Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 106, problem z komputerem?

18 Lut 2010 00:25 7272 17
  • Poziom 10  
    Witam autko - peugeot 106 96r. poj. 1,1 na wtrysku mareli. Problem polega na tym, że komputer nie podaje mi napięcia (masy) na przekaźnik podwójny i tym samym nie mam napięcia na cewce zapłonowej, pompie paliwa i paru innych elementach. Napięcie do komputera dochodzi, napięcie ze stacyjki przez obwód przekaźnika na zapłonie też do kompa dociera a masy na nóżce sterującej przekaźnikiem osprzętu zapłonu brak. Zauważyłem, że jak odłącze komputer to po pierwszej próbie po ponownym podłączeniu dosłownie na ułamek sekundy włączy mi przekaźnik i poda napięcie ale tylko raz po odłączeniu tak to jest martwy. Nie odpowiada na próby diagnostyki - a robię to dobrze bo już nie pierwszy raz. Teraz się zastanawiam czy uszkodzony jest komputer? Czy jakiś czujnik a komp ma zabezpieczenie i nie startuje.
    Proszę o pomoc i sugestie bo nic podobnego nie znalazłem.

    Dodam, że auto miało problemy z rozruchem na zimnym silniku. Trzeba było go długo kręcić i na rozruszniku wkęcać go na obroty , trochę kichał ale w końcu. Jakoś startował. Po puszczeniu gazu zaraz gasł. Jak był ciepły wszystko było w normie. Podejrzewałem czujnik od temperatury, ale nie zdążyłem sprawdzić bo padło na amen i nie podaje napięcia na elementy silnika.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Dzisiaj przeleciałem wszystkie czujniki, elementy sterujące z widoku złącza komputera, wszystkie napięcia dostaje, parametry czujników są zachowane a komputer i tak dalej nie startuje przekaźnika. Diagnostyka też nie działa. Myślę, że to wina kompa i teraz nie wiem czy musi być koniecznie taki jak mój czy może mieć inne oznaczenia byle był od silnika 1,1
  • Poziom 28  
    ewentualnie immo blokuje jeśli wszystkie czujniki i akutatory ok
  • Poziom 10  
    Myślałem o tym ale wg mojej wiedzy fabrycznego imo nie ma a wszystkie zabezpieczenia inne są usunięte a wszystkie przewody i połączenie wrócone do fabrycznych.
  • Poziom 42  
    A impulsy z aparatu zapłonowego masz (domyślam się że tam jest)?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Impulsów z aparatu jeszcze nie kontrolowałem. Tylko dlaczego nie daje sie zdiagnozować(komputer), dlaczego nie załączy pompy i np nie poda napięcia na cewkę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Uściślijmy bo nie wiem czy dobrze kombinuję. Jako-takiego aparatu zapłonowego nie widzę. Komputer steruje impulsami na cewki(w sprawnym samochodzie) od reszty jest czujnik położenia wału. Dobrze rozumiem?
  • Poziom 42  
    Tak dobrze. Jeżeli masz trudności diagnozy sterownika , to wepnij się bezpośrednio do pinów 4 i 28 sterownika.
    Czujnik położenia wału wisi na pinie 5 i 24 , przeleć przewody od niego do sterownika / wtyczka/ , oporność czujnika w granicach 300 do 800 omów.
  • Poziom 10  
    Dziekuję za informacje. Mam tabelkę z wartościami i schematy do tego silnika. Czujnik położenia wału też sprawdzałem (mierząc w kostce komputera) - 340omów (w tabeli mam że powinien zawierać się miedzy 544 a 816 ale wg tego co napisałeś też jest dobry.

    Coś co może się przydać:
    Po pierwszej próbie od podłączenia sterownika (gdy na chwilę i tylko jeden raz) zewrze przekaźnik i poda napięcia na elementy zapala się kontrolka od silnika ale tak bardzo blado ledwo ja widać, myślałem że może komputer nie ma masy albo napięcia ale też już to sprawdzałem. Wszystko niby ok a komputer dalej nie uruchamia obwodów .
  • Poziom 42  
    Sprawdź czy jak podasz masę na przekaźnik to zadziała silnik
  • Poziom 10  
    Nie nie zadziała, bo też już próbowałem. Myślicie, że komputer siadł ?
  • Poziom 42  
    Na pewno nie ma immo, może masz inne kluczyki
  • Poziom 10  
    Właśnie problem w tym że mamy jeden( tzn siostra bo to ona sobie sprawiła ten samochód) . Rozbierałem obudowę kierownicy i stacyjkę oglądałem. Nie mam tam pętli do detekcji transpandera. Ogólnie to ten kluczyk tzn obudowa plastikowa jest cięka( płaska) nie mam tam nawet za bardzo miejsca żeby coś upchnęli. Na wszystkich schematach komputera( tzn podłączenia komputera z sensorami na silniku) nie ma nigdzie żadnych obwodów imo. Według mojej wiedzy ten samochód z tego rocznika szedł bez imo. Owszem zdażały się fabryczne klawiatury do wpisywania kodu, ale auto tego nie ma i jest najuboższą wersją.
  • Poziom 42  
    No to możliwe, że komputer
    A jakie jest tam złącze 2pin czy OBD2 do diagnostyki?
  • Poziom 10  
    2 pin.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Wcześniej nie było problemów. tzn zimny miał problemy ale jakoś odpalał i zawsze pompa buczała. Teraz to jest martwica totalna. Tak jak wyżej pisaliśmy nawet nie da sie zdiagnowozwać. Co wg mnie powinno być możliwe w przypadku padu jakiegoś czujnika
  • Poziom 42  
    Masz schemat sterowania silnikiem i dane elektryczne a piszesz ,że wszystko sp[rawdzałeś , to tylko sterownik. Sprawdz jeszcze wszystkie masy na sterownik - zgodnie ze schematem.
  • Poziom 10  
    Masa na sterownik podawana jest przez obudowę. Nawet rozebrałem ten sterownik i też wydaje się wszystko ok. Nie jest nic widocznie uszkodzonego ani zalane itp. Nie mam dzisiaj czasu mierzyć elementów ale wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że chyba padł komputer.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Aha jeszcze jedno pytanie. Na jakimś forum peugeot'a wyczytałem, że jak komputer nie ma danych np. z termistora od temperatury silnika to nie pozwoli go uruchomić. Czy to jest prawda czy ktoś "ściemnia" Z tego co wiem komputery silników w przypadku awarii jakiegoś elementu "podkładają" domyślne wartości i startują silnik ewentualnie przechodzą w tryb awaryjny. Mimo wszystko, nawet gdyby się okazało że faktyczni jakiś czujnik padł ( chociaż sprawdzałem i jestem na 99% pewien że wszystko poza kompem i sodą lambda - ok) to i tak komputer powinien pozwolić się zdiagnozować. Prawda? Wiecie coś w temacie, jak zachowuję się komputer w peugeot'cie w przypadku awarii jakiegoś z czujników.
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Miałem to kiedyś w Clio. Spaliła się dioda w sterowniku silnika. Śmierdziało na odległość. Ominąłem to dając przez przekaźnik prąd z 15 ( zapłon). Działa do dzisiaj. Pozsdrawiam.
  • Poziom 10  
    Sprawa wyglądała tak, że komputer dostawał wilgoci, fabryczne zabezpieczenie (coś na wzór wosku) przestało spełniać swoje zadanie. Zalakierowałem całe PCB jednostki ECU i auto już od roku spisuje się bez zastrzeżeń.