Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lancia Dedra 2,0 Automat - diagnostyka skrzyni biegów...

15 Lut 2010 22:55 2393 9
  • Poziom 22  
    Witam!

    Mam auto, jak w temacie - rok produkcji 1993.
    Jeżeli to nie ten dział, to proszę Moderatora o przeniesienie...

    Mam problem ze skrzynią biegów - lekko szarpie przy zmianie biegów w sposób nieregularny, nie redukuje przy wciśnięciu "gazu do dechy" - zapala wtedy kontrolkę awarii skrzyni i chodzi w trybie awaryjnym.
    Olej i filtr wymieniony.
    Podczas upałów w czasie intensywnej jazdy po mieście również zapala kontrolkę i przechodzi w tryb awaryjny.
    Zanim wymontuję skrzynię do naprawy, chciałbym ją zdiagnozować.
    W Examinerze nie ma programu do diagnozy tej skrzyni. Do Fiat Lancia Testera potrzebny jest moduł, którego w sieci FIATA w Polsce nie udało mi się namierzyć.
    Euroscan też nie znajduje tej skrzyni.
    Skrzynia jest adaptowana przez Fiata od Volkswagena - na wiązce są nawet nalepki VW.
    Próbowałem więc VAg-a KKL (wtyk diagnostyczny ma dwie linie i masę). Niestety nie rozpoznaje protokołu...

    Może ktoś ma jakiś pomysł?

    Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 22  
    Nikt nie ma nic do powiedzenia na ten temat?
  • Poziom 24  
    wiec sprobuj podłączys interfejs obsługujący dwie linie diagnostyczne i vagcom

    jaki jest tam sterownik?

    co do takiego interfejsu to łap mnie na pw
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 22  
    Ok - ale przecież napisałem, że próbowałem Vag-iem KKL (dwuliniowy).
    Interfejs "widzi" sterownik, ale nie może się "dogadać" - VAG (np. 311) zgłasza nieznany protokół...

    Wygląda na to, że sprzęt jest VW, a soft FIAT-a...

    Jaki tam jest sterownik to kiedyś patrzyłem - teraz nie pamiętam, a w dodatku mam rękę w gipsie i na razie do niego nie zajrzę...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Owik - widzę, że masz dużą wiedzę. VAG komunikuje, że nie rozpoznaje protokołu transmisji - nie słyszałeś nigdy o czymś takim? Jak nie potrafisz rzeczowo doradzić, to nie zabieraj głosu. (Bez urazy).
  • Poziom 19  
    skrzynia to odpowiednik vw AG4 ( 095 )
    Szarpanie to będzie spowodowane wadliwym działaniem elektrozaworu modulacji ciśnienia. Wymienić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Ponieważ mam dostęp do Fiat Lancia Testera - rozpocząłem ponowne poszukiwania odpowiedniego modułu do niego - M10A (ktoś na Allegro próbował sprzedać cały tester również z tym modułem - czekam na odpowiedź, czy sprzeda sam moduł). Może wtedy uda mi się ""podiagnozować""...
    Póki co myślałem, o sprawdzeniu elektrozaworów "na piechotę", ale nie mogę znaleźć nigdzie, jakie powinny mieć oporności. Mam dostęp do danych Renault - tam bodajże w niektórych modelach były montowane skrzynie AG, czy też może AD... Zastanawiam się więc, czy oporności z Renault powinny być podobne, jak w moim przypadku.

    Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i porady.

    P.S. Ten zawór modulacji ciśnienia, to jest na jakich wyprowadzeniach zespołu elektrozaworów?

    Kolego Owik - tym sprzętem już nic nie robię w tym samochodzie...
  • Poziom 22  
    Dziękuję wszystkim, którzy tu zabrali głos i próbowali mi pomóc.
    Problem rozwiązałem.
    Okazało się, że ktoś kiedyś naprawiał instalację i zamienił przewód zasilający z sygnałowym na potencjometrze przepustnicy. Po przywróceniu prawidłowych połączeń skrzynia "hula"!
    Diagnozować "toto można" VAGIEM1552, VAG-COMEM ale nie każdym interfejsem, lub testerem Hella Gutman MEGAMACKS 50.

    Zamykam temat.