Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek na pilota + automatyczne ryglowanie drzwi

monkahead 18 Feb 2010 20:11 3867 3
  • #1
    monkahead
    Level 11  
    Witam,

    Posiadam samochod marki Audi 80 B4 z fabrycznym centralnym zamkiem (pneumatycznym). Poprzedni wlasciciel dorobil do tego zamka pilota zdalnie sterowanego (radiowego) marki WAECO MT150, niestety centralka ta nie ma funkcji autoryglowania drzwi po wlaczeniu silnika. Interesuje mnie wykonanie we wlasnym zakresie ukladu (najlepiej na przekaznikach / nie mam duzego doswiadczenia) ktory automatycznie ryglowalby drzwi. Chodzi mi dokladnie o cos takiego:

    - automatyczne zaryglowanie drzwi po wlaczeniu silnika
    - automatyczne odryglowanie drzwi po wylaczeniu silnika
    - mozliwosc pelnej kontroli zamka w czasie gdy silnik jest wlaczony/wylaczony (tak jak ma to miejsce do tej pory, z pilota, badz przekrecajac kluczyk w drzwiach)

    Zauwazylem, ze gdy w aucie sa otwarte przednie drzwi i nacisne przycisk na pilocie (ryglowanie) bedac w aucie (np. kluczyk z pilotem w stacyjce) to centralka nie bedzie mogla zamknac auta. Musza byc do tego zamkniete drzwi. Czyli nie da sie przypadkowo zamknac auta (np. z wlaczonym silnikiem). Mozna za to zaryglowac otwarte tylnie drzwi, po ich zamknieciu nie bedzie mozna juz otworzyc auta.

    Czy ktos z Was, zna moze sposob na wykonanie takiego usprawnienia? Prosze o porade.
  • #2
    melas
    Level 31  
    a wyobraź sobie sytuacje gdy odpalasz auto masz uchylone drzwi i wychodzisz bo np. coś tam drzwi się zamykają i w tym momencie zarygluję się twój central a ty jesteś na zewnątrz a tu pełen zbiornik paliwa i co wtety ??? o czym sobie pomyślisz mogłem zrobic ryglowanie na zwykły przycisk jak to jest w wszystkich autach!
  • #3
    monkahead
    Level 11  
    Nie zrozumiales mojego postu, NIE ma takiej mozliwosci. Dlatego testowalem zachowanie centralki przy otwartych drzwiach. Centralka nie zamknie auta gdy przednie drzwi sa otwarte/uchylone, nie ma takiej mozliwosci, nawet jesli bedziesz recznie wciskal rygiel zamka. Wlasnie to jest zabezpieczeniem przypadkowego zaryglowania wlaczonego pojazdu bedac na zewnatrz.

    Jezeli teraz doloze modul ktory bedzie sterowal zamkiem za pomoca sygnalu z silnika to, wlaczajac silnik przy otwartych drzwiach >> sygnal z silnika chce zaryglowac drzwi ale nie moze, patrz wyzej dlaczego. Wychodze z auta, silnik wlaczony, drzwi sie przypadkowo zamykaja (nie rygluja). Zeby teraz doszlo do zaryglowania centralka musialaby dostac znowu sygnal z silnika, tylko ze on juz jest wlaczony. Oczywiscie zalozenie jest takie ze silnik wysyla sygnal tylko raz, tylko po uruchomieniu, nie wysyla go ciagle. Poza tym sygnal z silnika musi trwac min. 3,5sek. zeby zadzialala pneumatyka zamka.

    Co do przycisku do ryglowania w aucie, to mam juz takie 3: dwa rygle na przednich drzwiach oraz jeden przycisk na pilocie ktory mam przy kluczyku, takze aktualnie moge ryglowac auto manualnie wlasnie z tych 3 miejsc ... tylko nie o to mi chodzi ;)
  • #4
    CBPUMA
    Level 1  
    Witam.
    Ponawiam prośbę monkahead-a .
    Mam Golfa III i ten sam układ czyli org. alarm+central ,sterowanie z pilota WAECO.
    Gdzie się podpiąć żeby pilot zamykał drzwi?