Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z klimatyzacją w samochodzie.

dr.Psuja 19 Cze 2006 00:14 97384 99
  • #61
    Frodek
    Poziom 13  
    Z tego co słyszałem do 8 stopni jest standard na wolnych obrotach. U mnie jest 2.5 stopnia Omega B a kolega w Espero miał - 0.5 stopnia. Im niższa temperatura tym lepsza sprężarka i czynnik
  • IGE-XAO
  • #62
    scenicdti
    Poziom 16  
    i jeszcze pytanko odnosnie sprezarki klimy od toyoty cariny po wlaczeniu klimy slychac rzeźlenie czy to oznacza ze sprezarka jest juz na wykonczeniu dodam ze klima dziala ok
  • #63
    skylark
    Poziom 25  
    Arek_M3 napisał:
    jeśli tylko dobijałeś to możesz mieć za dużo czynnika i czujnik nie pozwala włączyć spręzarki, należy obniżyć ciśnienie np. poprzez zapałke jak było opisywane wcześniej


    Tego typu rady zachowaj dla siebie...
    Innym zaoszczędź konieczność ponownego napełniania po takim "obniżeniu ciśnienia".
    Nie wiem czy wiesz, ale czy w takim układzie będzie 500g za dużo, czy też 500g za mało, to w momencie samego załączenia sprężarki czujnik będzie informował o prawidłowym ciśnieniu. Różnica jest dopiero potem.
  • #64
    Frodek
    Poziom 13  
    jak ciśnienie wzrośnie podczas pracy to może wyłaczyć się układ. Przeciwko wysokiemu ciśnieniu w układzie są wentylatory na drugiej prędkości obrotowej aby obnizyc temperaturę czynnika
  • #65
    chromtech
    Poziom 10  
    Panowie doradzcie co mam zrobic? klima daewoo leganza. CZasem sie włacza czasem nie tzn nie chodza wentylatory i pewnie sprezarka tez. Ale za chwile wszystko dziala ok, klima chłodzi. Nie ma na to reguły, ale jesli dobrze zauwazylem, jesli włacze klime na 4bieg wtedy chyba latwiej sie uruchamia. Bylem z tym u fachowców. Sprawdzili czynnik chlodzacy, jeszcze podmienili jakis czujnik, ale wszysko ok, czynnik chlodzacy w porzadku. Przekaznik podobno sie zalacza. Dalej nie wiedzieli co z tym zrobic , mieli do mnie zadzwonic jak dostana schemat elektr. Ale do tej pory nie ma odzewu a to juz prawie miesiac, a lato tuz tuz

    pozdr
  • #66
    Frodek
    Poziom 13  
    Witaj.
    Klimatyzacja manulana czy klimatronik ? Czesto zdarza się, że przekaźnik, który się załacza właśnie ma nadpalone styki i nie podaje zasilania na wentylatory i sprężarkę. Słabi Ci fachowcy. W tej sprawie pordzi sobie bystry elektryk a schemat trzeba poszukać samemu np: na elektrodzie. Dalej będziemy radzić.
  • #67
    chromtech
    Poziom 10  
    tak, manualna, własnie przed chwila sprawdzalem przekaznik, raczej wszystko ok, jak wlacze go mechanicznie to slychac jakies pukniecie(moze to sie zalacza sprezarka??) i za chwile wlaczaja sie wentylatory. Ale jak juz chodza sprobowalem go wylaczyc (wyciagnac z ukladu)a one nadal sie krecily:) Ale moze tak ma byc?
  • #68
    Frodek
    Poziom 13  
    Silnik masz przy tym odpalony czy zgaszony?
  • #69
    wojtek_b83
    Poziom 1  
    Witam jestem posiadaczem audi a4. Jest w nim klimatronik ale diagnostyka wykazala ze zawor wysokiego cisnienia jest otwarty co to oznacza i co z tym zrobic ??
  • IGE-XAO
  • #70
    mrgraf
    Poziom 10  
    ja mam takie pytanie, bo byłem na giełdzie i każdy chcąc pokazać że klima działa włączał ją i mówił żeby zwracać uwagę na to że silnik przygasa... nie znam się na tym ale to pewnie wielka ściema bo o ile dobrze wiem to tylko sprężarka się załącza i obciąża silnik, tak?
  • #71
    Frodek
    Poziom 13  
    Tak dokładnie. Silnik jest obciążony poprzez pasek (klinowy, wielorowkowy) ze sprężarką. Najlepszym sposobem czy klima działa jest sprawdzenie czy zimne powietrze wylatuje z nawiewów. To, że się załącza spężarka to nie świadczy o działającej klimatyzacji.

