam
    Posiada moze ktos schemat instalaci elektrycznej Golfa II z klima ??

    Co do gazu R12 to proponuje ekologom pokazac :ass: :ass: jak bym mial tyle kasy (za obijanie sie) co oni to tez bym nie widzial problemu zeby napelnic R134.Ale oni niestety sa troche ograniczeni :-)
    Pozdrawiam
    Irek
  • #38
    Krisartt
    Poziom 10  
    Mam problem z klimatyzacją w renault safrane.Objawy są następujące, otóż po włączeniu klimatyzacji i ustawieniu temperatury na minimum z dysz wylotowych powierza wydmuchiwane jest letnie powietrze zamiast zimnego. Dodam jeszcze, że moduł elektroniczny jest sprawny (był sprawdzany), po załączeniu testów diagnostycznych dla w/w modułu nie sygnalizuje on żadnych błędów, załącza się również kompresor oraz wentylatory przy chłodnicy. Czynnik chłodzący również w instalacji jest ponieważ inaczej nie załączył by mi się kompresor, wycieków nigdzie nie widać a i połączenia oraz przewody popękane lub inaczej uszkodzone nie są. Całość instalacji była czyszczona i napełniana na początku lipca i pracowała poprawnie do początku września. Wspomnę jeszcze, że po załączeniu układu jest również wyczuwalna wyraźna zmiana temperatury na zaworze rozprężającym, jego obudowa staje się wyraźnie zimniejsza. Czujniki temperatury są sprawne i układy automatycznej regulacji temperatury funkconują prawidłowo. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem, będę wdzięczny za konstruktywną pomoc.
  • #39
    dr.Psuja
    Poziom 12  
    Halo
    co do tego kretyna z ASO na temat zapałki i kartki papieru ,chyba to zgłosze do noblistów to jest fenomen ten facet ,jestem tylko ciekaw jak się jego szef o tym dowie to jak długo jeszcze porobi w tej firmie.Wierzcie mi tylko w Polsce sa takie głupole to jest odpowiedz na postawione pytanie z tą zapałką
  • #40
    bodo30
    Poziom 2  
    Nie słuchajcie DR. CWANIACZKA
    takie same uklady chłodzace jak w Waszych samochodach sa w lodowkach i zamrazarkach
    które chodzą 24godz/dobę 365 dni w roku, i jakos nie wymagają serwisowania ?
    miejcie swoj rozum i nie dajcie się naciagac !!!
    A co dobijania to w zmotoryzowanym świecie jak USA takie zestawy kupuje się w sklepach za kilka $ i po kłopocie.

    http://www.republicautosupply.com/subcategory.asp?subcatid=1&catid=1&detail=1579&sp=0
  • #41
    SP7SEC
    Poziom 27  
    przeczytałem wszystkie posty i nasuwa się jedno polak potrafi , chłodnictwem zajmuję się naście lat i jak widzę
    klima samochodowa jest tematem często poruszanym
    pojawiły się słowa krytyki dla kolegi zajmującym się klimatyzacjami to niech ktoś mu zrobi konkuręcję tylko legalną niech zakupi oprzyżądowanie zdobędzie certyfikacje zezwalająca na posługiwanie się substancjami fluoropochodnyni zapłaci zus skarbowy
    i przetrwa martwy swzon ,,,mam na ten temat własne zdanie ,,,, pozdrawiam koleów z branrzy
  • #42
    szaro
    Poziom 19  
    mam pytanie dotyczace czyszczenia klimatyzacji tzn. jak to najlepiej zrobic ? czy w dmuchawie sa jakies otwory zeby mozna bylo tam cos wstrzykanac ?
  • #43
    sp9svn
    Poziom 20  
    bodo30 napisał:
    Nie słuchajcie DR. CWANIACZKA
    takie same uklady chłodzace jak w Waszych samochodach sa w lodowkach i zamrazarkach
    które chodzą 24godz/dobę 365 dni w roku, i jakos nie wymagają serwisowania ?
    miejcie swoj rozum i nie dajcie się naciagac !!!
    A co dobijania to w zmotoryzowanym świecie jak USA takie zestawy kupuje się w sklepach za kilka $ i po kłopocie.

    http://www.republicautosupply.com/subcategory.asp?subcatid=1&catid=1&detail=1579&sp=0

    Witam wszystkich, w odpowiedzi na powyższy post odpowiedź jest jedna - otwórz zakład ze specjalnością klimatyzacja.
    U mnie w domu lodówka stoi w kuchni i czasami jedynie otwieram do niej drzwi, wpływ ciepłego powietrza do środka jest raczej mały. Poza tym ma bardzo mały roczny przebieg kilometrów, nikt nie podsypuje jej piaskiem z solą ... skoro ma małe przebiegi w jej podwozie nie walą kamole z grysu. Jak widać podobieństwo lodówki do klimatyzacji w samochodzie jest ogromne.
    W USA są owszem takie zestawy, mało tego są stosunkowo tanie ... i co z tego. Jak go użyjesz do samochodu w którym nominalna ilość czynnika chłodniczego wynosi np.750g , i dodasz 600g ( z takimi i 1200g spotkałem się) to co, poprawisz sobie działanie klimatyzacji - nie jedynie pogorszysz a w gorące dni w ogóle nie odczujesz jej działania. Takie zestawy służą jedynie do tego abyś doraźnie się poratował zanim dojedziesz do serwisu.
    Tak jak napisał dr.Psuja nie ma dopełniania, trzeba układ opróżnić i napełnić zgodnie z zaleceniam producenta samochodu.
    Koszt napełnienia - czynnik, olej, barwnik, oczywiście odpowiedni sprzęt a nie jedynie maszyna do napełniania. Musisz mieć odpowiednią wiedzę aby to robić i odpowiednie zaplecze maszynowo sprzętowe abyś był gotowy do wykonania każdej usługi związanej z układem klimatyzacji.
    Jeżeli ktoś podchodzi do sprawy że jedynie napełniasz i kasa, a jak nie działa to... nikt nie zabrania ustalić cenę taką jak chcesz. Panowie do dzieła. Wokól naszego zakładu otwiera się ciągle jakiś zakład. Nie mamy nic przeciwko. Oni jedynie napełniają, jeżeli chodzi o pełen serwis klimatyzacji już jest kłopot. To napełnianie zresztą trwa niezbyt długo, z reguły po dwóch góra trzech latach, znajdują "leszcza" któremu to sprzedają.

    Bodo30 - bym zapomniał czy Twoja lodówka jest podłączona do sieci 230AC czy do butli z propanem?
    Jezeli będziesz chciał otwierać serwis klimatyzacji znajdzie się na tym forum kilka osób które szczerze poradzą Ci jak się wziąść do tego tematu. A temat nie jest łatwy.
    Pozdrawiam.
  • #44
    bodo30
    Poziom 2  
    Witaj sp9svn
    Gdybym nie miał już firmy to na pewno otworzył bym warsztat KLIMATYZACJI samochodowej. Jest to bardzo mała inwestycja jak na obecną sytuację, w innych branżach
    potrzeba ok. 100.000 zł , tu wystarczy 6.000 zł i są pewne zyski.

    Jeżeli chodzi o kamienie i sól to mają one wpływ tylko na wygląd zewnętrzny, a nie wewnętrzny (zamknięty układ klimatyzacji).

    Nie chce aby ktoś pomyślał że nie szanuje mechaników, - ale tylko tych dobrych (fachowców) a nie naciągaczy.

    Mam Forda Windstara (9lat) z podwójną klimą, nigdy nie serwisowałem klimy i działa OK.
    Jedn raz miałem problem - przestała działać... odwiedziłem warsztat (renomowany), diagnoza brzmiała "sprężarka stoi"- koszt ko 4500zł.
    Postanowiłem przemyśleć sprawę. W domu stwierdziłem po krótkich oględzinach brak kontaktu na przełączniku, naprawa trwała 5 min. -koszt 0 zł.

