Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Termopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chiński Cross 125cm3 - częste zalewanie gaźnika.

Centek15 16 Feb 2010 20:22 19496 13
  • #1
    Centek15
    Level 12  
    Witam :)
    Jest to mój pierwszy post na tym forum więc pragnę wszystkich gorąco powitać :)

    Jeśli chodzi o problem to posiadam chińskiego crossa 125cm3. Wszystko elegancko chodzi, śmigam nim dosłownie codziennie po około 1h.
    Od tygodnia mam wielki problem... Wprowadzam motor do garażu po jeździe, zachodzę za godzinkę, a na betonie wielka kałuża benzyny... mówię pewnie się zalał gaźnik i wylatuje przez odpływ. Zakręciłem kranik, przestało się lać i odpaliłem. Przepalił to co było w gaźniku i zgasł po parunastu minutach z powodu braku benzyny. Odkręcam kranik no i sukces: nie wylewa się. Na drugi dzień pojeździłem i znowu to samo. Więc pytam: jakie mogą być przyczyny zalania gaźnika? Jest to czterosów. Proszę o wypisanie dosłownie wszystkich przyczyn zalania, a wtedy wszystko sprawdzę i naprawię w razie potrzeby. Aha i jeszcze takie pytanie: czy przyczyną może być jeżdżenie po śniegu z filtrem stożkowym ??
    Z góry dzięki za odpowiedź :)

    PS: mój gaźnik wygląda tak: Chiński Cross 125cm3 - częste zalewanie gaźnika.

    Chiński Cross 125cm3 - częste zalewanie gaźnika.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Termopasty
  • #2
    turbo1235
    Level 14  
    musisz wyregulować gaźnik za duża mieszanka
  • Termopasty
  • #3
    andriu124
    Level 14  
    Witam. Możliwe że pływak na skutek zimnego paliwa opada niżej i otwiera zawór igłowy, może też być jakiś paproch, albo odrobina wody która zamarza przy zaworku igłowym, dziurawy pływak. Ale obstawiam że to woda przy zaworku nie pozwala mu się domknąć bo to samo miałem w zimie w motorze. Pozdrawiam
  • #4
    Centek15
    Level 12  
    A jak wyregulować tą mieszankę i jak poznać, że jest już dobrze? bo nie chcę zatrzeć silnika przez złą regulację...
    Aha i takie pytanie póki pamiętam: Jak wyregulować gaźnik aby chodził na spływie a nie na ssaniu? Ponieważ kiedy już się dobrze zagrzeje i zrzucę go ze ssania to gaśnie zaraz po dodaniu gazu...
  • #6
    Centek15
    Level 12  
    Dzięki już tam patrzę:)
    Jeszcze tylko proszę o odpowiedź jak trzymać gaźnik w CZYSTOŚCI bo niestety zauważyłem, że bardzo często się brudzi, czyszczę go co tydzień i zawsze jest taki syf że potrafi biały pływak zmienić w szary :(

    PS: do czego służy ta śrubka? to jest jakaś dysza czy co?
    http://zapodaj.net/13e0f9463325.jpg.html
  • #7
    andriu124
    Level 14  
    Regulujesz gaznik następująco: na rozgrzanym silniku wkręcasz śrubę regulacji mieszanki (jeśli są dwie to wybadaj która jest od jałowych) do momentu aż zacznie łapać nie równe wysokie obroty (tzw max ubogości mieszanki przy stanie jałowym) jak złapiesz ten punkt zaczynaj wykręcać śrubę delikatnie i słuchać aż silnik zacznie równomiernie pracować (max może to być 1 do 1,5 obrotu, ale zapewne mniej) Prawdopodobnie to co piszesz że Ci gaśnie po dodaniu gazu jest skutkiem za ubogiej mieszanki.
    Napisałeś też ze szybko robi się szary z brudu (ale od środka?). Sprawdz zbiornik, może tam masz syf, a może najwyższa pora zmienić CPN na lepszy :D , układ podłączenia filtra powietrza jest szczelny? nie ma tam żadnych dziurek którędy może się dostawać brud?, filtr musi być czysty, jak dużo jeżdzisz po błocie to licz się z tym że zawsze jakać ilość tego syfu przedostanie się przez filtr do układu i gaznika, a więc dbaj o te sprawy. Pozdrawiam
  • #8
    mulek
    Level 26  
    Witam, ta śrubka którą pokazałeś na zdjęciu służy do spuszczania paliwa z komory pływakowej w przypadku dostania się wody lub innych zanieczyszczeń do paliwa. Spróbuj wymienić wężyki do paliwa, jeżeli masz oryginalne czarne z gumy to wymień na zwykłe przeźroczyste naszej krajowej produkcji. Jak pracowałem w serwisie skuterów to często to robiliśmy, a to dlatego, że z tych chińskich czasami lubi się sypać taka czarna "mąka" powodując właśnie zanieczyszczenia gaźnika.
    Stacja paliwowa jak wcześniej wspomniał andriu to też może być przyczyna zanieczyszczeń.
  • #9
    Centek15
    Level 12  
    Mieszkam na wsi i niestety stacja tu jest masakryczna. Mieszają paliwo z ropą, po 2 dniach stania robi się czarne jak smoła :/ postaram się to jakoś rozwiązać na wieczór, napisze co i jak :)
  • #10
    Centek15
    Level 12  
    Jeszcze takie pytanie... gaźnik regulować na ssaniu czy na spływie ?? Bo nie jestem pewien ??

    EDIT:)

    Ok gaźnik wyregulowany według instrukcji, zrobiłem 3 jazdy testowe i wszystko jest w porządku :)

    Tylko jeden problem... dlaczego on dalej chodzi TYLKO na ssaniu? przerzucam go na spływ tylko jest jest nagrzany i zawsze gaśnie. Dziś nawet pojeździłem 30minut i dopiero go przerzuciłem na spływ i dalej to samo. Gaśnie momentalnie:(
    Od czego to może być ?? :)
  • #11
    andriu124
    Level 14  
    Masz kolego problem bo to charakterystyczna praca przy nie szczelnym silniku, zasysa sobie lewe powietrze i dlatego chce chodzić tylko na ssaniu. A regulacje robi się bez ssania. Nie mylisz może w którą stronę ssanie włączasz? To na ssaniu właśnie powinien Ci przygasać na rozgrzanym silniku. A jeśli masz dziurę, czyli zasysa lewe powietrze to bez remontu się nie obędzie, do wymiany simeringi, komplet uszczelek (a jeśli silnik jest składany bez uszczelkowo to naprawde dobrą pastę silikonową-nie żadną do niby silników tylko np: Dirko-jest to pasta jaką stosuję się do składania pilarek w Stihl, naprawdę polecam, super jakość i trwałość, składałem na tą pastę również motory takie jak simson, romety, wsk, i zero niespodzianek)
  • #12
    Centek15
    Level 12  
    Ssanie jest wtedy, kiedy filtr powietrza jest OTWARTY tak? Nie może łapać lewego powietrza sprawdzałem to z kumplem "motocyklistą" który trochę się zna na rzeczy. Teraz niestety wyjechał a w wolnym czasie pomyślałem, że sam coś popróbuję :)
  • #13
    mulek
    Level 26  
    Witam, ssanie jest wtedy gdy przesłona w gaźniku na wlocie jest zamknięta.
  • #14
    Centek15
    Level 12  
    No to czyli mi nie chodzi na ssaniu... zawsze myślałem, że ssanie jest jak jest OTWARTA... zaraz spróbuje go odpalić na ssaniu i zobaczymy :) jak odpali to przerzucę na spływ i zobaczymy... :)


    Ok właśnie zszedłem na dół przerzuciłem go na ssanie i... odpalił za pierwszym kopem pomimo, że stał na zimnie całą noc :) a zawsze jak odpalałem na spływie to się męczyłem ze 4 minuty żeby załapał chociaż :D
    I najlepsze jest to, że zgasł po 5 minutach i nie chciał odpalić wtedy go przerzuciłem na spływ i dopiero zaczął chodzić :)

    Ehh... chyba czas zainwestować w gaźnik ze ssaniem automatycznym... jak myślicie dobre rozwiązanie?