    Dodano po 18 [minuty]:

    wojtek_b83 napisał:
    Witam jestem posiadaczem audi a4. Jest w nim klimatronik ale diagnostyka wykazala ze zawor wysokiego cisnienia jest otwarty co to oznacza i co z tym zrobic ??


    Zgłosić się do warsztatu od klimy. Z tego co się orientuję za pomocą tego zaworu jest regulowana wydajność klimy. Nie jestem pewien !!!
  • #72
    XxX40
    Poziom 2  
    W oplu Astrze II 2.0DTL nie mam pojecia co jest rok wczesniej jak nabilem klime to dzialala a teraz to niewiem co jest:?:
  • #73
    siwy26
    Poziom 11  
    Witam

    Szukam kogoś u kogo można kupić cześci do spręzarki Delphi montowanej w astrze 2. Chodzi o sprzęglo i cewke. Jeśli ktoś zna firme która sprzedaje tego typu rzeczy byłbym wdzięczny za info.
    Dzięki pozdrawiam.
  • #74
    chromtech
    Poziom 10  
    Frodek napisał:
    Silnik masz przy tym odpalony czy zgaszony?


    Jeszcze raz dokładnie przyjrzalem sie jak to dziala. Wlaczam silnik klima sie nie wlacza(przynajmniiej na postoju jak probowalem). Wlaczam recznie przekaznik klimy slychac jakby sprezarka sie wlaczala czy cos bo pojaiwa sie dodatkowy szum i na chwilke spadaja obroty silnika. Ale wentylatory nie pracuja. NIesety tak bylo caly czas, przez kilka minut probowalem wymusic to przekaznikiem lecz wentylatory sie nie wlaczyly, klima nie chlodzila. Jednak jadac na trasie np wczoraj pieknie chodzila, nie od razu ale jak przejechalem jakies 10km caly czas pozniej wszystko chodzzilo

    pozdr
  • #75
    skylark
    Poziom 25  
    siwy26 napisał:
    Witam

    Szukam kogoś u kogo można kupić cześci do spręzarki Delphi montowanej w astrze 2. Chodzi o sprzęglo i cewke. Jeśli ktoś zna firme która sprzedaje tego typu rzeczy byłbym wdzięczny za info.
    Dzięki pozdrawiam.


    Zadzwoń na nr. 0-888-234567 w tygodniu w godz. 8-16 (Warszawa)
  • #76
    Anduril
    Poziom 2  
    Witam
    Czytam z uwagą wszystkie wypowiedzi lecz nieznalazłem w nich odpowiedzi na mój problem.

    Posiadam dwuletni samochód Skoda Fabia, cztery miesiące temu wymieniłem chłodnicę klimy na nową (złapałem zająca i stara chłodnica została pogięta). Wymiany dokonano w autoryzowanym serwisie. I tu zaczeła się moja gechenna z klimą . Dodam że przed wymianą klima działała jak żyleta - temp.ok.4 st.C, i praktycznie niesłyszalna. Podczas wymiany powiedziano mi że miałem ok.850g czynnika chłodzącego i że załadowano mi prawidłową ilość.
    1.Po wymianie zaobserwowałem dziwne obiawy ze strony klimy. Zaraz po załączeniu słyszalny jest wyraźny syk (ssssssyk) a następnie ciągle słychać tak jakby wrzenie w parowniku - strasznie dokuczliwe na wolnych obrotach zwłaszcza pod światłami - temp.max.13 st.C
    2.Pojechałem do serwisu powiedziano mi że wszystko O.K. sprawdzono szczelność ( i profilaktycznie dodano barwnika fluorescencyjnego).
    Po wyjeździe z serwisu oczywiście tak samo j.w.
    3.P tygodniu pojechałem do prywatnego serwisu klimatyzacji samochodowej. Okazało się że miałem 250g czynnika a powinno być min. 550g ( co ciekawe powiedziano mi że zwykle nowe Fabie mają od 700- 950g czynnika ładowanego fabrycznie - właściciel serwisu też ma roczną Fabie i sprawdzał u siebie i u klientów ????!!!!! dziwne prawda?)
    Klima szczelna,brak wycieków z układu, doładowałem do 575g lecz nadal temp.max tylko 12,2 st.C efekty dzwiękowe znacznie wyciszone lecz nie znikły całkiem.
    Zapłaciłem 250PLN za 250g to niemało. I tu szukam porady u praktyków czy mozna ze spokojem doładować do 700-950 g czynnika chłodzącego? Czy to pomoże w obniżeniu temperatury i wyciszeniu klimy . Serwisant (prywatny) niezdecydowany ponieważ nigdy nie dobijał więcej niż 575g.
    Co ciekawe po przeglądzie klimatyzacji w serwisie autoryzowanym ( na gwarancji) jego klima też już nie chłodzi jak przed - czarna magia :) ?

    Prosze o pomoc już mam dość - cztery razy w serwisie skody i raz u prywaciarza a klima - brak wydajności i cicho syczy i wrze.
    Proszę o poradę.
  • #77
    siwy26
    Poziom 11  
    skylark napisał:
    siwy26 napisał:
    Witam

    Szukam kogoś u kogo można kupić cześci do spręzarki Delphi montowanej w astrze 2. Chodzi o sprzęglo i cewke. Jeśli ktoś zna firme która sprzedaje tego typu rzeczy byłbym wdzięczny za info.
    Dzięki pozdrawiam.


    Zadzwoń na nr. 0-888-234567 w tygodniu w godz. 8-16 (Warszawa)


    Dzięki już sobie poradziłem, rozebrałem sprzęgło zdjołem cewke i okazało się że przepalił sie bezpiecznik, zlutowałem złożyłem i klima ruszyła:D:D. ale na przyszłość ten numer może sie przydać. Dziękuje i pozdrawiam.
  • #78
    vwlupo
    Poziom 2  
    dr.Psuja napisał:
    Słuchajcie z klimą to jest róznie bo w starszych modelach przeważnie przed rokiem 1994 czynnikiem chłodącym był stary gaz a po tej dacie mniej czy więcej stosuje się nowy gaz r134.
    Posiadam firmę o profilu motoryzacyjnym i napełniamy klimatyzację i zapomnijcie o stwierdzeniu dobijanie klimy,
    dobić to można wiecie co.
    Klimatyzacja musi być serwisowana nie rzadziej jak raz na dwa lata a w starszych modelach raz na rok.
    Nasi ekologowie w uni już nam przygotowują przepisy o obowiązku serisowania klimatyacji samochodowych w autoryzowanych punktach.
    Jeżeli macie problemy z klimą pytajcie,
    my naprawiamy dziennie po kilka klimatyzacji i trochę tego doświadczenia moi chłopcy to już mają.


    Bardzo prosze o schemat klimatyzacji do vw lupo ponieważ mam problemy z uruchomieniem jej, któryś czujnik szwankuje lub sterownik.Układ jest nabity i sprawdzony. Sprzęgło od spreżarki po podaniu napiecia zapracowało i zaczeło chłodzić. Może jakieś wskazówki jak sprawdzic i gdzie sa rozmieszczone poszczególne czujniki.Dziekuje
  • #79
    chromtech
    Poziom 10  
    Jeszcze raz dokładnie przyjrzalem sie jak to dziala. Wlaczam silnik klima sie nie wlacza(przynajmniiej na postoju jak probowalem). Wlaczam recznie przekaznik klimy slychac jakby sprezarka sie wlaczala czy cos bo pojaiwa sie dodatkowy szum i na chwilke spadaja obroty silnika. Ale wentylatory nie pracuja. NIesety tak bylo caly czas, przez kilka minut probowalem wymusic to przekaznikiem lecz wentylatory sie nie wlaczyly, klima nie chlodzila. Jednak jadac na trasie np wczoraj pieknie chodzila, nie od razu ale jak przejechalem jakies 10km caly czas pozniej wszystko chodzzilo

    PANOWIE RUSZCIE SIE, PORADZCIE COś BIEDNEMU:cry:

    POZDR
  • #80
    makumbajn
    Poziom 10  
    Witam mam pytanie czy można naprawić chłodnicę klimatyzacji jest nieszczelna i ucieka z niej czynnik chłodzący
  • #81
    lagunaj
    Poziom 1  
    Potrzebny jest schemat do klimy do toyoty corolli verso załącza sie wentylator a sprezarka nie.na krótko działa potrzebna pomoc.lagunaj(malpa)op.pl
  • #82
    artrans
    Poziom 11  
    chromtech-
    tam jest więcej niż jeden przekażnik, musisz prześledzić wiązke i znaleść połączenie. sprawdz czy po włączeniu przycisku ac na przekażnik idzie impuls ( plusa lub masy) po załączeniu tego przekażnika powinien się włączyć przekażnik od wolnych obrotów wentylatorów. gdy wentylatory nie chodzą wzrasta temperatura czynnika w skraplaczu a co za tym idzie wzrasta ciśnienie i czujnik ciśnienia rozłancza kompresor.
  • #83
    brzezina1
    Poziom 12  
    Cytat:
    Witam mam pytanie czy można naprawić chłodnicę klimatyzacji jest nieszczelna i ucieka z niej czynnik chłodzący.
    ----------------------------------------------------------------------

    Nie naprawia sie chlodnic od klimy (nie warto!) trzeba zakupic nowy skraplacz (wtedy jest pewnosc ze bedzie szczelny raczej dlugo!)
    pozdr
  • #84
    krg1
    Poziom 15  
    Witam a ja bym sie chcial dowiedziec jak to jest z osuszaczem posiadam audi a4 tdi i nie dawno bylem napełnić klimatronika poniwaz jedna rolka byla nie szczelna. A moje pytanie brzmi czy nalezy wymieniac filtr osuszacza? Czy osuszacz jest rozbieralny i sie wymienia sam filtry czy to jest w całcści i trzeba wymienic sam osuszacz? Jaki jest koszt takiego osuszcza? I co jaki czas powinno to byc wykonywane?
  • #85
    brzezina1
    Poziom 12  
    Kolego krg1 zalecaja wymiane tego filtra w osuszaczu co 2 lata a czasami i przy kazdej corocznej obsludze klimy ! jednak z doswiadczenia i rozmowy z pracownikami zajmujacymi sie klimami prawie nikt tego nie robi !! nawet przez 10 lat ;)!! pozdr a koszt w zaleznosci od auta 200-500 pln ,w niektorych wymienia sie sam filtr,a w kilku autach trza wymienic caly (wiedza od klimatykow)!
  • #86
    krg1
    Poziom 15  
    Czy nie wymienianie tego osuszacza np. przez 10 lat może grozić uszkodzeniem klimatyzacji?
  • #87
    brzezina1
    Poziom 12  
    ja wlasnie 10-ty rok jezdze na oryg. !!;) /klima nadal dziala/ pozdr
  • #88
    pipekkk
    Poziom 11  
    witam. ostatnio klimatyzacja zaczela szwankowac (przestala chlodzic). pojechalem do zakladu, tam napelnili instalacje jakims gazem z czynnikiem dzialajacym na ultrafiolet, zeby sprawdzic czy nie ma wyciekow (spadalo cisnienie). niestetyt wycieku nigdzie nie bylo widac, dalo sie jednak uslyszec szumienie w dyszach nawiewow. obsluga stwierdzila, ze to prawie na pewno parownik. widzialem tam kilka samochodow (mercedes jak moj, zdaniem fachowcow bardzo zle w tej marce jest rozwiazany system klimatyzacji) w ktorych probowano dostac sie do tego nieszczesnego parownika (rozbebeszone pol samochodu). samochod nie jest nowy, a cala operacja ma kosztowac ok 900 zl. i tu pytanie : czy jest jakas mozliwosc uszczelnienia klimatyzacji nwet na krotki okres? tak, chodzi o sprzedaz ;P (wiem ze nieladnie, ale w starego grata nie chcalbym juz inwestowac). z gory dziekuje.

    ps. przypuszczam ze to niemozliwe, ale dla pewnosci wole zapytac (widzialem ten caly parownik i to byla dosyc skomplikowana chlodniczka - 3 warstwowa ; wiem, ze w ukladzie panuje bardzo duze cisnienie, ale moze istnieje jakis srodek, ktory mozna zaaplikowac do uszczelnienia - jak w silniku, oponie itp)
  • #89
    NitroMCZ
    Poziom 15  
    Kolego Pipekkk odpowiedz brzmi NIE.
  • #90
    pipekkk
    Poziom 11  
    Tak tez myslalem. Dziekuje za szybka odpowiedz.