Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1,6 - problem z wolnymi obrotami + immo

liteon1 18 Feb 2010 11:38 4793 17
  • #1
    liteon1
    Level 10  
    Witam
    Posiadam auto marki Renault Megane Classic z 98r, silnik 1.6 z jednopunktowym wtryskiem paliwa.
    Problem wygląda następująco:
    Podczas odpalania samochodu, silnik mimo ok. 1200 obrotów na biegu jałowym zaczyna się dusić. Po ok 10-15 sekundach obroty silnika wzrastają do ok 2000 i momentalnie znowu spadają do 1200, gdzie silnik zaczyna pracować już tak jak należy, czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie. Podczas jazdy nie ma żadnych problemów. Przy każdym rozruchu silnika sytuacja się powtarza.
    Jak mogę usunąć tą usterkę? Niestety nie znalazłem podobnego problemu na tym forum.
    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam[/b]
  • #2
    autoas
    Level 42  
    liteon1 wrote:
    czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie.

    Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    liteon1
    Level 10  
    ta z zygzaczkiem (EKG) .
  • Helpful post
    #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    liteon1
    Level 10  
    autoas wrote:
    liteon1 wrote:
    czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie.

    Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu



    zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Motronic wrote:
    To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.




    czy mogę wiedzieć co to za typ?
  • #7
    autoas
    Level 42  
    liteon1 wrote:
    autoas wrote:
    liteon1 wrote:
    czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie.

    Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu



    zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne?

    Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu
    Może sam szukać usterki, podnieść maskę silnika i szukać organoleptycznie (czasami pomaga) albo jechać na diagnostykę i powinno się wyjaśnić
  • #8
    przem27
    Level 30  
    [quote="liteon1"]
    autoas wrote:
    liteon1 wrote:
    czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie.

    Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu


    zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne?


    Dodano po 3 [minuty]:

    Motronic wrote:
    To nie kontrolka immo a kontrolka usterek układu wtryskowo-zapłonowego. Podjedź gdzieś na diagnozę układu, to najlepsza opcja, choć jak znam Renault swój typ na to mam.


    Chodziło mu o to że to nie kontrolka immo, poza tym to tak jak Motronic napisał diagnoza rozwieje wątpliwości.
    pozdr

    Widzę że zostałem uprzedzony:)
  • #9
    liteon1
    Level 10  
    autoas wrote:
    liteon1 wrote:
    autoas wrote:
    liteon1 wrote:
    czemu towarzyszy zapalenie się kontrolki immo, która juz nie gaśnie.

    Musisz zweryfikować swoje "zeznania" albo oddaj auto do fachowca, bo nie masz pojęcia o niczym i nasza pomoc nie ma sensu



    zweryfikować? opisuję fakt, jaki ma miejsce! co jest niejasne?

    Czy już wiesz jaki masz błąd w temacie i czy to jest jasne, że nie potrafisz opisać problemu
    Może sam szukać usterki, podnieść maskę silnika i szukać organoleptycznie (czasami pomaga) albo jechać na diagnostykę i powinno się wyjaśnić



    Niestety ,,fachowiec,, u którego byłem stwierdził problem z immo, którego błąd wyszedł po podłączeniu komputera. Byłem u wielu i nikt nie był w stanie mi pomóc.
  • #10
    przem27
    Level 30  
    No to musisz chyba poszukać jakiegoś kto ma pojęcie o PSA, swoją drogą uzupełnij profil, to może ktoś podpowie Ci gdzie pojechać w Twojej okolicy.
    pozdr
  • #11
    liteon1
    Level 10  
    przem27 wrote:
    No to musisz chyba poszukać jakiegoś kto ma pojęcie o PSA, swoją drogą uzupełnij profil, to może ktoś podpowie Ci gdzie pojechać w Twojej okolicy.
    pozdr



    Byłoby miło wiedzieć do kogo się udać, kto mógłby rozwiązać mój problem, jednocześnie nie zdzierając ze mnie ostatniej koszuli.
    Jeżeli możecie mi kogoś polecić w Oleśnicy koło Wrocławia, będę wdzięczny.
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    liteon1
    Level 10  
    Zauważyłem, że poza Motronic-kiem (dzięki), który przynajmniej skorygował to o czym pisałem, wysyłają mnie to na diagnozę, to do innego fachowca.
    O tym wiem, bez dawania rad, ale liczyłem na pomoc, dzięki którym uniknę zbyt wysokich kosztów i spróbuję usterkę usunąć sam.
    No i udało się panowie ,,fachowcy,,!!! Koszt naprawy 3,60 zl !!

    Wiadomość tą, kieruję głównie do ,,fachowca,, autoas-a. Bończuczne odpowiedzi i czysta wiedza teoretyczna!
    Zastanawiam się, czy przyjmując klientów do swojego ,,warsztatu,,, też odsyłasz klientów do innego fachowca?;-)
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    liteon1
    Level 10  
    Motronic wrote:
    Wymieniłeś kawałek wężyka, jak sądzę.



    dokładnie:-)
  • #16
    autoas
    Level 42  
    liteon1 wrote:


    Wiadomość tą, kieruję głównie do ,,fachowca,, autoas-a. Bończuczne odpowiedzi i czysta wiedza teoretyczna!
    Zastanawiam się, czy przyjmując klientów do swojego ,,warsztatu,,, też odsyłasz klientów do innego fachowca?;-)


    Myślę że jesteś zwykłym "elektrodowcem" (czytaj to jako obrazę)
    Dostałeś moje dwie podpowiedzi do których się dostosowałeś i udało ci się naprawić auto, chyba że nie wiesz co to znaczy podnieść maskę silnika i sprawdzić organoleptycznie ale to już nie moja wina

    A klientów takich jak ty odsyłam zawsze na nasze forum

    No i kto ci pomógł?
  • #17
    przem27
    Level 30  
    Motronic wrote:
    Przem, a co ma wspólnego PSA z Renault?
    liteon1-zmień fachowców.


    Sorry, do Peugeota i Citroena dokoptowałem Renaulta mój bład, (jakoś tak z rozpędu)
    pozdr
  • #18
    liteon1
    Level 10  
    Myślę że jesteś zwykłym "elektrodowcem" (czytaj to jako obrazę)


    Nie ważne co o mnie myślisz, bo nawet mnie to nie interesuje. Nie kryje się z tym, że poza wymianą klocków, oleju, filtrów tłumika i innych drobnych prac, mechanika samochodowa jest mi obca, dlatego liczyłem na pomoc a dostałem suche słowa pseudo mechanika.