Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift Mk3 94r. 1.3 8V 68KM benzyna+LPG bardzo dużo pa

16 Lut 2010 18:54 5088 7
  • Poziom 11  
    Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Swifta HB 1.3GS. Kupiłem go z myślą o ekonomicznym jeżdżeniu do szkoły niestety mocno się rozczarowałem. Autko pali mi około 11-12l paliwa i nie ważne czy jadę na benzynie czy na LPG. Próbowałem już różnych technik jazdy od ostrej i dynamicznej po styl "starych dziadków" i nie zauważyłem różnicy. Wymieniłem filtry, rozrząd, świece, kopułkę zapłonu oraz sondę lambda jednak nie dało to żadnych efektów. Po wymianie sondy na LPG działa ona poprawnie lecz na benzynie stoi jak wryta. Mimo to po odczytaniu błędów ze sterownika wyskoczyła mi wartość 12 czyli brak defektów. Ciśnienie w oponach w porządku, hamulce także nie trzymają więc nie wiem co może być przyczyną takiego kosmicznego spalania gdyż swifty powszechnie uważane są za oszczędne autka. Według mnie jak na 68KM i niespełna 800kg wagi własnej powinien mieć lepsze przyspieszenie. Na 5 biegu mogę praktycznie pomarzyć o przyspieszaniu. Znajomy mechanik zasugerował mi jako przyczynę lejący wtrysk (jednopunkt). Bardzo proszę o pomoc bo niedługo Świstak puści mnie z torbami :). Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    a co ma "lejący wtrysk" do spalania na lpg ?
  • Poziom 12  
    sprawdź czy nie dostaje gdzieś lewego powietrza. Mógł jakiś wężyk strzelić i zrobiła się dziurka.
  • Poziom 11  
    Aż tak dobrze nie orientuję się na instalacjach LPG. Wiem tylko że jest on firmy ElpiGaz i na tym wężu od parownika do wtrysku jest zaworek z 4-pinową kostką. Wąż prowadzi do w trysku do dolnej jego części. Coś więcej trudno mi powiedzieć. Musiałbym dokładnie się temu przyjrzeć. Co do wężyków to patrzyłem trochę w nie i nie zauważyłem żadnych przetarć ani zatorów. Odkryłem tylko że nawalił elektrozaworek sterujący zaworem EGR ale jest on zamknięty więc nie wpływa na pracę silnika. Sam EGR jest sprawny bo go oczyściłem starannie i sprawdziłem ale brak wysterowania tylko. Znajomy wskazał na lejący wtrysk ponieważ na benzynie autko ma takie punkty że lekko się dławi. Zapłon ustawiony wzorowo jak w książce podali. Rozrząd też w porządku. Czekam na dalsze propozycje i szukam sam dalej. Jak znajdę przyczynę zostawię info dla potomnych :)
  • Poziom 15  
    Ten "zaworek" na przewodzie od parownika to silnik krokowy który steruje dawką gazu, idzie on do miksera który jest zamontowany przy wtrysku . Proponuję podpiąć auto pod komputer, być może sonda nie działa albo jakaś inna usterka w elektronice .
  • Poziom 11  
    Sondę już wymieniłem wcześniej, ponieważ stara w ogóle nie działała. Zainwestowałem w oryginalną sondę NGK no i zaczęła działać ale tylko wtedy, gdy silnik pracuje na LPG. Diagnoza komputerowa nie wykazała żadnych błędów. Na dodatek zauważyłem kolejny dziwny objaw przy silniku pracującym na benzynie. Po lekkim dodaniu gazu silnik osiąga 2,5k obr/min po czym obroty spadają i zaczynają falować w taki sposób jakby odcinało w tym miejscu zapłon. Po mocniejszym dodaniu gazu silnik wkręca się na obroty normalnie.
  • Poziom 15  
    Jeżeli komp nic nie pokazuje możliwe że masz zapchany katalizator i przez to silnik nie ma mocy i dużo pali, przerabiałem to w kilku samochodach - po wycięciu kata silnik odżył
  • Poziom 11  
    W tym problem że katalizator już został wycięty :)