Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

szwankujące ABS i immo w Lagunie phI

krywoj 18 Feb 2010 17:36 3389 29
  • #1
    krywoj
    Level 13  
    Witam kolegów, wybaczenia proszę jeśli podobne tematy na tem forum się pojawić w przeszłości miały, ale ilość postów przerazić może więc kto uważniejszy z Kolegów, odpowiedzieć raczy.
    Otóż zapala się zwłaszcza przy wilgotniejszej pogodzie kontrolka barwy pomarańczowej oznaczająca uszkodzenie ABS wraz ze stosownym napisem SERV (jakbym miał w tenisa grać). Podobnież zdarza się gdy auto na jakiejś nierówności większej podskoczy radośnie - co na naszych drogach normą się staje. Jak sprawdzić można któryż to czujnik ABSu paść raczył?
    Druga rzecz - immo w Ladzi się buntuje - co spowodowane jest jak żem się domyślił uszkodzeniem szyberdachu który to wilgoć poprzez jakoweś niedomknięcie wpuszczać raczy, zanim szyberdach naprawię chciałbym wyłączyć o ile to możliwe to diabelskie nasienie na czas jakiś - może koncept któremuś z Kolegów do głowy wpadł??
    Renia Ladzia ph I 1994 A.D. 90KM, 1,8 / 8V
    A jakby ktoś z kompani miał książkę w PDF etc.o naprawach traktującą tejże Reni to bym za wysłanie na maila wdzięcznym był.
    P.S. Tytułem żartu - od 20 miesięcy nie mogłem zapalić halogenów w zderzaku nic nie działało - naprawiło się z chwilą pogorszenia immo - SAMO
  • Helpful post
    #2
    romoo
    User under supervision
    Co do abs to sie nie obędzie bez oględzin- diagnozy.
    Co do immo to wymontuj je z podsufitki i zobacz czy wiosna nadeszła dla niego i się zazieleniło.
    Co do szyberdachu to masz odpływy- nalej wody przy odsuniętym i sprawdź czy odpływy sa drożne- lecz to raczej bez wpływy na immo.
  • Helpful post
    #3
    tocka
    Level 24  
    Szanowny panie, co do ABS-u to mój przedmówca ma rację, a jeśli nie masz na tyle monet to możesz swe czujniki sprawdzić, miernikiem.

    Co do immo to masz je zapisane w takiej aluminiowej skrzyneczce, po lewej stronie swojego pojazdu ( stojąc twarzą do silnika) najprawdopodobniej jest umieszczona w plastikowej obudowie na nadkolu.

    Oto pamiątkowa fotografia.

    szwankujące ABS i immo w Lagunie phI

    A jeśli cie najdzie na otwarcie tej strasznej puszki pandory, to na pewno ukaże sie twoim oczom LAS Elementów elektronicznych ( aby nie powiedzieć krzyży).
  • #4
    krywoj
    Level 13  
    Radość rozpaliła me serce wielce gdym tylko zobaczył iże ktoś raczył odpowiedzieć na me wołania niczem na puszczy... Jednakże smutek jednocześnie mnie ogarnął gdyż jako humanista z powołania i ciężkiej pracy z niezwykle trudną młodzieżą, niewielem zrozumiał zatem dziękując Waszmościom Kolegom obiecuje jednocześnie iż dokładnie przeanalizuję moją aktualną sytuacje... I Po pewnym nocnym nie ukrywam namyślę zauważyłem co następuję - ze sterownika pewną ilość wody wylałem która tam w jakowyś cudowny sposób się dostała. Zieleni nie stwierdziłem ale sterownik osuszenia wymagał z pewnością, natomiast dłonią swą sięgając w kierunku przewodów rozmaitych zauważyłem lekka wilgoć. A moje doświadczenie podpowiada ( z Clio i 19ką tak miałem) ze może pod anteną podciekać, muszę zatem ją uszczelnić na wszelki wypadek, wymienię również silniczek szyberka. Aha i oczywiście obejrzę na zdjęciu pięknie zaprezentowaną skrzynkę Pana Dora, ktokolwiek to był, nie wiem czy obejrzenie pomoże ale spróbuję.
    Dziękuję wielce.
  • #5
    Anonymous
    Anonymous  
  • #6
    janusz2008
    Level 33  
    Brrrrrrr, jak ja nie cierpię humanistów. Za te obowiązkowe lektury, dyktanda i wiersze. I jeszcze inne rzeczy.
  • #7
    tocka
    Level 24  
    No to już wiem skąd taki piękny język pisany :D

    Kolego ci poprostu odbił od tych wszystkich "kałamaży", proponuję zrobić tak:
    1. zakupić bilet do Paryża.
    2 przekimać kilka dni na ławce w pobliżu Placu Pigalle, oraz zwiedzić Lasek Boloński, to zaczniesz mówić i myśleć jak normalni ludzie:D

    Może będą z ciebie jakieś ludzie :D
  • #8
    krywoj
    Level 13  
    No chyba Was Koledzy Bóg opuścił wraz z matka z którego bądź kościoła... ja i żabojady? feeee....
    A humanista absolutnie nie ze względu na nauczanie języka skądinąd polskiego i pięknego, ale ze względów pedagogiczno - wychowawczo - resocjalizacyjnych, ale wobec tego prościej będzie chociaż postaram się zgodnie z zasadami.... :)

    Tak obejrzałem sobie zdjęcie skrzyneczki czarów i wyszło mi, że może i numer immo tam jest, ale który, bo ich tam kilka jakby nie patrzeć.... :) Może jakaś pomoc??

    A co do lektur - akysz akysz odejdźta szatany...

    Kontynuując żarcik kolegi o Lasku Bolońskim - no ale żeby z kobietą i do tego jeszcze żywą... feee obrzydliwość... (ciekawe co na to żona i syn powiedzą) ;)
  • #10
    tocka
    Level 24  
    Kolego KRYWOJ a tak na poważnie czy to auto po wysuszeniu daje jakieś oznaki chęci zapalenia ?

    Bo w twoim wypadku to myślę, że najlepiej będzie kupić nowy komputer ( ponieważ miałem kilka takich po zalaniu i tylko jeden działał) i wyciąć z niego dopiero immo które jest zapisane w procku.
    Bez programatora się nie obejdzie no i jeszcze mały retusz z pinami aby mu sie nic nie namieszało.

    Tak więc jak jak by coś to za małą odpłatnością mogę ci takie coś zdziałać ABY NAM SIĘ LEPIEJ ŻYŁO.
  • #11
    krywoj
    Level 13  
    tocka wrote:
    Kolego KRYWOJ a tak na poważnie czy to auto po wysuszeniu daje jakieś oznaki chęci zapalenia ?

    Bo w twoim wypadku to myślę, że najlepiej będzie kupić nowy komputer ( ponieważ miałem kilka takich po zalaniu i tylko jeden działał) i wyciąć z niego dopiero immo które jest zapisane w procku.
    Bez programatora się nie obejdzie no i jeszcze mały retusz z pinami aby mu sie nic nie namieszało.

    Tak więc jak jak by coś to za małą odpłatnością mogę ci takie coś zdziałać ABY NAM SIĘ LEPIEJ ŻYŁO.


    Ha! Już spieszę z wyjaśnieniami otóż jak tylko immo zadziała to pali bez najmniejszych problemów. Raz w czasie jazdy miałem taki przypadek że podskoczywszy na wyboju przerwało mi dopływ paliwa, ale więcej razy się to nie powtórzyło. Jechałem wtedy na gazie możliwe też że coś z gazem dało taki efekt. Teraz immo działa, ale czemu takie cudeńka się odprawiały? Nie wiem. No i pytanie ile likwidacja immo będzie kosztować, oraz w jaki sposób może być przeprowadzona. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #12
    kamil II
    Level 18  
    Wyciągasz sterownik idziesz do elektronika samochodowego wyczyści Ci sterownik wracasz, ucinasz linie kodową ok 300zł
  • #13
    krywoj
    Level 13  
    kamil II wrote:
    Wyciągasz sterownik idziesz do elektronika samochodowego wyczyści Ci sterownik wracasz, ucinasz linie kodową ok 300zł


    Boniu jakie to proste :) jaki sterownik, jaką linie kodową a nade wszystko jaki elektronik chciałoby się powiedzieć... Hmmm dam rade mam tylko pytanie - czy centralny będzie działał?

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i jeszcze jedno powiedzcie kamraci jakże to ma wyglądać z tym ABSem teraz - jak wyciągnąć czujnik, i jak sprawdzić które toto padło? Zapala się zwłaszcza przy wilgotnej pogodzie. Zimą na mrozie praktycznie problemu nie było
  • #14
    Solo
    Level 21  
    krywoj wrote:


    Raz w czasie jazdy miałem taki przypadek że podskoczywszy na wyboju przerwało mi dopływ paliwa, ale więcej razy się to nie powtórzyło.



    Yo Ziom
    Immo nie zgasiło by Ci auta w czasie jazdy, czaisz nie? co do absu - sorry brachu,nie ma takiej opcji zebys sam sczekował co jest wrong z tym absem. Jedyna opcja to tester, czaisz nie?

    central - jeśli teraz Ci nie frajerzy, to po usunięciu immo ze stera też będzię gi.

    pozdro!

    :D
  • #15
    krywoj
    Level 13  
    Solo wrote:
    krywoj wrote:


    Raz w czasie jazdy miałem taki przypadek że podskoczywszy na wyboju przerwało mi dopływ paliwa, ale więcej razy się to nie powtórzyło.



    Yo Ziom
    Immo nie zgasiło by Ci auta w czasie jazdy, czaisz nie? co do absu - sorry brachu,nie ma takiej opcji zebys sam sczekował co jest wrong z tym absem. Jedyna opcja to tester, czaisz nie?

    central - jeśli teraz Ci nie frajerzy, to po usunięciu immo ze stera też będzię gi.

    pozdro!

    :D


    Czyli jest opcja że tester pokaże który czujnik jest uszkodzony czy tez miły pani tuz po zgarnięciu iluś tam pln powie - "ABS jest uszkodzony" ...
    miły język posta, niemal jak u mnie w pracy jak nam świeżaków na grupy przywożą, ale dwa tygodnie na regulaminowym mundurku etc i język wraca do normy :)
    Immo może by nie zgasiło ale coś odcina zapłon? paliwo? hmmm....
  • #16
    tocka
    Level 24  
    krywoj wrote:
    Solo wrote:
    krywoj wrote:


    Raz w czasie jazdy miałem taki przypadek że podskoczywszy na wyboju przerwało mi dopływ paliwa, ale więcej razy się to nie powtórzyło.



    Yo Ziom
    Immo nie zgasiło by Ci auta w czasie jazdy, czaisz nie? co do absu - sorry brachu,nie ma takiej opcji zebys sam sczekował co jest wrong z tym absem. Jedyna opcja to tester, czaisz nie?

    central - jeśli teraz Ci nie frajerzy, to po usunięciu immo ze stera też będzię gi.

    pozdro!

    :D


    Czyli jest opcja że tester pokaże który czujnik jest uszkodzony czy tez miły pani tuz po zgarnięciu iluś tam pln powie - "ABS jest uszkodzony" ...
    miły język posta, niemal jak u mnie w pracy jak nam świeżaków na grupy przywożą, ale dwa tygodnie na regulaminowym mundurku etc i język wraca do normy :)
    Immo może by nie zgasiło ale coś odcina zapłon? paliwo? hmmm....



    Język taki jak u wieśmaków :D
    Brak starego BMW i ruskich adidasów z 4 paskami :D

    Krywoj jak chcesz to wyślij mi ten twój sterownik to ci go przygotuję, twoim zadaniem będzie tylko odłączyć od niego wtyczkę i jak spowrotem do ciebie wróci ponownie założyć do auta. Cenę ci powiem na pw.

    ABS - Podnieś auto do góry aby było łatwiej, pozdejmuj koła, zawsze jest jeden czujnik na jedno koło. Wtyczki są albo przy podłużnicy albo schowane za plastikowym nadkolem ( ale po kablu sobie już dojdziesz).
    Weź do ręki jakiś środek do poprawy styków typu IZOLL lub coś innego ( jak będziesz miał z tym problem to idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o środek do czyszczenia styków tylko nie WD-40 OK) i po pryskaj piny w tych wtyczkach.
    Taką samą operację wykonaj na głównej wtyczce pompy ABS-u.
    Nie pytaj ile tym pryskać możesz lać aż będzie z tych styków ciekło bo to nie zaszkodzi.
  • #17
    Solo
    Level 21  
    Dziękuje kolego tocka za uznanie mojej anty-polszczyzny :-)

    Wracając do tematu - jeżeli masz jakiś zaprzyjaźniony tester do Renault, to w opisie zarejestrowanych błędów powinna znaleźć się informacja którego koła on dotyczy - lub którego elementu (np. samej pompy).
    Jeżeli samochód do tej pory zgasł Ci raz, na gazie, i było to dawno temu - zacznij się tym martwić jeżeli się powtórzy ... :)
  • #18
    krywoj
    Level 13  
    Solo wrote:
    Dziękuje kolego tocka za uznanie mojej anty-polszczyzny :-)


    Jestem strasznie rozczarowany, już myślałem że to ewentualny pensjonariusz a tu takie udawane... :) z rad skorzystam
  • #19
    Solo
    Level 21  
    krywoj wrote:
    [

    Jestem strasznie rozczarowany, już myślałem że to ewentualny pensjonariusz a tu takie udawane... :) z rad skorzystam


    To czym Ty się zajmujesz/gdzie zarabiasz ciężko na chleb? :-)
  • #20
    tocka
    Level 24  
    "Język taki jak u wieśmaków
    Brak starego BMW i ruskich adidasów z 4 paskami "

    Była to ironia na hasła typu "YO Ziom" - Nikt normalny tak się nie wyraża.

    Kiedyś z ciekawości posłuchałem Liroja i tam kilku mu podobnych ewenementów i powiem że jednak wolę jak czasami na eterze lecą BOYS-i :D - faktem jest, że słucham metalu.
  • #21
    krywoj
    Level 13  
    Solo wrote:
    krywoj wrote:
    [

    Jestem strasznie rozczarowany, już myślałem że to ewentualny pensjonariusz a tu takie udawane... :) z rad skorzystam


    To czym Ty się zajmujesz/gdzie zarabiasz ciężko na chleb? :-)


    Wychowuje niewychowanych, naprawiam popsutych, resocjalizuję niezsocjalizowanych, walczę z wiatrakami, rodzicami, sądami, idiotycznymi przepisami a wszystko za zamknietymi drzwiami... ale z sukcesami....

    Dodano po 7 [minuty]:

    Solo wrote:
    Dziękuje kolego tocka za uznanie mojej anty-polszczyzny :-)

    Wracając do tematu - jeżeli masz jakiś zaprzyjaźniony tester do Renault, to w opisie zarejestrowanych błędów powinna znaleźć się informacja którego koła on dotyczy - lub którego elementu (np. samej pompy).
    Jeżeli samochód do tej pory zgasł Ci raz, na gazie, i było to dawno temu - zacznij się tym martwić jeżeli się powtórzy ... :)


    Zaprzyjaźnionego nie mam niestety, ale słyszałem już opinię że komp powie tylko ze ABS jest uszkodzony a nie powie który czujnik w którym kole, może być i pompa ABSu qrczaki bo jakoś dziwnie miękko pedał hamulca pracuje... niby hamuje ładnie itd ale jakiś mlaskająco miękki jest.
    Co do gaśnięcia powtórzyło się tym razem w wyhaczonych warunkach, o czym traktuje osobny watek... https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=7725403#7725403 acha i w dodatku jeszcze jedna rzecz zauważyłem - po delikatnym wciśnięciu i puszczeniu twardnieje... jakby był zapowietrzony układ mimo że tak nie jest...może jakiś pomysł??
  • #22
    krywoj
    Level 13  
    Co do immo

    Chyba już w porządku - wyciągnąłem sterownik z podsufitki wyczyściłem płynem do elektrostyków, zdjąłem całe plastiki odkręciłem antenę pod nią była woda...być może właśnie ona była przyczyna zalewania sterownika - obecnie po uszczelnieniu kawałkiem dętki, błędy się nie powtarzają.

