Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel vectra B 96r. pojawia się błąd układu recyrkulacji

galernik79 18 Lut 2010 21:42 5303 20
  • #1 18 Lut 2010 21:42
    galernik79
    Poziom 14  

    Witam ma problem z vectrą B cały czas pojawia mi się błąd układu recyrkulacji spalin- sygnał zbyt niski. Wymieniłem co tylko się dało tj: zawór, zaworki podciśnieniowe, przewody i nie ma poprawy. Podpinałem do techa nr błędu P0403. Proszę o pomoc. Czy możliwe jest że uszkodzony jest ECU?

  • #2 19 Lut 2010 07:08
    Doktorr
    Poziom 33  

    Podpinałeś do Techa, to pewnie na Mickiewicza. Co ten pan ci powiedział?

  • #3 19 Lut 2010 08:40
    galernik79
    Poziom 14  

    Nie na Mickiewicza nie tylko on ma techa

  • #4 19 Lut 2010 08:50
    kamil II
    Poziom 18  

    galernik79 napisał:
    Nie na Mickiewicza nie tylko on ma techa


    To jeć do Jurka na Mickiewicza i sie dowiesz.

  • #5 19 Lut 2010 08:58
    galernik79
    Poziom 14  

    podam więcej informacji silnik x18xe sterownik simtec dodatkowo pojawia się kolejny problem z wtryskiwaczem nr 3 po włączeniu zapłonu i odczekaniu kilku minut zaczyna on samoczynnie włączać się i wyłączać. Diagnozowałem opla swoim fejsem cdif2 i pokazuje dokładnie te same błędy do tech. Błędy można kasować jednak po zapaleniu pojawiają się od nowa.

  • #6 19 Lut 2010 10:49
    1078231
    Usunięty  
  • #7 19 Lut 2010 11:24
    bartek_j
    Poziom 35  

    ? potencjometr egru w X18XE ? ;)
    w X18XE1 to tak..
    Tutaj to stkologia lub kablologia raczej będzie.
    Ale fakt test el. wykonawczych by się przydał.

    A z tym wtryskiwaczem zamoczynnie się właczającym to nie trybię - jakto ?

  • #8 19 Lut 2010 14:44
    bartek_j
    Poziom 35  

    Eee ? to raczej od '1' jest. Bo we wszystkich x18xe które widziałem był podciśnieniowy, bez czujnika faktycznego otwarcia...

  • #9 19 Lut 2010 14:52
    carrot
    Moderator Samochody

    Bartek, jakby był sterowany podciśnieniem "grzyb", to jakim cudem by zgłaszał błąd ?, no chyba, że w obwodzie cewki elektrozaworu sterującego

  • #10 19 Lut 2010 14:59
    bartek_j
    Poziom 35  

    No do tego właśnie zmierzam.
    Kurde, napsułem trochę tych silników i zawsze był tam grzyb popychany podciśnieniem poprzez elektrozaworek. Tak samo jak w X20XEV...
    Wiem że w niektórych motorach diagnoza EGRa odbywa się pośrednio, poprzez odczyty z przepływki + TPS i obroty. Ale chyba nie tu... czy mylę się głeboko ?
    (dzisiaj coś mam dzień na mylenie się)

    EDIT:

    o, taki właśnie:
    http://www.allegro.pl/item927463617_zawor_egr_opel_vectra_b_1_8_16v_x18xe.html

  • #11 19 Lut 2010 15:44
    1078231
    Usunięty  
  • #12 19 Lut 2010 21:41
    galernik79
    Poziom 14  

    Jutro podmienię ECU i zobaczymy czy coś się zmieni. Sprawdziłem całą instalację czy nie ma nigdzie zwarcia i jest oki.

  • #14 19 Lut 2010 21:46
    galernik79
    Poziom 14  

    bartek_j napisał:
    No do tego właśnie zmierzam.
    Kurde, napsułem trochę tych silników i zawsze był tam grzyb popychany podciśnieniem poprzez elektrozaworek. Tak samo jak w X20XEV...
    Wiem że w niektórych motorach diagnoza EGRa odbywa się pośrednio, poprzez odczyty z przepływki + TPS i obroty. Ale chyba nie tu... czy mylę się głeboko ?
    (dzisiaj coś mam dzień na mylenie się)

    EDIT:

    o, taki właśnie:
    http://www.allegro.pl/item927463617_zawor_egr_opel_vectra_b_1_8_16v_x18xe.html



    Podmieniłem wszystkie zaworki włącznie z tym do którego podałeś link. Co najciekawsze to wyjąłem je z innej Vectry która jeździ OK.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do imo przełoże komplet choć można przypisać ale nie będe gościowi kombinował przy sterze. I tak że pozwolił podmienić z jego Vectry.

  • #15 19 Lut 2010 21:49
    1078231
    Usunięty  
  • #16 19 Lut 2010 21:52
    galernik79
    Poziom 14  

    jeżeli możesz to jak najbardziej powiedz tylko gdzie?

  • #18 19 Lut 2010 22:01
    galernik79
    Poziom 14  

    To podjade ale ty jutro nie pracujesz wiec pewnie i tak czeka mnie podmiana.

  • #20 19 Lut 2010 22:03
    galernik79
    Poziom 14  

    Motronic napisał:
    galernik79, Techem zrobisz więcej testów. Poza tym sam błąd to nic, masz jeszcze status błędu (liczna w nawiasie) i ten status może być "za słabe wejscie obiegu prądowego elektromagnesu" "-//- potencjometru" "pozycja zaworu EGR" itp.


    Przecież masz wszystkie parametry zapisywałeś otwórz rejestr i zobacz

  • #21 28 Lut 2010 19:48
    galernik79
    Poziom 14  

    Problem rozwiązany. Wymieniłem ECU i po problemie. Śmiga aż miło. Pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME