Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Eberspracher D1LC czujnik temperatury

brzo2a 17 Lut 2010 22:59 6803 10
  • #1 17 Lut 2010 22:59
    brzo2a
    Poziom 18  

    Witam

    W zakupionym samochodzie Citroen Jumpy miałem na wyposażeniu ogrzewanie suche Eberspracher D1LC 2200W 12V.
    Podczas jego demontażu byłem zmuszony uciąć kabel od centralki (wyświetlacz sterowanie) i poskładać je na nowo. Kable pasujące ze sobą kolorystyką podłączyłem żółty do żółtego itd. pozostał jeden kabel o kolorze szarym (z urządzenia) oraz jeden brązowo-biały (wychodzący z wtyczki do sterownika) oraz pozostał mi czujnik temp wew.
    Czy ten czujnik jest konieczny?

    Po podłączeniu urządzenie działa prawidłowo ale nie działa potencjometr (nie reaguje cały czas grzeje na ful) oraz wyskakiwał błąd właśnie tego potencjometru bodaj F63 teraz się już nie pokazuje, pytanie:

    Czy podłączyłem to dobrze ponieważ przed ukrojeniem wtyczki wszystko działało w 100%
    Czy owy czujnik wpiąć pomiędzy kable które zostały mi luźne?

    Patrzałem na schematy ale u mnie jest inaczej aniżeli w prospektach od firmy eberspracher mianowicie na pinach 1,3 (we wtyczce) nie mam żadnych kabli i ich nie było natomiast na każdym schemacie podane jest że na pinie 3 powinien być czerwony kabel dlatego jestem zmylony.
    Przepraszam za rozpisanie się ale chciałem opisać wszystko jak najdokładniej

  • Pomocny post
    #2 17 Lut 2010 23:58
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Witam czujnik o którym piszesz jest do kontroli temperatury w kabinie, potencjometrem ustawiasz żądaną wartość temperatury a ten czujnik to nadzoruje sterując mocą ogrzewania. Pod te 2 pozostałe przewody podepnij ten czujnik.Dodatkowo mógłbyś dać nr sterownika lub jego foto jest kilka opcji podłączeń sterowników do ogrzewań pyzatym ja tez przeglądałem schematy eberspacher-a i czerwony przewód to ma być na pinie 1 sterownika i 5 pinie ogrzewania (może źle odczytałeś schemat) co do kodu F63-zwarcie na wyłączniku potencjometrycznym.
    Eberspracher D1LC czujnik temperatury

  • #3 18 Lut 2010 10:44
    brzo2a
    Poziom 18  

    Witam

    Podaję fotki urządzenia oraz kolory na których pinach co jest.
    Model urządzenia do D1LC Compact 1800W czyba z 2003r.

    Eberspracher D1LC czujnik temperatury Eberspracher D1LC czujnik temperatury Eberspracher D1LC czujnik temperatury Eberspracher D1LC czujnik temperatury

    Wtyczka urządzenia:

    1.--
    2.bialo-czerwony
    3.zielono-czerwony
    4.niebiesko-biały
    5.czerwony
    6.--
    7.szaro-czerwony
    8.szary
    9. biały (idzie odrazu do silnika)
    10. --
    11. brązowy
    12.--
    13.brązowo-biały
    14.żółty

    Wtyczka na panelu sterownia:

    1. --
    2.żółty
    3.--
    4.brązowy (+mostek do pinu 12)
    5.bialo-czerwony
    6.szaro-czerwony
    7.--
    8.niebiesko-biały
    9.brązowo-biały
    10.--
    11. czerwony
    12. brązowy (mostek z pinem 4)

    Pozostał mi nie podłączony czujnik temperatury.
    Wolne kable to kolor szary (z urządzenia pin nr.8.) oraz brązowo-biały (z panelu pin nr.9) czy między te kable przychodzi czujnik temperatury?

  • Pomocny post
    #4 18 Lut 2010 16:21
    roboedek
    Poziom 11  

    Jeżeli nie podepniesz czujnika zewnętrznego to ogrzewanie będzie chodzić na czujniku wew.który jest na sterowniku wewnątrz urządzenia.Co do grzania na full to ogrzewanie będzie chodziło na maxa tak długo dopóki nie osiągnie temperatury zadanej potencjometrem.Jeżeli będzie to duża powierzchnia to trochę to potrwa

  • Pomocny post
    #5 18 Lut 2010 16:39
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    PO 1): 9 Z URZĄDZENIA IDZIE DO ŚWIECY A NIE DO SILNIKA TAK JAK NAPISAŁEŚ
    2): PISZESZ ZE PODŁĄCZYŁEŚ WEDŁUG KOLORÓW NATOMIAST GDYBYŚ NIE POMYLIŁ POŁĄCZEŃ TO PRZEWÓD BRĄZOWO BIAŁY (PANEL 9) BYŁBY PODPIĘTY DO BRĄZOWO BIAŁEGO (URZĄDZENIE 13) WEDŁUG KOLORYSTYKI I SCHEMATÓW. WYSYŁAM SCHEMAT PODŁĄCZENIA TEGO WSZYSTKIEGO SPRAWDŹ POŁĄCZENIA TAK MA TO BYĆ PODPIĘTE.
    Eberspracher D1LC czujnik temperatury

    "roboedek" dokładnie tak jak piszesz.

  • Pomocny post
    #6 18 Lut 2010 17:42
    arturavs
    Poziom 36  

    Nieśmiało dodam , że czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą. I faktycznie , na busa bez izolacji ścian ( np. zabudowa Izoterma) długo trzeba będzie czekać na zmianę temperatury, albo wcale . Ze względu na ubytki ciepła.

  • Pomocny post
    #7 18 Lut 2010 18:01
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    arturavs: "czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą"
    ...no nie zgodzę się z tym dlatego że w piecu są 2 sensory jeden sensor przegrzania a 2 sensor płomienia-obydwa są na wymienniku ciepła wiec i jego temperaturę mierzą wiec: który "czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą" ??? co do 2 części wypowiedzi jak najbardziej racja.
    Eberspracher D1LC czujnik temperatury

  • Pomocny post
    #8 18 Lut 2010 18:29
    arturavs
    Poziom 36  

    I tu się z Kolegą nie zgodzę.


    Eberspracher D1LC czujnik temperatury






    Pierwszy z lewej na zdjęciu.
    Nie mieszajmy temp. pieca , czujnika płomienia i czujnika temp. otoczenia.
    Drugi z lewej to hallotron , sprawdzający obroty dmuchawy . W takiej trapezowej "obudowie".

  • Pomocny post
    #9 18 Lut 2010 18:52
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Fakt to ja źle zinterpretowałem Twoją wypowiedz masz rację... fakt czujnik ten mierzy temp. powietrza wlotowego czyli inaczej już ogrzanego w kabinie przez piec..... (czujnik w piecu mierzy temperaturę powietrza za dmuchawą...odebrałem to jak czujnik na wylocie pieca) co to hallotronu ....tak mierzy on obroty silnika poprzez magnes wbudowany w wiatrak dmuchawy często pojawiający błąd nieprawidłowych obrotów silnika jest związany z nim a dokładniej jeżeli ma za dużą szczelinę magnes od hallotronu

  • #10 18 Lut 2010 21:44
    brzo2a
    Poziom 18  

    serwisantscani1 napisał:
    PO 1): 9 Z URZĄDZENIA IDZIE DO ŚWIECY A NIE DO SILNIKA TAK JAK NAPISAŁEŚ
    2): PISZESZ ZE PODŁĄCZYŁEŚ WEDŁUG KOLORÓW NATOMIAST GDYBYŚ NIE POMYLIŁ POŁĄCZEŃ TO PRZEWÓD BRĄZOWO BIAŁY (PANEL 9) BYŁBY PODPIĘTY DO BRĄZOWO BIAŁEGO (URZĄDZENIE 13) WEDŁUG KOLORYSTYKI I SCHEMATÓW. WYSYŁAM SCHEMAT PODŁĄCZENIA TEGO WSZYSTKIEGO SPRAWDŹ POŁĄCZENIA TAK MA TO BYĆ PODPIĘTE.
    Eberspracher D1LC czujnik temperatury

    "roboedek" dokładnie tak jak piszesz.


    Ad.1 racja mój błąd nie rozróżniłem świecy od silnika.
    ad.2 Podpiąłem to kolorami z tym że brązowo-biały na panelu ma dodatkowo kabel wychodzący luźny. Także jest dobrze pin 9 do pin-u 13 ale w panelu z pin-u nr 9 wychodzi brązowo-biały dodatkowo czy do niego ma być podpięty czujnik temp?

    kolego "serwisantscani1" twój schemat rozjaśnił wszystko! Podłączyłem wszystko dobrze kolorami a te dwa kable które były luźne są do czujnika temp wew pojazdu czyli pin 9 na panelu i pin 8 na urządzeniu także wszystko jest w porządku Bardzo dziękuje za pomoc.

    Pozdrawiam

  • #11 18 Lut 2010 22:03
    serwisantscani1
    Moderator Samochody

    Cieszę się że mogłem pomóc Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME