Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z ustawieniem dawkowania gazu w VW Golfie III

sobi2004 09 Aug 2004 15:17 8493 42
  • #31
    carinus
    Level 16  
    Nie kolego mania2,nie montuje instalacji.Ja jedynie poprawiam to co potrafia sp...lic co niektorzy "fachowcy".Kondolencje sa zbyteczne.Skladam wyrazy wspolczucia.
  • #32
    Barto_
    Level 11  
    WItam, dorzuce dwa grosze. Ja jezdze BMW 520 150KM ale jak wiadomo to te silniki lubia pozerac duzo paliwa, i tak gazu w miescie pali no 17/100 a w trasie od 10.5 do 13. Wczesniej jezdziłem BMW 525 czyli wiekszy silnik i spalał mi od 10l w trasie do 14 w miescie. To potwierdza ze nie ma regół w spalaniu co do mocy i pojemności. ja wymieniłem u siebie parownik, bo niestety fachowcy załozyli go źle (no aodwrot woda grzejąca paorwnik) i źle podłaczona sonda (bo mam z odwrotną polaryzacją) Takze aprownik do wymiany i kabelki do sondy do poprawki i tam pare mas polepszonych. Samochod wkoncu dobrze zaczął dobrze jedzic na gazie, tzn nie gasł, i elastyczność byłą oki, ale palił mi 14 w trasie przyt bardzo spokojnej jezdzie i 20 w miescie tez bez przygazówek. Skręciłem śrobke od reduktora(parownika) dość mocno w prawo czyli zmniejszyłem cisnienie w parowniku co dało efekt mniejszego spalania. Acha mam kompa i jak widać komp to niewielka regulacja i tylko wspomaga poroces lepszego spalania, jednak najwazniejsze w instalacji to dobry parownik, ja mam akurat BRC 110KW z osobna dyszką dla biegu jałowego, i bardzoi wazne do mikser. To element ktory robi ci podcisnienie i wysysa gaz. Miałem wczesniej mikser soniczny ale zmieniłem go na ten tradycyjny, nie wiem czy dobrze zrobiłem. Nie strzela mi i ładnie pracuje, tylko ten efekt dosc mocno skreconej srubki na parowniku mnie martwi i chyba to efekt zle dobranego miksera. Cos bede sie staral pokombinować. Czym zwiekjszacie srednice wew miksera????
  • #33
    carinus
    Level 16  
    Mialem kiedys rekina 320 na gazniku i caly czas palił mi rowno 12.5 l niezaleznie jak jechalem a jechac za bardzo nie bylo jak bo mixer strasznie go dlawil.Kolega narzekal na kiepska dynamike w carinie w ktorej zalozony byl reduktor BRC.Dopiero na hamowni zobaczyl ze reduktor po prostu nie wydalal z gazem i silnik dostawal go za malo.Wszystko bylo jeszcze na gwarancji ale fakt ze po niecalych 30kkm element byl juz zuzyty.
    Idealną sprawą jest zrobienie mixera o takiej samej srednicy jak dolot powietrza,wtedy nie mamy zadnego dlawienia i zmiany przebiegu momentu obrotowego.Kiedys slyszalem krązące opinie ze przy silnikach na wtrysku spadek mocy na gazie jest nieodczuwalny a zuzycie niewiele sie zwieksza.Zalozylem gaz i sie rozczarowalem-na gazie bylo prawie tak jak na benzynie.Ale na benzynie dynamika byla tragiczna.Zmierzylem mixerek-srednica 30mm.Wywalilem palnik,przetoczylem na tokarce na maxymalna srednice jaka dalo sie zrobic i wyszlo mi 35.5mm.Roznica byla bardzo odczuwalna.Poszedlem dalej i zrobilem calkiem nową obudowe i palnik o srednicy 42mm.Wtedy to poczulem ze mam znowu pelna moc silnika zarowno na gazie jak i na benzynie.Wydajnosc reduktora BRC Fox byla mizerna i nie moglem juz zwiekszyc srednicy zeby zachowac plynnosc pracy silnika w calym zakresie obrotow.Gdy kupilem drugi samochod z wieksza moca silnika (157KM) zrobilem palnik 54mm i kupilem dobry wydajny reduktor.Czasy przyspieszen na gazie nie odbiegaja znacznie od benzyny a nawet na gazie czuje wieksza elastycznosc silnika.Zuzycie gazu pozostaje na poziomie 8.3-9l przy jezdzie mieszanej bez wariacji a mieszanka utrzymywana jest na tym samym poziomie jak podczas jazdy na benzynie(kontrola napiec sondy).
  • #34
    chrzanów
    Level 11  
    Bodzio wrote:
    teges wrote:
    Do sobi 2004 według obowiązujących przepisów instalacje gazowe zamontowane po 01 04 2002r w samochodach z wtryskiem benzyny i katalizatorem powinny mieć zainstalowany komputer gazowy w przeciwnym razie na przeglądzie technicznym diagnosta nie podbije ci dowodu rejestracyjnego.

    ja mam escorta 96' i gaz bez kompa firmy BRC zalozony za ok 1600zl( zamontowany po 01 04 2002r) oraz plastikowy kolektor. Przeglad przechodzi bez problemu.
    co do regulecji to przykrecaj sruba od wolnych obrotow, az zacznie przygasac, wtedy odkrec ok 1/4 obrotu. potem to samo z regulacja na wezu, tylko ze jak zacznie przygasac to odkrec 1/2 lub 1 obrot.
    najlepiej jednak zrobic sobie przyzad do miezenia napiecia na sondzie lambda i wedlug niego regulowac.

    pozdrawiam

    ps. mam silnik 1.8 zetec a pali mi na trasie 8,5 a po miescie ok 10,5


    Sobi 2004 - jedno jest pewne tak jak Bodzio pisał elektronika po 1.04.2004 jest wymagana, a jeśli jej nie ma to po prostu zrobili cię w konia a przy tym zarobili na Tobie. Z drugiej zaś strony diagności różnie te przeglądy robią :) i zapewne sami o tym wiecie jak jest.

    GRATULUJĘ również właścicielowi Escorta instalacji BRC (pewnie Blitz lub Just) za 1600zł na plastikowym kolektorze bez komputera :D sorki ale nie śmieszy mnie coś takiego, bo tu chodzi o ryzyko "strzału".
    Mam nadzieję że na zabezpieczeniach typu gwizdki, klapki itp. nie zaoszczędzili i przynajmniej te założyli.
    Podoba mi się również sposób regulacji jaki opisuje. Z lambdą może jest troszkę prawdy, a cała reszta to tak jak by ślepy głuchego w górach prowadził. Jeśli nie macie dostępu do kompa to przynajmniej analizator spalin w jakimś zaprzyjaźnionym zakładzie użyczcie. :) POZDROWIONKA
  • #35
    rafallogi
    Level 17  
    Tu chyba nie chodzi Panowie o to, by grzebać coś przy mikserze i żeby auto jeżdziło tak jak na benzynie, ale chodzi o redukcję spalania gazu.
    Proponuję podjechać do innego warsztatu i najpierw zwrócić uwagę na ich propozycje a później czynności. A swoją drogą też miałem perypetie z gazem w mojej vectrze 1.8. Paliła mi chyba 15, 16 litrów, ale kiedyś podjechałem do zupełnie innych gaziarzy, którzy to w 5 minut sprawili, że od pewnego czasu, z przodu na liczniku przebiegu pojawia się 3 a nie 2.
    Co było?.... leciutko nadpęknięty przewód powietrzny- u mnie jest ich kilka, być może w aucie autora tematu ich nie ma....
  • #36
    sobi2004
    Level 13  
    Panowie !
    Zwyciestwo.
    Dzięki radom wielu forumowiczów doprowadziłem swój samochodzik do bardzo dobrego poziomu spalania gazu. w jezdzie mieszanej pali mi już 10l\100km. Dziękuję serdecznie Carinusowi i Tegesowi.
    I przestrzegam wszystkich przed PSEDOMECHANIKAMI NIBY ZNAWACAMI OD INSTALACJI GAZOWYCH.
    Powodzenia dla wszystkich !!!
    A moderatora proszę o zamkniecie tematu!
  • #37
    zapparena
    Level 12  
    Mam Audi Quattro z silnikiem 2,6 V6 a w nim Tartarini ETAGas, wtrysk oczywiście wielopunktowy.
    Jak wożę teściową to pali mi 13/100km, kiedy jadę solo i jestem wk.. albo się spieszę to spalanie dochodzi do 18/100km (przy 200km/h non stop)

    Ostatnio jednak spalanie nagle skoczyło mi do 25/100km !! 8O
    Pojechałem do serwisu GalaCar w Katowicach na Gliwickiej (GORĄCO ODRADZAM wizyty w tym miejscu). Tam fachowiec podłączył auto pod komputer, pokręcił imbusem w reduktorze i powiedział, że wszystko jest ok.
    Pojechałem więc w trasę z Katowic do Bełchatowa spalając cały 40-to litrowy zbiornik gazu!! Tam znalazłem specjalistów od gazu Tartarini. Diagnoza była oczywista: membrana w parowalniku. Po rozebraniu okazało się, że membrana żeczywiście jest dziurawa i gaz uciekał bokiem, wszystkie dyszki w środku zatkane, słowem katastrofa.
    W 3h bardzo fachowo wymienili mi wszystko co potrzeba i teraz znowu mogę kożystać z mocy za jedyne 15L/100km (średnio).
    Może komuś ta opowieść się przyda.
    Pozdrawiam.
  • #38
    kk.2000
    Level 26  
    DOBRA!
    OSŁABIŁY MNIE NIEKTÓRE WYPOWIEDZI DO TEGO STOPNIA, ŻE SIĘ ODZYWAM.

    1) Oczywiście, że nigdy regulacja ręczna (pokrętło na wężu) nie dorówna regulacji z komputera (attuatorem), ponieważ komputer wyregulowuje mieszankę w każdym położeniu przepustnicy, a pokrętło ręczne nie reguluje się samo przy różnym położeniu przepustnicy. Niestety praktyka pokazuje, że nie ma żaden mikser i reduktor liniowości identycznej z liniowością zasysania mieszanki, więc pokrętło ręczne jest ustawiane tylko na ŚREDNIĄ liniowość z całego zakresu.

    2) Przy regulacji ręcznej ZBYTNIE przykręcenie pokrętła powoduje zwiększone spalanie! Nie jest tak jak na benzynie, czym mocniej skręcasz tym mniej pali. Trzeba ustawić NAJWYŻSZE obroty i jeszcze trochę odkręcić zamiast ciągle skręcać.

    3) Duży wpływ na spalanie ma PRÓG ZADZIAŁANIA MEMBRANY w reduktorze. Jeśli nie jest właściwie ustawiony (w BRC imbusowe pokrętło) to kicha z małego spalania i równomiernej pracy.

    4) Wszelkie liczenie OBROTÓW pokręteł NIGDY nie będzie właściwie ustawiało pracy silnika na gazie! Jest to bzdura, bo wystarczy że założę inny mikser i ustawienia padają!
    Ze 100 instalacyjek założyłem, nigdy nie ustawiałem w/g komputera spalin, ani tym bardziej w/g obrotów w prawo czy w lewo.
  • #39
    User removed account
    User removed account  
  • #40
    egon12
    Level 13  
    >3) Duży wpływ na spalanie ma PRÓG ZADZIAŁANIA MEMBRANY w >reduktorze. Jeśli nie jest właściwie ustawiony (w BRC imbusowe >pokrętło) to kicha z małego spalania i równomiernej pracy.


    Witam !
    jaki jest sposob na ustawianie tego parametru membrany ?
    poz
    egon12
  • #41
    kk.2000
    Level 26  
    już kilka razy na elektrodzie opisywałem tą regulację:

    - zakręć wolne obroty
    - ustaw pokrętło na wężu gazu przy obrotach ok 4000 aby były jak największe
    - zejdź na wolne obroty (jak najwolniejsze) i reguluj imbusem aż wolne obroty będą jak największe
    - potem przykręć imbusa LEKKO aż do momentu MINIMALNEGO spadku obrotów
    - wyreguluj dawkę podstawową (duże pokrętło na BRC)
    - ustaw mieszankę na 4000 pokrętłem na wężu
  • #42
    egon12
    Level 13  
    czesc

    dzieki za odpowiedz !!!
    wyregulowane i sprawa zalatwiona :)

    pozd
    egon12
  • #43
    mariusz28wawa
    Level 11  
    MAM PROBLEM ....
    MIANOWICIE CHCODZI O TO ZE PO ZAMONTOWANIU INSTALACJI GAZOWEJ PO PRZEJECHANIU 2000KM ZACZĄŁ MI GASNĄĆ SAMOCHÓD OBECNIE JAKOS SOBIE Z TYM PORADZIŁEM ALE WYSTĄPIŁ KOLEJNY PROBLEM I NIEMAM POJECIA CO ZROBIĆ
    CHODZI O TO ŻE PRZY OBROTACH MIĘDZY 2 A 4 TYS OBROTOMIERZ MI GŁUPIEJE I GDY ZACZYNAM PRZYSPIESZAC ON TRACI MOC I PO NP Z 3TYS NA 2 I POCHWILI ZNOW WSKAKUJE NA SWOJE MIEJSCE
    POZATYM W TRASIE SPALA 7- 8L GAZU A W MIESCIE 14L CO SIE DZIEJE? POMOCY..............:?::?::?::?::?::?::?:
    PROSZĘ O POMOC