Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATmega48]Dziwne działanie układu - Zasilanie cz taktowanie?

marenc 18 Lut 2010 18:14 723 3
  • #1 18 Lut 2010 18:14
    marenc
    Poziom 24  

Witam, nie jestem początkujący w kwestii projektowania i oprogramowywania układów mikroprocesorowych, jednak mam problem podejrzewam natury elektrotechnicznej.

Zaprojektowałem układ, połączyłem go i zaprogramowałem. Wszystko ładnie i pięknie do czasu, dopóki nie odłączam programator. Wówczas układ przestaje pracować.

ATmega48 pracowała na wewnętrznym oscylatorze i obstawiałem, że to będzie problemem, jednak dołączenie zewnętrznego nie zmieniło sytuacji.

Najdziwniejsze jest to, że programator może być odłączony od PC, a do poprawnej pracy układu konieczne jest podłączenie zasilania i masy do programatora?!

Układ działa z programatorem(wyłączonym od zasilania i PC) - odłączam masę i układ przestaje działać?!?! BOD wyłączony, POW'a nie sprawdzałem, ale nie powinien sprawiać problemów... Kwarc sprawdzony oscyloskopem i działa prawidłowo. Układ jest prosty - sterowanie tranzystorami PNP przez I/O.

Macie jakieś pomysły? Co jeszcze sprawdzić?

0 3
  • Pomocny post
    #2 18 Lut 2010 18:30
    xury
    Poziom 39  

W takim razie sprawdź czy masz poprawnie podpięte zasilanie do Atmegi czyli Vcc, AVcc, GND z obu stron uC. itd. Układ resetu ,filtracja zasilania (100 nF) itp. itd.

0
  • #3 18 Lut 2010 18:34
    boogdan
    Poziom 15  

Sprawdź co się dzieje z linią resetu jak masz podłączony programator i jak jest on odłączony. Może podciągnij reset do zasilania przez rezystor.
    Jakiego programatora używasz?

0
  • #4 18 Lut 2010 18:49
    marenc
    Poziom 24  

Podłączenie VCC, AVCC, GND podłączone prawidłowo - filtracja OK - zasilanie z zasilacza laboratoryjnego.

Linia RESET podciągnięta 22k, aktywna do VCC.

AVRDragon