Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf03 131KM ASZ, problem z turbo plus tryb awaryjny

18 Lut 2010 20:24 2566 10
  • Poziom 9  
    Witam. Mam problem chyba z turbiną. Niekiedy działa dobrze, niekiedy autko strasznie zamula. Nieraz turbo włącza się z dużym opuźnieniem, np jadąd pół minuty na 2,5 tyś. Kiedy już zaskoczy i utrzymuje się ostrą jazdę jest ok. Kiedy stanę na światłach znowu od początku. Gdy jest zamulenie i dam mu więcej gazu, przejście w tryb awaryjny. Dodam do tego dziwny odgłos z wydechu. W momencie jak jest zamulony, gdy schodzi z obrotów z wydechu słychać dziwny metaliczny dźwięk. Gdy turbo działa ok, dźwięku nie ma. Rano przy zimnym silniku dźwięk jest zawsze. Po dłuższym postoju w ciepłym garażu przez chwilę było o wiele lepiej. W autku było wcześniej grzebane. Ci co jeździli moim samochodem i mieli bazę do porównania, twierdzą że jest dużo więcej jak 130 KM. Ja nie mam odniesienia bo to mój pierwszy TDI, ale fabrycznie to to napewno nie jest. Stwierdzono brak pierwszego tłumika. Co więcej nie wiem. CZy to może mieć wpływ na te dźwięki? Proszę o pomoc.
  • Poziom 9  
    Kata nie ma. Autko jeździło doskonale od kwietnia do zimy.
  • Poziom 18  
    kiku_tep napisał:
    A masz katalizator? czy wywalony? i gdzie znajduje się sonda lambda? przed czy za katem? bo jeśli był katalizator i został wycięty i u elektryka nie został założony sterownik(na elektryce się nie znam) który zmienia syg z sondy to może się tak dziać, że odczytuje złe dane i przez to silnik wariuje i zamiast mieć kopa to go dusi przez złą mieszankę wg. sondy.

    Kolego kiku_tep co za bzdury wypisujesz,wiesz co to za silnik ASZ?Jakie sondy????A tobie kolego ckkk proponuje diagnostyke vagiem i logi dynamiczne,w tych autach to podstawa , oszczędza czas i pieniążki.Ktoś wprawiony w ten program przy pomocy grup parametrów nakieruje na usterke.Usterki sprężarki często wiążą się z jej sterowaniem(VNT,zmienna geometria w tym silniku) to zaś powiązane jest z magistralą podciśnienia i domieszką elektroniki.Odczytać błędy i zrobić logi grup 3,8,11 w programie vcds(najlepiej)
  • Poziom 9  
    Auto przeszło kilka tygodni temu, gdzie problem już występował przegląd w ASO. Podłączany był komputer, również podczas jazdy. Ponoć nic nadzwyczajnego nie pokazało. Była próba czyszczenia turbiny , czy kierowczek za pomocą jakiegoś niesprawdzonego nowego środka, bez rozbierania czegokolwiek. Bardzo interesuje mnie ten dźwięk z wydechu. Myślę że jest to jakoś powiązane z tą usterką. Wg mnie jest jakiś związek z temperaturą zewnętrzną i temperaturą spalin ??? Np końcówka lata - zimny silnik nie jechał, a teraz zimny silnik dobrze, po nagrzaniu zaczynają się problemy.
  • Poziom 18  
    Widzę że sam moderator usunął posta kolegi kiku_tep ,pozostała tylko moje riposta na jego wypowiedź,wiec tak jak pisałem wcześniej,mądra osoba i vcds.Niektóre serwisy Vw mimo posiadanego sprzętu nie posiadają wiedz takiej jak chłopaki co niejednokrotnie weszli przez rurę wydechową a wyszli kolektorem ssącym.Nie jestem w stanie Ci kolego pomóc,zrób logi dynamiczne to porozmawiamy.A jak już złapiesz kogoś z tym sprzętem to porusz temat kopii zawartości flasha 29f400, przeglądnę i odpowiem czy to seria czy po modach wóz. Pozdrawiam!
  • Poziom 17  
    Bez vag-a ciężko tak, jak kolega wyżej napisał. Możliwe przyczyny - uszkodzony N75, nieszczelność na wężykach, przycinająca się sztanga, zapieczone kierownice turbiny.
    Nie trzeba zaglądać w zawartość 29F400, żeby się przekonać czy coś było grzebane, wystarczy że kolega zrobi logi.
  • Poziom 18  
    No fakt , po logach wyjdzie czy grzebany !
  • Poziom 9  
    Witam mam golfa 4 asz oznacznie silnika 130km jaki mam byc kat ustawienia zapłonu w tym silniku

    Dodano po 2 [minuty]:

    a zapomniałem a czy idzie dzwignac cisnienie na pompie wtryskowej bo ciezko pali musze pokrecic kika sekad a nawet kilkanascie zebu odpalił
    dzieki wielkie za odp
  • Poziom 17  
    bastek1006 napisał:
    Witam mam golfa 4 asz oznacznie silnika 130km jaki mam byc kat ustawienia zapłonu w tym silniku
    To jest PD tam się ustawia synchronizacje kątową wałka rozrządu.

    bastek1006 napisał:
    a zapomniałem a czy idzie dzwignac cisnienie na pompie wtryskowej bo ciezko pali musze pokrecic kika sekad a nawet kilkanascie zebu odpalił
    Nie tędy droga. Można zwiększyć dawkę rozruchową. Za mało podałeś szczegółów, słabo pali na zimnym i ciepłym, dymi przy tym?
  • Poziom 9  
    Witaj MRCZ

    A wiec juz mówie jak sprawa stoi kat ustawienia juz zrobiłem na 6 i juz lepiej pali niz wczesniej musialem krecic kilka razy zanim zaskoczył jak dłózej postał,, a jeszcze nie jest to co ma byc, nie zaskakuje od razu jak dłózej postoi ale jak zapali i go zgasze to pali od razu i tak sie zastanawiam nad ta dawka rozruchowa , a co do dymienia to tez dymi na jasno ,

    A jeszcze male pytanie co do pompowtryskiwaczy na nim jest sróba do regulacji do czego to słuzy na tej stronce http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93 to jest ŚROBA Z ŁBEM KULISTYM co tym sie reguluje

    dzieki za odp :)
    A własnie jak mam odłaczone poduszki moga co piepszyc w elektryce
    Moderowany przez Rycho T:

    Pisownia, błędy.

  • Poziom 17  
    bastek1006 napisał:
    A jeszcze male pytanie co do pompowtryskiwaczy na nim jest sróba do regulacji do czego to słuzy na tej stronce http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=93 to jest ŚROBA Z ŁBEM KULISTYM co tym sie reguluje
    Śruby regulacyjne luzu/skoku na pompowtryskiwaczach.

    Sprawdź czy wszystkie świece grzeją - wykręć i zmierz rezystancje.