Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki to alarm, czy ktoś rozpozna centralkę?

15 Lut 2010 23:54 2993 8
  • Poziom 12  
    Witam.Mam prośbę odnośnie identyfikacji alarmu.

    W skrócie : alarm był w aucie w chwili zakupu.Ogólnie nie działał zbyt rewelacyjnie, z racji zużytych mikroprzełączników w zamkach, które w chwili obecnej są wymienione.Obecnie zamek centralny działa prawidłowo z kluczyka, natomiast z pilota zamyka ok, a otwiera na 3 razy (otwiera/zamyka/otwiera),równolegle z błyskami kierunkowskazów, ale póki co jest to sprawa drugorzędna, bo nie zdążyłem sprawdzić czy wszystkie kable mają styk etc.

    Alarm ma zaprogramowaną denerwującą funkcje zamykania drzwi po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon.Nie byłoby źle gdyby nie to, że po zgaszeniu auta, już tych drzwi nie otwiera . Czasami też, załączał sie przy próbie odpalenia, odłączając pompę paliwa, ale tu też może brakować styku, więc jest to kwestia do obadania.

    Ogólnie skoro już jest, to mógłby sobie być, choćby dla samego sterowania pilotem, tylko chciałbym się dowiedzieć co to jest za wynalazek, i poszukać instrukcji programowania, żeby dało się z niego korzystać na co dzień.

    Jeśli ktoś widział coś takiego i wie co to może być, proszę o informacje.
    2 obcięte kable są od tego białego przekaźnika, i służą do odcięcia pompy, a w środkowe podwójne gniazdo, są wpięte czujniki ultradźwiękowe.
    Sądzę że alarm nie przyjechał z autem z Holandii, bo na puszce od ultradźwięków są polskie napisy.
    Dodam tylko że wszystkie kable wychodzące z centralki są czarne.

    Jaki to alarm, czy ktoś rozpozna centralkę? Jaki to alarm, czy ktoś rozpozna centralkę? Jaki to alarm, czy ktoś rozpozna centralkę?
  • OptexOptex
  • Poziom 26  
    Na 99% któraś z odmian Predatora, chyba Predator+
  • OptexOptex
  • Poziom 12  
    Dziękuję, na pewno sprawdzę ten trop. Jeśli ktoś może potwierdzić, będę zobowiązany.

    Edit:

    Przejrzałem dostępne na Elektrodzie schematy, i bardziej podpasował by mi tu Predator Pro, którego schemat zamieszczono w tym temacie :Link

    w Predatorze plus, nie ma wyjść na czujniki dodatkowe.
  • Poziom 11  
    Witam kolegów, a mnie wydaje się, że to alarm FOX. Z wyglądu pilota i centralki, bo wnętrza niw widziałem.
  • Poziom 12  
    A po czym wnosisz kolego? Faktycznie, wydaje mi się że schemat nieco odbiega od stanu faktycznego, ale pewność będę miał dopiero po pomierzeniu każdego pinu we wtyczce która wisi w aucie.Co do Predatorów, to przeglądam zdjęcia centralek i zazwyczaj jest na nich napis "Predator", ale bywały chyba naklejane i tłoczone fabrycznie, więc możliwe że ktoś zdjął naklejkę.A wracając do foxa, możesz jakoś potwierdzić że były kiedyś w takich obudowach?
  • Poziom 26  
    FIAN napisał:
    ..... a mnie wydaje się, że to alarm FOX. ......

    Większość Foxów to kompakty, a te "niekompakty" miały zielone gniazda.
    Może to pomoże: Klik
  • Poziom 12  
    Myślę, że w weekend cokolwiek podziałam, i wtedy się okaże czy to PRO czy PLUS, bo zakładam że to jednak Predator.Co prawda, ktoś mocno nadgorliwy to montował, bo kable są skrócone do minimum, i żeby wogóle złapać wtyczkę to trzeba się nagimnastykować, a co dopiero przejrzeć w niej piny... Cóż, jakoś się tam dostane.
  • Poziom 11  
    pilot jest w obudowie stosowanej przez FOX-a. Aby zorientować się więcej musiał bym znać rozkład przewodów we wtyczce (kolejność i kolory) oraz co jest podpięte do 3 małych złączy.
  • Poziom 12  
    tak jak pisałem, w środkowe złącze, wpięte są ultradźwięki, a te dwa po bokach są wolne.Właśnie wybieram się do garażu , na gimnastykę z miernikiem.Później napiszę co wywnioskowałem.Co do kolorów, to tak jak pisałem, wszystkie kable są czarne.

    edit;

    Na początek, sprostowanie.Do środkowego gniazda, wpięty jest ukryty przycisk, reszta jest na wtyczce 12 pin.Wyjścia zasadniczo zgadzają się z opisem, podanym przeze mnie wyżej, ale jest kilka dziwnych spraw.Mierząc piny na odłączonej wtyczce :

    1- masa
    2- masa
    3- masa
    4- masa
    5- plus stały
    6- plus po stacyjce
    7- nic, czyli pewnie wyjście syreny
    8- masa drzwi kierowcy
    9- masa stała
    10- nic
    11- masa cały czas, a powinno jej nie być, jeśli reszta drzwi jest zamknięta
    12- nic

    Jak zaznaczyłem wcześniej, nie zależy mi na alarmie, a bardziej na możliwości zamykania/ otwierania z pilota.ale tu też jest mały problem, bo zamyka normalnie, a otwiera na 3 razy (otwiera/zamyka/otwiera).Nie jest to wina centralnego zamka, bo jak podam osobno kablem masę na 1 lub 2 pin we wtyczce, to normalnie zamyka i otwiera.Znowu w przypadku uzbrojonego alarmu, gdy włożę rękę do środka auta i zadziałają ultradźwięki, alarm się załącza i otwierają się drzwi, po czym zachodzi sytuacja, jakby wyjścia zamykania i otwierania, zamieniły się miejscami.Gdy się zbroi to otwiera zamki, a gdy wyłącza, to zamyka.Muszę na zamkniętym, ręcznie otworzyć zamek, i wszystko wraca do stanu pierwotnego.Odłączyłem pin 11, sądząc że może centralka myśli że któreś drzwi są nie zamknięte, ale nic to nie dało, ponadto dodam, ze wyłączniki krańcowe w drzwiach są sprawne, bo oświetlenie wnętrza, reaguje na otwarcie każdych drzwi.Poza tym żeby było fajniej, czasami centralka zamyka i otwiera zupełnie normalnie, ale nie mogę tego faktu powiązać z niczym.Ot tak, czasami zamknie i otworzy, ale najczęściej otwiera na 3 razy.