Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego

artur_mazowsze 17 Lut 2010 08:26 7556 4
  • #1 17 Lut 2010 08:26
    artur_mazowsze
    Poziom 9  

    Mam problem z moim e39 520 z 1999.
    Autko mam od niedawna kupiłem je jako zapasowe drugie auto ale niestety z jednym kluczykiem  i to oraz moja nieuwaga stało się powodem moich kłopotów.
    Jako, że dorobienie kluczyka z pilotem do e39 kosztuje, nie mało kupiłem drugi używany kluczyk z pilotem – na allegro bo w planach miałem do programowanie tego kluczyka do centralnego zamka, a z kluczyka pierwotnego wymontować transponder i przykleić w okolicach pętli, tak żebym po wymianie grota w zakupionym kluczyku mógł używać obu kluczyków.
    No i zaczęły się moje kłopoty.
    Ponieważ inicjalizację zakupionego kluczyka przeprowadziłem w następujący sposób: kluczykiem pierwotnym wykonałem obrót w stacyjce, ale po cofnięciu go na pozycję „0” nie wyciągając go na zakupionym kluczyku przeprowadziłem procedurę programowania. Samochód nie reagował . Dodam, że w między czasie włożyłem zakupiony kluczyk do stacyjki - nie próbowałem po tym zapalać.
    Po pewnym czasie auto zaczęło się dziwnie zachowywać – to jest przestały się palić światła pozycyjne a po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapały się na desce wszystkie kontrolki, nie chciał zakręcić rozrusznik no i centralny przestał działać. Przeprowadziłem inicjalizację kluczyka podstawowego i zaskoczył centralny zamek, ale auto nadal nie zapaliło.
    Odłączyłem akumulator na około 1 minutę no i rozebrałem pierwotny kluczyk, bo zgłupiałem – ponownie zainicjalizowałem kluczyk w zamku centralnym, ale po jego przekręceniu nie wyświetla się nawet stan licznika i radio się nie uruchamia.
    Poniżej zdjęcia deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka i samego kluczyka.
    Dziwi mnie tylko, że na obudowie oryginalnego kluczyka wytłoczony jest rok 1996 i 12 miesiąc a auto jest z 1999.
    E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego
    E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego
    Moje pytanie, to co mogło się rozprogramować lub uszkodzić?
    Czy jest może jakaś procedura awaryjna EWS-u jeśli ktoś zamierza wprogamować do centralnego inny kluczyk?
    I to on zablokował?
    A można to w jakiś sposób wycofać, no bo o uszkodzeniu chyba trudno tu pisać bo nawet jak bym chciał dodać kluczyk do EWS-a w tym aucie musiał by edytować eeprom w EWS-ie.
    Nie interesują mnie komentarze typu – tylko laweta i ASO , na pewno nie w przypadku tak starego samochodu. Może ktoś kto zajmuje się dorabianiem kluczyków i dodawaniem do IMO, będzie mi w stanie pomóc, oczywiście nie za darmo ale w rozsądnych kwotach – jestem z Warszawy.
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    0 4
  • #2 18 Lut 2010 21:28
    kamilczubacki
    Poziom 17  

    Witam proponuje sprawdzic immobiliser w jakims punkcie dorabiania kluczy czy nie zostal on uszkodzony w momencie wyjmowania.Mamy taki punkt w Piasecznie a dorabianie kluczy typy BMW i MERCEDES pozostaw serwisom.

    0
  • #3 19 Lut 2010 08:06
    artur_mazowsze
    Poziom 9  

    problem chyba sie sam rozwiązał bo akumulator był po prostu rozładowany - auto stało w garażu dłuższy czas, drzwi były często otwierane w celu doprowadzenia go do kultury , radio grało itp. , tak przez kilka dni . Wczoraj znów miałem podobny objaw jak poprzednio, dlatego jak dziś wrócę do domu podłączę akumulator do ładowania. Bardzo dziękuję koledze za poradę i ofertę. Napiszę tylko tyle - Kolega wie co pisze bo BMW i MERCEDESY jeśli chodzi o wszelkie kombinacje z kluczykami potrafią napytać biedy, sąsiad ma prywatnie E klasę a służbowo jeździ A klasą kiedyś nieopatrznie pomylił kluczyki i już miał kłopot z E klasą . A z drugiej strony jest tak że bardzo lubię wyzwania i stąd moje pytania i kłopoty  Jak sprawdzę w 100% akumulator to sie jeszcze na forum odezwę i napiszę, jaki był efekt finalny.

    0
  • #4 19 Lut 2010 08:14
    Solo
    Poziom 21  

    kamilczubacki napisał:
    a dorabianie kluczy typy BMW i MERCEDES pozostaw serwisom.

    Dlaczego serwisom, bardzo dużo osób w Polsce dorabia klucze do tych samochodów i wszystko działa tak jak powinno :-)

    Pozdrawiam

    0
  • #5 19 Lut 2010 11:56
    mc159
    Poziom 13  

    Działają jak powinny, no chyba że tak jak kolega z postu, chce się to zrobić samemu nie mając podstawowego sprzętu i pojęcia. Wtedy można sobie narobić problemu. I dopiero wtedy można zrozumieć, co znaczy chytry dwa razy płaci. Pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów