Mam problem z moim e39 520 z 1999.
Autko mam od niedawna kupiłem je jako zapasowe drugie auto ale niestety z jednym kluczykiem i to oraz moja nieuwaga stało się powodem moich kłopotów.
Jako, że dorobienie kluczyka z pilotem do e39 kosztuje, nie mało kupiłem drugi używany kluczyk z pilotem – na allegro bo w planach miałem do programowanie tego kluczyka do centralnego zamka, a z kluczyka pierwotnego wymontować transponder i przykleić w okolicach pętli, tak żebym po wymianie grota w zakupionym kluczyku mógł używać obu kluczyków.
No i zaczęły się moje kłopoty.
Ponieważ inicjalizację zakupionego kluczyka przeprowadziłem w następujący sposób: kluczykiem pierwotnym wykonałem obrót w stacyjce, ale po cofnięciu go na pozycję „0” nie wyciągając go na zakupionym kluczyku przeprowadziłem procedurę programowania. Samochód nie reagował . Dodam, że w między czasie włożyłem zakupiony kluczyk do stacyjki - nie próbowałem po tym zapalać.
Po pewnym czasie auto zaczęło się dziwnie zachowywać – to jest przestały się palić światła pozycyjne a po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapały się na desce wszystkie kontrolki, nie chciał zakręcić rozrusznik no i centralny przestał działać. Przeprowadziłem inicjalizację kluczyka podstawowego i zaskoczył centralny zamek, ale auto nadal nie zapaliło.
Odłączyłem akumulator na około 1 minutę no i rozebrałem pierwotny kluczyk, bo zgłupiałem – ponownie zainicjalizowałem kluczyk w zamku centralnym, ale po jego przekręceniu nie wyświetla się nawet stan licznika i radio się nie uruchamia.
Poniżej zdjęcia deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka i samego kluczyka.
Dziwi mnie tylko, że na obudowie oryginalnego kluczyka wytłoczony jest rok 1996 i 12 miesiąc a auto jest z 1999.
Moje pytanie, to co mogło się rozprogramować lub uszkodzić?
Czy jest może jakaś procedura awaryjna EWS-u jeśli ktoś zamierza wprogamować do centralnego inny kluczyk?
I to on zablokował?
A można to w jakiś sposób wycofać, no bo o uszkodzeniu chyba trudno tu pisać bo nawet jak bym chciał dodać kluczyk do EWS-a w tym aucie musiał by edytować eeprom w EWS-ie.
Nie interesują mnie komentarze typu – tylko laweta i ASO , na pewno nie w przypadku tak starego samochodu. Może ktoś kto zajmuje się dorabianiem kluczyków i dodawaniem do IMO, będzie mi w stanie pomóc, oczywiście nie za darmo ale w rozsądnych kwotach – jestem z Warszawy.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
Autko mam od niedawna kupiłem je jako zapasowe drugie auto ale niestety z jednym kluczykiem i to oraz moja nieuwaga stało się powodem moich kłopotów.
Jako, że dorobienie kluczyka z pilotem do e39 kosztuje, nie mało kupiłem drugi używany kluczyk z pilotem – na allegro bo w planach miałem do programowanie tego kluczyka do centralnego zamka, a z kluczyka pierwotnego wymontować transponder i przykleić w okolicach pętli, tak żebym po wymianie grota w zakupionym kluczyku mógł używać obu kluczyków.
No i zaczęły się moje kłopoty.
Ponieważ inicjalizację zakupionego kluczyka przeprowadziłem w następujący sposób: kluczykiem pierwotnym wykonałem obrót w stacyjce, ale po cofnięciu go na pozycję „0” nie wyciągając go na zakupionym kluczyku przeprowadziłem procedurę programowania. Samochód nie reagował . Dodam, że w między czasie włożyłem zakupiony kluczyk do stacyjki - nie próbowałem po tym zapalać.
Po pewnym czasie auto zaczęło się dziwnie zachowywać – to jest przestały się palić światła pozycyjne a po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapały się na desce wszystkie kontrolki, nie chciał zakręcić rozrusznik no i centralny przestał działać. Przeprowadziłem inicjalizację kluczyka podstawowego i zaskoczył centralny zamek, ale auto nadal nie zapaliło.
Odłączyłem akumulator na około 1 minutę no i rozebrałem pierwotny kluczyk, bo zgłupiałem – ponownie zainicjalizowałem kluczyk w zamku centralnym, ale po jego przekręceniu nie wyświetla się nawet stan licznika i radio się nie uruchamia.
Poniżej zdjęcia deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka i samego kluczyka.
Dziwi mnie tylko, że na obudowie oryginalnego kluczyka wytłoczony jest rok 1996 i 12 miesiąc a auto jest z 1999.


Moje pytanie, to co mogło się rozprogramować lub uszkodzić?
Czy jest może jakaś procedura awaryjna EWS-u jeśli ktoś zamierza wprogamować do centralnego inny kluczyk?
I to on zablokował?
A można to w jakiś sposób wycofać, no bo o uszkodzeniu chyba trudno tu pisać bo nawet jak bym chciał dodać kluczyk do EWS-a w tym aucie musiał by edytować eeprom w EWS-ie.
Nie interesują mnie komentarze typu – tylko laweta i ASO , na pewno nie w przypadku tak starego samochodu. Może ktoś kto zajmuje się dorabianiem kluczyków i dodawaniem do IMO, będzie mi w stanie pomóc, oczywiście nie za darmo ale w rozsądnych kwotach – jestem z Warszawy.
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.