Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego

artur_mazowsze 17 Feb 2010 08:26 10265 4
  • #1
    artur_mazowsze
    Level 10  
    Mam problem z moim e39 520 z 1999.
    Autko mam od niedawna kupiłem je jako zapasowe drugie auto ale niestety z jednym kluczykiem  i to oraz moja nieuwaga stało się powodem moich kłopotów.
    Jako, że dorobienie kluczyka z pilotem do e39 kosztuje, nie mało kupiłem drugi używany kluczyk z pilotem – na allegro bo w planach miałem do programowanie tego kluczyka do centralnego zamka, a z kluczyka pierwotnego wymontować transponder i przykleić w okolicach pętli, tak żebym po wymianie grota w zakupionym kluczyku mógł używać obu kluczyków.
    No i zaczęły się moje kłopoty.
    Ponieważ inicjalizację zakupionego kluczyka przeprowadziłem w następujący sposób: kluczykiem pierwotnym wykonałem obrót w stacyjce, ale po cofnięciu go na pozycję „0” nie wyciągając go na zakupionym kluczyku przeprowadziłem procedurę programowania. Samochód nie reagował . Dodam, że w między czasie włożyłem zakupiony kluczyk do stacyjki - nie próbowałem po tym zapalać.
    Po pewnym czasie auto zaczęło się dziwnie zachowywać – to jest przestały się palić światła pozycyjne a po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapały się na desce wszystkie kontrolki, nie chciał zakręcić rozrusznik no i centralny przestał działać. Przeprowadziłem inicjalizację kluczyka podstawowego i zaskoczył centralny zamek, ale auto nadal nie zapaliło.
    Odłączyłem akumulator na około 1 minutę no i rozebrałem pierwotny kluczyk, bo zgłupiałem – ponownie zainicjalizowałem kluczyk w zamku centralnym, ale po jego przekręceniu nie wyświetla się nawet stan licznika i radio się nie uruchamia.
    Poniżej zdjęcia deski rozdzielczej po przekręceniu kluczyka i samego kluczyka.
    Dziwi mnie tylko, że na obudowie oryginalnego kluczyka wytłoczony jest rok 1996 i 12 miesiąc a auto jest z 1999.
    E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego
    E39 Zablokowany imobilajzer po kodowaniu zamka centralnego
    Moje pytanie, to co mogło się rozprogramować lub uszkodzić?
    Czy jest może jakaś procedura awaryjna EWS-u jeśli ktoś zamierza wprogamować do centralnego inny kluczyk?
    I to on zablokował?
    A można to w jakiś sposób wycofać, no bo o uszkodzeniu chyba trudno tu pisać bo nawet jak bym chciał dodać kluczyk do EWS-a w tym aucie musiał by edytować eeprom w EWS-ie.
    Nie interesują mnie komentarze typu – tylko laweta i ASO , na pewno nie w przypadku tak starego samochodu. Może ktoś kto zajmuje się dorabianiem kluczyków i dodawaniem do IMO, będzie mi w stanie pomóc, oczywiście nie za darmo ale w rozsądnych kwotach – jestem z Warszawy.
    Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
  • #2
    kamilczubacki
    Level 17  
    Witam proponuje sprawdzic immobiliser w jakims punkcie dorabiania kluczy czy nie zostal on uszkodzony w momencie wyjmowania.Mamy taki punkt w Piasecznie a dorabianie kluczy typy BMW i MERCEDES pozostaw serwisom.
  • #3
    artur_mazowsze
    Level 10  
    problem chyba sie sam rozwiązał bo akumulator był po prostu rozładowany - auto stało w garażu dłuższy czas, drzwi były często otwierane w celu doprowadzenia go do kultury , radio grało itp. , tak przez kilka dni . Wczoraj znów miałem podobny objaw jak poprzednio, dlatego jak dziś wrócę do domu podłączę akumulator do ładowania. Bardzo dziękuję koledze za poradę i ofertę. Napiszę tylko tyle - Kolega wie co pisze bo BMW i MERCEDESY jeśli chodzi o wszelkie kombinacje z kluczykami potrafią napytać biedy, sąsiad ma prywatnie E klasę a służbowo jeździ A klasą kiedyś nieopatrznie pomylił kluczyki i już miał kłopot z E klasą . A z drugiej strony jest tak że bardzo lubię wyzwania i stąd moje pytania i kłopoty  Jak sprawdzę w 100% akumulator to sie jeszcze na forum odezwę i napiszę, jaki był efekt finalny.
  • #4
    Solo
    Level 21  
    kamilczubacki wrote:
    a dorabianie kluczy typy BMW i MERCEDES pozostaw serwisom.

    Dlaczego serwisom, bardzo dużo osób w Polsce dorabia klucze do tych samochodów i wszystko działa tak jak powinno :-)

    Pozdrawiam
  • #5
    mc159
    Level 13  
    Działają jak powinny, no chyba że tak jak kolega z postu, chce się to zrobić samemu nie mając podstawowego sprzętu i pojęcia. Wtedy można sobie narobić problemu. I dopiero wtedy można zrozumieć, co znaczy chytry dwa razy płaci. Pozdrawiam