    Uszczelnienie anteny dla laika -

    1. zdejmujemy plastiki z podsufitki - światła, sterowanie szyberdachem, immo, ściągamy plastik w którym to wszystko siedzi - montowany na dwóch torxach i wsuwce w podsufitkę, ja wypiąłem jeszcze silnik szyberdachu, mam wielkie łapy a tam miejsca mało.

    2. Wykręcamy śrubę anteny na nakrętce zdaje się 8-ka

    3. Ściągamy antenę, oprócz śruby ma bolec stabilizujący na który też jest otwór w dachu, antena dzięki niemu się nie przesuwa.

    4. Docinamy kawałek płaskiej gumy - ja z dętki zużytej do taczki, robimy otworki na śrubę i bolec, podłożeniu do mocowania anteny przycinamy na ok 1-2 mm więcej niż obrys mocowania.

    5. Układamy antenę, śrubą i bolcem w otworach - pamiętając najpierw wyczyścić miejsce po antenie.

    6. Zakładamy śrubę i dokręcamy.

    7. Montujemy wszelkie silniczki, plastiki, światełka.

    Dziękuję bractwu za wszelką pomoc w sprawie immo, nauczony doświadczeniem z Clio I i 19-ki II miałem wrażenie że może podkapywać po antenie i rzeczywiście pod mocowaniem stała woda.

    komputer i immo na prawym nadkolu w przedziale silnika zdjąłem rozebrałem, wyczyściłem styki, uszczelniłem wejścia, i przymocowałem śrubami bo okazało się że był tylko zapięty na gumie mocującej. Całość ślicznie działa.
  • #23
    Anonymous
    Anonymous  
  • #24
    krywoj
    Level 13  
    Motronic wrote:
    Co do immo to proponuję wymontować dekoder i sprawdzić, czy nie gromadzi się w jego obudowie woda. Dekoder w tym samochodzie umieszczony jest w nadzwyczaj nieszczęśliwy sposób-wtyczkami do góry. W tym sezonie miałem dużo napraw właśnie w tej materii.


    Podczyściłem, zakonserwowałem, zabezpieczyłem, racje miałeś nieco wilgoci było. Dzięki wielkie
  • #25
    janusz2008
    Level 33  
    Ja też słucham ,,metalu,, ale najlepiej w kużni u kowala.
  • #26
    Anonymous
    Anonymous  
  • #27
    krywoj
    Level 13  
    Motronic wrote:
    Czy aby na pewno wiesz które to dekoder?


    :) mówiłem o komputerze na prawym nadkolu przepraszam za niedomówienie :) było tam nieco wilgoci, ale jesli masz pomysla gdzie ta bestia to daj znać, zajmę się nią... :)
  • #28
    Anonymous
    Anonymous  
  • #29
    krywoj
    Level 13  
    Motronic wrote:
    Nie to. Dekoder znajduje się koło skrzynki bezpieczników, dobry dostęp jest wtedy, kiedy otworzy się drzwi i odkręci się zaślepkę mocująca wylot strumienia powietrza płata drzwi. To cały "mózg" systemu blokady rozruchu i centralnego otwierania. Przepraszam za mój techniczny język, który ma się nijak do Twojego wyszukanego.



    taaa język techniczny - obaj po polsku a nijak się nie rozumieją :) dziś nieco za późno ale jutro nie omieszkam sprawdzić. reasumując dekoder znajduje się w kabinie, obok bezpieczników, i najlepiej wykręcić hehehe wylot powietrza płata drzwi... Ok drzwi znajdę bez problemu :) reszta to intuicja i narzędzia....
  • #30
    krywoj
    Level 13  
    No to jeszcze jedno pytanie w tym wątku, czy w mojej Lagunie (dla przypomnienia 1,8 8V 90KM 94rocznik ABS) są jakieś różne pompy hamulcowe, czy tez bez względu na firmę montowaną będzie pasować. Pompa zdaje się przepuszcza i nie bardzo wiem czy mogę kupić używkę, na co zwrócić uwagę, bo nówki to koszmarek cenowy, a pedał hamulca dziwnie miękki i łapie pewnie tak za drugim razem.