Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż tacho KIENZLE w sprinterze, licznik nie dziala

chemikost 17 Feb 2010 17:50 5167 7
  • #1
    chemikost
    Level 10  
    Witam! napotkałem niezrozumialy dla mnie problem, mianowicie: wiadomo ze od nowego roku weszlo w niemczech prawo o obowiazku tacho w lawetach. Przyjechal do nas klient ktory chcial abysmy mu takie tacho zalozyli w sprinterze. Po zmianie impulsatora podlaczeniu tacho i wyciagnienciu przewodu impulsowego z b7 na predkosciomierz i podlaczeniu do bialego przewodu ze starego(dluzylowego) impulsatora ze sprintera predkosciomierz nie chce drgnac. Moze jest ktoś w stanie wytlumaczyc mi w czym leży problem?
    Pozdrawiam serdecznie:)
  • #2
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Rozumiem że tacho działa prawidłowo, prądniczka cztero - pinowa podłączona do gniazda B czterema przewodami.
    Stary prędkościomierz podłącz pod wyjście C3 są to impulsy dodatnie względem masy. Stary prędkościomierz miał wejście na dwa piny - jedno do masy drugie na C3 . Ktróry do masy a który do C3 musisz popróbować, lub lepiej zmierz miernikiem, może jeden z nich już jest na masie.
  • #3
    chemikost
    Level 10  
    tacho dziala prwidlowo, na masie jest brazowy przewod a na bialy podaje sygnal z c3 gniazda B- zero reakcji predkosciomierza, dodam ze jest to sprinter rok 2001, prubowalem juz chyba wszystkiego nie wiem dlaczego nie chce zadzialac. Sam predkosciomierz dziala wtedy gry podlacze stary impulsator 2 zylowy...
  • Helpful post
    #4
    Stary Brat
    Trucks specialist
    Ta prądniczka dwu - przewodowa jest analogowa tzn. tak samo generuje sygnał jak czujnik ABS - sinusoidę. I w takim podłączeniu ani biały ani brązowy nie był podłączany do masy. Tacho ma 4 gniazda: A B C D.
    A - jest wtyczką zasilania
    B - obsługuje prądniczkę
    C - wyjściowa (CAN i inne ) ale na pinie 3 jest podawany sygnał prędkości w postaci impulsów O/I od 0 do 5V
    D - wyjście miedzy innymi na ogranicznik.
    Nie upieraj się że brązowy to masa a biały impulsy, trzeba próbować na co reaguje ten prędkościomierz. Zmierz jakie impulsy są z prądniczki dwu - przewodowej i jakie napięcia. Jak pracuje ona, podłącz dodatkowo masę na brązowy i zobacz czy nie blokuje i tak samo na biały.
  • Helpful post
    #5
    Gerri
    Mercedes specialist
    Spojrzałem dzisiaj na "serwisową instrukcję domontowania tachografu do Sprinter CDI". Zalecają całkowicie niezależną instalację opartą na niezależnym czujniku zamontowanym w wolnym otworze (zaślepka) na skrzyni biegów. Jednocześnie zastrzegają się, że nie odpowiadają za ewentualne niezgodności z rzeczywistością :)
    Osobiście nie pamiętam, żeby była tam druga dziura...
    Odnośnie tematu: przejrzyj archiwum forum - ten problem był poruszany na forum naprawdę wiele razy!
  • #6
    chemikost
    Level 10  
    dziekuje wam koledzy za pomoc, temat uwazam za zamkniety
  • #7
    petrys-go
    Level 14  
    hmmm
    a mi tu coś nie pasuje
    co to za model sprintera bo cdi mialy sygnal brany z abs
    więc to jest ten starszy więc się wymienia sie licznik z z zegarami cały na tachograf 1319 + zegary
    jezeli w tym modelu chciales zamontowac 1324 bacz cyfrowke to kompletny bezsens ale jak podasz sygnal z b7 tomusi dzialac
  • #8
    chemikost
    Level 10  
    chcialem sie poprawic, zaden z przewodow nie jest masa, zrobil mi to elektronik z powolania zmontowal uklad tworzacy odpowiedni impuls z sinusoidy. Dla mniej zdolnych i zadajacych pytania dopowiem jeszcze zeby msay w samochodzie nie sprawdzali przejsciami miernikiem bo i juz taki przypadek mielismy a to moze spowodowac spalenie ukladow w tachografie. akumulatory maja bardzi niski opor wewnetrzny dlatego czy z plusem czy z minusem prawie zawsze bedziecie mieli przejscie.