Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda Premacy, problem z ABS lub alternatorem

888kf 16 Lut 2010 21:21 6587 6
  • #1 16 Lut 2010 21:21
    888kf
    Poziom 12  

    W maździe Premacy 1999 problem pojawił się po wymianie alternatora (na identyczny mitshubisni regenerowany). Problem polega na pojawianiu się kontrolek ABS po odpaleniu samochodu (na zimnym silniku kontrolki zapalają się po 3 min, na ciepłym od razu po odpaleniu). Kod błędu to 61. Sterownik ABS wymieniony i dalej to samo. Doszedłem, że jak wypnę wtyczkę z alternatora i odpalę to brak jest ładowania (świeci kontrolka ład.) ale ABS działa OK i nie łapie błędów. Nie mam pojęcia czy problem siedzi w alternatorze czy w instalacji (sporo już sprawdzałem i wszystko OK). Nie do końca wiem jak dział ten alternator bo trochę różni się od klasycznych rozwiązań. Z alternatora oprócz zacisku B+ jest kostka z dwoma zaciskami P i D.
    Przy wyjętej wtyczce na obu przewodach napięcie równe jest 0V, kontrolka akumulatora świeci, jak odpalę kontrolka gaśnie i po 10sek zapala się (bo wtyczka wypięta).
    Przy wtyczce wpiętej z alternatora na obu wejściach napięcie 0V, a po odpaleniu na czerwono-żółtym 0.5V a na biało niebieskim 4.5V. Nie wiem czy to jest normalnie.
    Jeśli ktoś mógłby to sprawdzić u siebie byłbym wdzięczny.
    Do przewodów tych od alternatora jest łatwe dojście ponieważ w skrzynce bezpieczników (tej obok akumulatora) jest jedna kostka gdzie dwa skrajne przewody to właśnie te z alternatora (czerwony z żółtym paskiem (u mnie ma 0.5V) i biały z niebieskim paskiem (u mnie ma 4.5V -oczywiście po odpaleniu)). Proszę o pomoc.

    1 6
  • #2 16 Lut 2010 22:31
    TESMEN
    Poziom 18  

    a czy kabelków tych nie nazwałbyś magistrala CAN ?

    0
  • #3 16 Lut 2010 22:35
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    TESMEN napisał:
    a czy kabelków tych nie nazwałbyś magistrala CAN ?


    ty kolego chyba nie widziałes jeszcze CAN


    888kf sprawdz ładowanie, przekaznik od abs i napiecie na wtyczce

    ponadto te piny to pewnie wzbudzenie i 15 lub 30

    0
  • #4 17 Lut 2010 00:01
    888kf
    Poziom 12  

    O CAN to co nieco słyszałem jednak w układzie ładowanie w swojej praktyce się jeszcze nie spotkałem z CANem więc dlatego uznałem że nie jest to układ klasycznego (dotychczasowego) ładowania. Nie wykluczam, że ten właśnie alternator komunikuje się z systemem auta po CANie. Mogłoby o tym wskazywać zachowanie kontrolki. Ale czy ten alternator jest samowzbudny?
    Jeśli chodzi o ładowanie to jest OK 14.6V. Nie wiem który to przekaźnik od ABS. Jak sprawdzałem napięcia w gnieździe od sterownika to na jednym głównym zasilaniu jest napięcie akumulatora i nalazłem jeszcze trzy piny po kluczyku (mogące być 15) na których jest napięcie (9-12V). Po próbie identyfikacji połączeń raczej wykluczam zasilanie z bezpieczników.

    0
  • #5 17 Lut 2010 01:00
    TESMEN
    Poziom 18  

    ja nie powiedziałem że to can :)
    .. choć te napięcia wyglądaja znajomo

    0
  • #6 17 Lut 2010 08:45
    888kf
    Poziom 12  

    Jeśli to CAN to czy można jakoś bez scanera odczytać błędy? Dziwi mnie też, dlaczego ładowanie wpływa na błędy układu ABS. Jeśli odpalam auto z wypiętą wtyczką z alternatora, ale podpiętym do aku prostownikiem to z ABS też jest OK.

    Dodano po 28 [minuty]:

    Sprawdziłem jeszcze że jak dodaje się gazu to napięcie na czerwono żółtym spada do około0.25V a na biało niebieskim pozostaje stałe 4.5V.

    0
  • #7 08 Lis 2011 21:52
    888kf
    Poziom 12  

    Wymiana regulatora pomogła? Pozdrawiam.

    0