Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z ustawieniem dawkowania gazu w VW Golfie III

28 Lip 2004 11:27 8286 42
  • Poziom 12  
    Mam instalację gazową w Golfie III 1,6 AEE, od dwóch tygodni i w dalszym ciągu zbyt dużo spala mi gazu (12l/100km w trasie). Ustawiałem gaz juz i na głównym zaworze od obrotów i na parowniku i za każdym razem dużo pali nic ani nie drgnie co robić? Czy to mozliwe ze instalacja jest błędnie założona?
    Pozdrawiam i prosze o pomoc!!! :)
  • Poziom 13  
    napisz cos wiecej o instalacji gazowej
  • Poziom 12  
    Instalacja jest tradycyjna bez komputera! Reduktor prod. Lovato (mini kit elektronik), wielozawór Tomasetto, ogólnie prosta instalacja! :oops: :P :cry:
  • Poziom 13  
    musisz przeprowadzic regulacje na analizatorze spalin.
    jesli nie masz dostepu do analizatora mozesz probowac przykrecac srobe na przewodzie ale jak ustawisz za ubogo to mozesz uszkodzic glowice :twisted:
  • Poziom 39  
    Jeśli instalacja jest klasyczna( mam nadzieję,że kolektor dolotowy jest metalowy) napisz jak przechodzisz na gaz, obrotami czy przełacznikiem ręcznym.
    Pozdr.J.
    Ach co to za silnik- gażnik( chyba już nie)/monowtrysk/multipoimt
    czy instalację zakładałeś, czy kupiłeś z nią
  • Poziom 26  
    golf III napewno ma wtrysk a więc wg nowych przepisów powinien mieć komputer do gazu!!! jeśli nie ma to go zamontuj a zobaczysz jak spadnie zużycie kolega ma BMW 525 na gazie, paliła mu 15-17 litrów a po założeniu
    komputera 13 co bardzo go zszokowało!! w dodatku poczuł że auto jest dynamiczniejsze! przemyśl to. a tym czasem na rozgrzanym silniku
    trzymaj 2000 obrotów i wkręcaj powoli śrubę na wężu aż zaczną spadać
    obroty, zatrzymaj w tej pozycji i wykręć 1/2 obrotu TAK ZOSTAW I PRZETESTUJ SPALANIE

    POZDRAWIAM
  • Poziom 12  
    Jesli chodzi o komputer to tak moze samochod być oszczędny troszkę w trasie ale tak poza tym to nie ma to wpływu na spalanie wiem bo wcześniej jezdziłem innymi samochodami na gazie. Ale oczywiscie panowie w serwisach będą mówić inaczej ale nie ma co im wieżyć heheh (każdy chce zarobić no nie) Najlepszym rozwiązaniem są instalacje III i Iv generacji no ale kosztują swoje! Mój silniczek ma wielopunktowy wtrysk steriowany elektronicznie Magneti Mareli. A jeli chodzi o kręcenie i ustawianie to jestem w trakcie mam nadzieje ze juz bedzie dobrz e palił. :cry: :P :x
  • Poziom 12  
    acha na gaz przechodze obrotami !!!!
  • Poziom 15  
    Witam,radze zamontować elektronike dlatego że w najlepszym przypadku posadzisz katalizator a w drugim głowice :D
  • Poziom 12  
    A to nie ma róznicy czy jest komputer czy nie bo jak głowica i zawory mają pójść do odstawki to i tak pójdą ! Mając komputer i tak silnik chodzi na gazie no nie?!! :P :?
  • Poziom 17  
    Też słyszałem od gazowników, że dobrze wyregulowana instalacja gazowa bez. komp. wcale nie ustępuje tej z komputerem. Różnica może być tylko na tym, że inst. z komputerem bierze pod uwagę również impulsy z sondy lambda, co chyba trochę jednak wpływa na ekonomie jazdy. U mnie w vw golfie mam taka samą instalację co ty, i po n-tym już regulowaniu stwierdzili że jest do wymiany parowownik. Dlatego taka zabawa z częstą regulacją, szczegółnie zima się może źle skonczyc. A auto spala w mieście 15l z silnikiem 1.8, natomiast na trasie pali 11l. Moim zdaniem trza wstawic komputer i miec z glowy te pokretla.

    Pozdrawiam
    Leszek
  • Poziom 12  
    Tak masz rację ale jak mowiłem to są tradycyjne instalacje i w sumie komputer w nich to jest takie niby ich modernizowanie bo do silników z wilopunktowym wtryskiem paliwa sterowanym elektronicznie powinny być montowane wtryski gazu. A komputer służy własnie głównie do współpracy z sondą lambda.
    A tak aprpops blackpower mówiłeś ze twoj golf 1,8 pali 11l w trasie oj to dużo , przecież twoja furka powinna palić zdecydowanie mniej miedzy innymi dlatego że masz jednopunktowy wtrysk paliwa i w sumie instalacja powinna się lepiej wkomponowaćw silnik niż..wielopunktowy wtrysk. Zastanów się nad tym.
    Ja jestem w fazie ustawiania mojej instalacji , co prawda jeżdże do serwisu tam gdzię mi zakładali gaz oni też niby nastawiają ale jakoś nic to nie daje czekam mam nadzieję że po ostatnich regulacjach będzie dobrze.
    Bo mój powinien palić w trasie 9l/100km a nie 12!!!!
    pozdrawiam golfowców! :oops: :idea: :twisted:
  • Poziom 16  
    Nie ma reguly ze moj silnik musi palic tyle co podobny kolegi.Wszystko zalezy od zestrojenia instalacji gazowej.Silnik krokowy z kompem moze pomoc jedynie w utrzymaniu pewnego poziomu wzbogacenia mieszanki w gaz.Nawet na zwyklym registerku mazna miec niezle efekty.Znam to z wlasnego doswiadczenia bo caly czas jezdze bez kompa.Mam jedynie caly czas do wgladu na napiecia na sondzie ktore informuja mnie o stanie mieszanki.W instalacji wszystko jest wazne i ma wplyw na plynna prace silnika i zuzycie.Przy sprawnej instalacji WN powiekszonemy mixerowi,przyspieszony kąt zaplonu srednia latem wychodzi 8.7l/100km z przewaga trasy(silnik 2.0 157KM).Gazownicy kiedys zalozyli mi mixerek o srednicy 32mm.Inni gazownicy stwierdzili ze powinien byc o srednicy 36mm.Teraz mam 54mm i czuje ze autko chodzi rownie dobrze jak na benzynie.Jezli same regulacje niewiele dadza to nalezy zaczac szukac przyczyny w niewlasciwych elementach ukladu.

  • Poziom 21  
    Do sobi 2004 według obowiązujących przepisów instalacje gazowe zamontowane po 01 04 2002r w samochodach z wtryskiem benzyny i katalizatorem powinny mieć zainstalowany komputer gazowy w przeciwnym razie na przeglądzie technicznym diagnosta nie podbije ci dowodu rejestracyjnego.
  • Poziom 15  
    teges napisał:
    Do sobi 2004 według obowiązujących przepisów instalacje gazowe zamontowane po 01 04 2002r w samochodach z wtryskiem benzyny i katalizatorem powinny mieć zainstalowany komputer gazowy w przeciwnym razie na przeglądzie technicznym diagnosta nie podbije ci dowodu rejestracyjnego.

    ja mam escorta 96' i gaz bez kompa firmy BRC zalozony za ok 1600zl( zamontowany po 01 04 2002r) oraz plastikowy kolektor. Przeglad przechodzi bez problemu.
    co do regulecji to przykrecaj sruba od wolnych obrotow, az zacznie przygasac, wtedy odkrec ok 1/4 obrotu. potem to samo z regulacja na wezu, tylko ze jak zacznie przygasac to odkrec 1/2 lub 1 obrot.
    najlepiej jednak zrobic sobie przyzad do miezenia napiecia na sondzie lambda i wedlug niego regulowac.

    pozdrawiam

    ps. mam silnik 1.8 zetec a pali mi na trasie 8,5 a po miescie ok 10,5
  • Poziom 15  
    Witam,jeżdżąć bezelektroniki to tak samo jakbyś jeżdżił na benzynie z niesprawną sondą albo gogata albo uboga i na registrze tego dobrze nie zestroisz :lol:
  • Poziom 34  
    Mam golfa 1.8 16v (139KM) na gazie Lovato bez elektroniki i cisnąc w trasie pali 10litrów gazu, po mieście różnie zależnie od korków i pory roku od 11-13 (te 13 to oczywiście korki w zimie :) ). A mieszankę (na gazie) zawsze lepiej jest mieć bogatszą( w granicach rozsądku oczywiście) niż biedniejszą.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 16  
    Nie musze miec kompa gazowego zeby miec dobra mieszanke a na przegladach nawet nie sprawdzaja mi spalin tylko pytaja czy mam gaz.Stala kontrola napiecia sondy powie mi kiedy jest cos nie tak i moge z kabiny recznym przyciskiem sterowac zaworem gazowym.Nie mam sytuacji dlawienia podczas gwaltownego wcisniecia pedalu gazu.Dopracowalem mixer do takiego ksztaltu ktory pozwala na agresywna reakcje na kazde wcisniecie gazu.
  • Poziom 12  
    No to gratulacje! Carinus a masz może jakieś schemaciki urzadzeń ktoretam wmontowałem był bym wdzięczny ogromnie !!!
    pozdrawiam!!!
    Daj znać oki! :roll:
  • Poziom 15  
    carinus napisał:
    Dopracowalem mixer do takiego ksztaltu ktory pozwala na agresywna reakcje na kazde wcisniecie gazu.

    co prawda to prawda, tez mam mixer wlasnej produkcji ;)
    teraz nawet przy niskich obrotach na taka moc jak na paliwku i sie nie dusi.
    Moze powiesz jak zrobiles swoj mixer ?

    pozdrawiam
  • Poziom 12  
    No i panowie dupa blada ! Spalił mi 15l/100km w mieście . Jade do serwisu......i zrobię tam porządek .. k...................aaaaa !!!!
  • Poziom 16  
    Dziwna sprawa z tym spalaniem.Jednak przed wyjazdem do gazownikow sprawdz czy wszystko na benzynie jest ok.Jezeli bedzie blad w ustawieniachpracy silnika na benzynie mozna sie spodziewac ze na gazie bedzie to samo choc nie musi.Postaraj sie sprawdzic czymasz wystarczajaco bogata mieszanke gazowa.Watpie zeby normalnie taki sprawny silnik byl w stanie spalic 15l/100km.Sprawdzalem u siebie ze takie zuzycie gazu mam jadac A4 z predkoscia 200km/h.Sprawdz ustawienia zaplonu,luzy zaworowe,mozliwosc brania lewego powietrza,itp.

