Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 1.8TD, odpalanie

altair 16 Lut 2010 08:32 7920 13
  • #1 16 Lut 2010 08:32
    altair
    Poziom 8  

    Panowie, mam mały problem.

    W ostatnim czasie moje Mondeo nie do końca chce odpalać tak jak powinno. Rano, po dłuższym postoju przekręcam kluczyk i po pierwszym grzaniu świec zaczynam kręcić. Kręci ok. 10s, ochoczo, trzęsąc motorem przy tym, po czym odpala. Po odpaleniu chodzi równiutko z rury zero dymka, podczas kręcenia leci czarny.

    Samochód ma moc, nie dymi, nie szarpie, jeździ ok. Świece żarowe są nowe, wtryskiwacze regenerowane na www.wtryskiwacze.pl ~10.000 temu. Rozrząd został złożony na blokady, przy czym pompiarz stwierdził, że przyśpieszy nieco wtrysk by zimą lepiej odpalał. W przezroczystych wężach paliwowych powietrza raczej nie widać.

    Metodą dedukcji obstawiam dwa niedomagania:
    - powietrze - mimo że go nie widzę, być może gdzieś jest. Problem z odpalaniem jest po nocnym postoju. Gdy pojadę rano do pracy (~7.00) to pod pracą, (~17.00) odpala ok. Dopiero po nocy jest kłopot.
    - wtrysk - czy zbyt przyśpieszony wtrysk powodował by taki problem? Czytałem że im wcześniejszy wtrysk tym odpala lepiej, nie spotkałem się żeby utrudniał rozruch, ale nie znam się.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pompa Lucas, Mondeo pierwszej generacji.

    0 13
  • #3 16 Lut 2010 22:32
    radzio740
    Poziom 16  

    sprawdz kompreche

    0
  • #4 16 Lut 2010 22:36
    altair
    Poziom 8  

    ~32 na każdym.

    1
  • #5 16 Lut 2010 22:51
    radzio740
    Poziom 16  

    to jutro rano przed odpaleniem podgrzej go 3 razy pod rzad

    0
  • #6 16 Lut 2010 22:54
    altair
    Poziom 8  

    Nic nie daje.

    0
  • #7 16 Lut 2010 22:57
    radzio740
    Poziom 16  

    to zapodaj samostart albo plaka ,to nie wyglada na powietrze za szybko lapie i nierowno na poczatku by chodzil

    0
  • #8 16 Lut 2010 23:05
    altair
    Poziom 8  

    z plakiem albo samostartem rozumiem żartujesz? w ogóle masz pojęcie o czym piszesz? bo rada "użyj plaka" to trochę bezsens. co to da że raz odpalę na plaka, a na następny dzień będzie to samo? chyba nie mam odpalać auta ZAWSZE plakiem?

    Chodzi równo i nie kopci.

    0
  • #9 16 Lut 2010 23:08
    radzio740
    Poziom 16  

    nie zartuje nie siedze tu dla JAJ tylko podpowiadam po takich zabiegach mozna postawic diagnoze

    0
  • #10 16 Lut 2010 23:09
    altair
    Poziom 8  

    Ok. Skoro odpalam bez plaka, to z plakiem zapewne odpalę ~2s szybciej. Jaki z tego wniosek?

    0
  • #11 16 Lut 2010 23:24
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    Najprawdopodobniej masz uszkodzony zawór w pompie wtryskowej,paliwo po prostu
    spływa z pompy.Druga przyczyna to zapowietrzanie się wtryskiwaczy .Sprawdź rano cz?
    gumowe przewody powrotu na wtryskiwaczach są suche .Najlepiej wymień je na nowe
    to niewielki koszt.Tamtędy lubi zasysać się powietrze po długim postoju.

    0
  • #12 16 Lut 2010 23:33
    altair
    Poziom 8  

    Który zawór. Jak go zdiagnozować?

    Przewody suche, wtryski się nie pocą, jest szczelnie.

    0
  • #13 17 Lut 2010 17:55
    altair
    Poziom 8  

    Chyba znalazłem winowajcę. Posiadam przezroczysty filtr paliwa. Od zawsze był on zalany paliwem tak na 3/4, 1/4 to było powietrze. Ostatnio podczas pracy silnika pomką ręczną pompowałem tak, by filtr zalał się cały. Kilka dni później pojawiło się więcej powietrza w tymże filtrze. Co prawda podczas odpalania powietrze z niego nie leci przewodami (mam przezroczyste) ale wychodzi na to że gdzieś jest nieszczelność. Gdzie szukać. Czy jeśli nieszczelność była by w pompie, to czy powietrze cofnęło by się aż do filtra? Czy szukać raczej nieszczelności na łączeniach wężyków igielitowych?

    0
  • #14 25 Lut 2010 19:21
    piotr484
    Poziom 2  

    ja dzis w swoim madeo przepompowałem pompka ta co jest nad filtrem paliwa,szlaufik jest załozony przezroczysty od pompy i widac było jak babelki z niego nikły gdy dodałem gazu to było słychac jak gwizdze turbina i spaliny znacznie były mniejsze,gdy wsiadłem do auta to go niepoznałem zrobił sie zwawszy i ma moc przed 2 tys obrotów juz czuc ze turbina sie załancza jest cacy ciesze sie ztego i przetem mi obroty silnika hulały sam dostawał wysokich obrotów a teraz jest cacy:)

    Dodano po 7 [minuty]:

    i miał ciezko odpalac czasem dziwi mie jedna sprawa tylko niemam w nim klimy a jak przekrecam kluczyk to nawet jak jest zimny silnik to wiatrak sie włancza ale niezawsze3 ma na loty czy to moze byc czujnik

    1