    Nie wierze iż renomowani fachowcy nie wiedzieli tego do czego doszedł laik w 15 min.
  • #45
    Gua77
    Poziom 10  
    Pytań kilka odnośnie klimatyzacji i chłodnicy klimatyzacji w VW Passat.
    1) Czy można sprawdzić szczelność chłodnicy klimatyzacji bez napełniania jej gazem ? (czyli taniej niż za 180-200 zł) i czy napełnienie jej R134a jest konieczne celem sprawdzenia szczelności układu ??
    2) Jeżeli stwierdzono wyciek w chłodnicy klimatyzacji to czy można to jakoś zregenerować czy trzeba zakupić nową (droga zabawa) ? Jeżeli trzeba zakupić nową/inną to czy możecie polecić gdzie i na co zwrócić uwagę, żeby nie kupić drugiej nieszczelnej ?

    Pozdrawiam
  • #46
    szaro
    Poziom 19  
    2 tygodnie temu napelnialem klime w golfie II i panowie na poczatek sprawdzili szczelnosc za pomoca butli z jak sie nie myle azotem w moim przypadku wszystko bylo ok i wtedy napelnili .sprawdzanie szczelnosci bylo za darmo. instalacje klimy sam skladalem wiec wszystkie O-ringi posmarowalem i jest ok :D
  • #47
    skylark
    Poziom 25  
    Wracając do Passata....
    W serwisach klimatyzacji (nie mylić z tzw. szybkimi serwisami gdzie w większości jeśli automat nie wykrzyczy, że układ jest nieszczelny) przed napełnieniem robi się próbę azotową. Jeśli ta i wizualna kontrola przebiegnie pomyślnie napełnia się układ. Oczywiście nie jest to 100% pewna weryfikacja (warunki kontroli odbiegają od użytkowych).
    Skraplacz, czy jak kto woli chłodnica klimatyzacji czasami kwalifikuję się do naprawy, niemniej jeśli są to uszkodzenia korozyjne raczej czas pomyśleć o wymianie na nową. Przy kupnie używanej zwrócić uwagę na stan (korozja) i ewentualną gwarancję.
    Przed podjęciem decyzji o zakupie używanej warto zawsze zorientować się ile kosztuje nowa. Czasami różnice między nową a używaną są niewielkie (mówię o podróbkach, które jakościowo często nie różnią się od oryginałów).
  • #48
    Gua77
    Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź - poszukam jakiejś podróbki (bo nowa w serwisie kosztuje jedyne ... 2300 (ceny jakieś z kosmosu :) ). Gdzie szukać podróbek (w normalnych sklepach z częściami do VW nie mają :( ).

    Pozdrawiam

    A co do testowania szczelności klimatyzacji to nie wiem czy mi wtłoczyli najpierw azot czy nie ale i tak im nie odpuszczę ponownego darmowego napełnienia klimy bo wycieki były ewidentne i gaz "zszedł" z układu w ciągu 1 nocy !!
  • #49
    skylark
    Poziom 25  
    Podróbki do Passata kosztują od ok. 430zł do prawie 1000zł ( w zależności od modelu i silnika).
    Jak chcesz kupić zapraszam na p.w.
    Pozdrawiam
  • #50
    darek127
    Poziom 12  
    witam mam pytanie jaki bylby koszt montazu klimatronica do audi a4 96r tdi iczy to wogole ma sens czy to bedzie dzialalo poprawnie prosze o pomoc mam zamiar zalozyc klimatronic
  • #51
    waldo13
    Poziom 10  
    Korzystając z uprzejmosci doktora opiszę mój problem. Ford Sierra '92, klima na starym gazie, uzupełniona, szczelna. Problemy zaczęły się w wilgotne dni - klima sama się włanczała, obecnie nie daje się włączyć.
    Włączenie przekażnika sprężarki włącza sprężarkę i klima pracuje i chłodzi. Presostat sprawny, LED przy włączniku na desce się zapala. Może zetknął się pan (albo ktokolwiek) z taką usterką ???
  • #52
    nfoka
    Poziom 16  
    w sprawie dyskusji o "polak potrafi"

    wszystko mozna zrobic na patencie ale... ile to pochodzi? i jak sie zepsuje to kto znowu patent patentem naprawi?

    Sam wspolpracuje z powazna firma z JG co naprawiaja klimatyzacje (przedstawiciele Webasto, Waeco itd) i sa dobrzy naprawde bardzo dobrzy.


    jak ktos ma Golfa 2 albo innego kadeta Astre to ma 2 sruby na krzyz i tyle a myslal ktos o Klimatroniku w S klassie ( 4 strefy) albo E60 z wentylowanymi siedzeniami itd? Czy ci fachowcy z garazy przy bloku cos takiego "potrafia" odkrecici zawor i przylozyc butle to kazdy idiota potrafi ale naprawa i servisowanie na czyms innym polega!

    wiem ze niektorzy maja problemy fonansowe i nie chcy ladowac wszystkiego w fure ale pewnych kosztow sie nie da ominac bo konczy sie to innym wydatkiem 10x wiekszym

    konczy sie to tym ze na spoiler ciemne szyby i futro na kierownicy to nas stac ale na wymiane oleju czy przeglad to juz nie :-)
  • #53
    tapatic
    Poziom 13  
    Potrzezbuje sprzeglo klimatyzacji do Sprintera, chyba Denso. Gdzie to kupic i ile kosztuje, amoże da się naprawić?
    tapatic

    dr.Psuja napisał:
    Słuchajcie z klimą to jest róznie bo w starszych modelach przeważnie przed rokiem 1994 czynnikiem chłodącym był stary gaz a po tej dacie mniej czy więcej stosuje się nowy gaz r134.
    Posiadam firmę o profilu motoryzacyjnym i napełniamy klimatyzację i zapomnijcie o stwierdzeniu dobijanie klimy,
    dobić to można wiecie co.
    Klimatyzacja musi być serwisowana nie rzadziej jak raz na dwa lata a w starszych modelach raz na rok.
    Nasi ekologowie w uni już nam przygotowują przepisy o obowiązku serisowania klimatyacji samochodowych w autoryzowanych punktach.
    Jeżeli macie problemy z klimą pytajcie,
    my naprawiamy dziennie po kilka klimatyzacji i trochę tego doświadczenia moi chłopcy to już mają.
  • #54
    gomezik_x
    Poziom 10  
    witam wszystkich forumowiczów

    Mam problem z klimatyzacją w Audi A4 2.6 v6 `96 rok od pewnego czasu klimatyzacja nie reaguje gdy chcę ją włączyć.Czasami gdy zapalam samochod potrafi się sama włączyć (co należy do rzadkości)to po paru minutach sama się wyłacza, komputer był sprawdzany nie było żadnych blędów
    bardzo proszę o pomoc
  • #55
    XxX40
    Poziom 2  
    Nabiłem ostatnio klimatyzacje i przy wlanczaniu klimatyzacji nie dziala sprezarka. pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • #56
    Frodek
    Poziom 13  
    Witam
    Przede wszystkim nalezy sprawdzić czy po właczeniu klimatyzacji pojawa sie zasilanie na elektromagnes. Jeżeli nie to nalezy sprawdzic działanie czujników ciśnieniowych oraz samo sterowanie.
  • #57
    sp9svn
    Poziom 20  
    Witam, XxX40 może łatwiej by było jakbyś napisał w jakim to aucie. Będzie prościej podrzucić podpowiedzi co do toku postępowania i ew. umiejscowienia komponentów do sprawdzenia.
    Pozdrawiam
  • #58
    Arek_M3
    Poziom 10  
    jeśli tylko dobijałeś to możesz mieć za dużo czynnika i czujnik nie pozwala włączyć spręzarki, należy obniżyć ciśnienie np. poprzez zapałke jak było opisywane wcześniej
  • #59
    Frodek
    Poziom 13  
    Arek_M3 napisał:
    jeśli tylko dobijałeś to możesz mieć za dużo czynnika i czujnik nie pozwala włączyć spręzarki, należy obniżyć ciśnienie np. poprzez zapałke jak było opisywane wcześniej


    Kwestia tylko dlaczego gość od klimatyzacji tego niesprawdził ? Podejżewam, że ciśnienie było OK i odesłał do elektryka niech maca kable
  • #60
    scenicdti
    Poziom 16  
    Ja z pytankiem z innej beczki czy ktos wie ile powinna miec temperatura powietrza wylatujacego z kratki przy wlaczonej klimie umnie jest to 6-7 stopni czy to jest prawidlowa wartosc auto to renault scenic 19.dti i audi a6 2.5tdi w obu autach jest taka sama temeratura