    Mixer zrobilem od podstaw majac doswiadczenie na poprzednich samochodach.Zwiekszylem srednice przelotu gardzieli do 54mm i wymaga to niestety posiadania bardzo wydajnego reduktora.U mnie sprawdzil sie doskonale tartarini i landi renzo.Z racji posiadania mocnego silnika musialem kupic reduktor o wydajnosci 200KM,nie polecam brania "na styk".Parametry nie zawsze sa dokladnie utrzymywane.Dolot gazu jest prowadzony mozliwie duzymi srednicami wezy.Zaplon przestawiony zostal z 10* na prawie22*(posiadam czujnik spalania stukowego),wypolerowalem dolot,zalozylem magnetyzery,zostal wlany srodek uszlachetniajacy powierzchnie trace silnika,wkladka sportowa filtra powietrza i male korekty czujnikow podcisnienia.
  • Poziom 12  
    Carinus !!!
    Na benzynce chodzi rewelacja! Jestem mechanikiem takze dbam o silnik! W trasie mi spala na benzynie 6,5-7l/100 km. Tak wiec gazu pali za duzo!
    No wiesz jak pisałem nie chce zmieniać...nic w instalacji bo ona ma gwarancję i jest dopiero ponad 2 tyg w aucie, chodź na regulacje jeżdziłem juz dwa razy.
    pojade jeszcze raz i chyba powiem zeby przy mnie jeszcze raz zakladali ..ale obaiwam się ze to reduktor jest do bani.. No nic zobaczymy!
    Dziękuję Carinus za cenne rady !!
  • Poziom 14  
    coś Wam powiem ktoś musiał nieźle zarobić na przymusowym wstawianiu komputerowych instalacji gazowych. to tak jak przymusowe sluchanie telefonu w samochodzie poprzez sluchawki. hej.
    nie ma różnicy w instalacji gazowej ale są problemy jak guma zesztywnieje w parowniku i tu należalo by gonić za lepszą jakoscią . reszta to pierdoły wymyślane aby ludziom wyciagnąć pieniądze. ten od tabletek Lapinski i Neuman to wiedza jak to robic.
  • Poziom 16  
    Sobi!!

    Nalej na gwarancje bo ona dotyczy jedynie awarii sprzetu.Mozesz smialo rozbierac,wykrecac i robic cuda z instalacja byle by tylko nie uszkodzic czegos mechanicznie.Nikt i tak nie pozna ze cos bylo ruszane,chyba ze zalozysz niezgodnie z zasadami.Najprosciej zaczac sprawdzanie od wywalenia wplywu kompa na mieszanke.Jezeli przed silnikiem krokowym jest sruba to dobrze jezeli nie ma to postaraj sie o zwykly register zakladany w instalacjach gaznikowych,moze byc uzywany i zaloz go zamiast krokowca.Zobacz tez czy nie zalozono zbyt malego palnika w mixerku.Ustawisz recznie mieszanke optymalnie dla niskich i wysokich obrotow i jezeli silnik chodzi ladnie bez dziurek w obrotach to spalanie powinno byc przyzwoite.Codow tutaj nie ma-mieszanka jest zbyt uboga,albo bardzo bogata.Wykrec swiece po dluzszej pracy silnika na gazie i zobacz jaki kolor maja elektrody.Dowiesz sie wiecej o stanie mieszanki.Srednica palnika nie powinna byc mniejsza niz 36mm a jezeli bedzie mozliwosc to postaraj sie roztoczyc sam palnik do wiekszej srednicy.
  • Poziom 12  
    Ok Carinus!!
    Tak zrobię bo już nie mam zdrowia na tych belfrów\mechaników porabili uprawnienia do zakładania gazu..i wielcy mechanicy.
    Dziękuję za rady a jakby coś to będę na forum prosił cie o poradę!
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Aha !
    Ja w instalacji komputera nie mam !
  • Poziom 16  
    To w takim razie sprawa jest prosta.Zmierz jaka masz srednice palnika w mixerze i zobacz na kolor elektrody na swiecy.Wtedy bedzie wiadomo z jaka mieszanka mamy do czynienia.Jezeli masz mozliwosc to podlacz do przewodu sygnalowego sondy miernik uniwersalny i sprawdzaj podczas jazdy jakie sa napiecia na sondzie.Porownaj napiecia z tymi jakie sa podawane podczas pracy na benzynie.Im wyzsze napiecie tym mieszanka jest bardziej bogata.
  • Poziom 12  
    Ok! Carinus dziękuję za instrukcje ! Jesli masz jeszcze jakies sugestie to napisz bardzo prosze. Oczywiscie mówimy cały czas o sondzie lambda no nie..?
    pozdrawiam :? :( :twisted:
  • Poziom 15  
    Kolego carinus czy kolega montuje gaz w samochodach bo jeżeli tak to moje kondolencje :lol: