Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel vectra B 96r. pojawia się błąd układu recyrkulacji

18 Feb 2010 21:42 6338 20
  • Level 15  
    Witam ma problem z vectrą B cały czas pojawia mi się błąd układu recyrkulacji spalin- sygnał zbyt niski. Wymieniłem co tylko się dało tj: zawór, zaworki podciśnieniowe, przewody i nie ma poprawy. Podpinałem do techa nr błędu P0403. Proszę o pomoc. Czy możliwe jest że uszkodzony jest ECU?
  • Level 34  
    Podpinałeś do Techa, to pewnie na Mickiewicza. Co ten pan ci powiedział?
  • Level 15  
    Nie na Mickiewicza nie tylko on ma techa
  • Level 18  
    galernik79 wrote:
    Nie na Mickiewicza nie tylko on ma techa


    To jeć do Jurka na Mickiewicza i sie dowiesz.
  • Level 15  
    podam więcej informacji silnik x18xe sterownik simtec dodatkowo pojawia się kolejny problem z wtryskiwaczem nr 3 po włączeniu zapłonu i odczekaniu kilku minut zaczyna on samoczynnie włączać się i wyłączać. Diagnozowałem opla swoim fejsem cdif2 i pokazuje dokładnie te same błędy do tech. Błędy można kasować jednak po zapaleniu pojawiają się od nowa.
  • User removed account  
  • Level 35  
    ? potencjometr egru w X18XE ? ;)
    w X18XE1 to tak..
    Tutaj to stkologia lub kablologia raczej będzie.
    Ale fakt test el. wykonawczych by się przydał.

    A z tym wtryskiwaczem zamoczynnie się właczającym to nie trybię - jakto ?
  • Level 35  
    Eee ? to raczej od '1' jest. Bo we wszystkich x18xe które widziałem był podciśnieniowy, bez czujnika faktycznego otwarcia...
  • Moderator of Cars
    Bartek, jakby był sterowany podciśnieniem "grzyb", to jakim cudem by zgłaszał błąd ?, no chyba, że w obwodzie cewki elektrozaworu sterującego
  • Level 35  
    No do tego właśnie zmierzam.
    Kurde, napsułem trochę tych silników i zawsze był tam grzyb popychany podciśnieniem poprzez elektrozaworek. Tak samo jak w X20XEV...
    Wiem że w niektórych motorach diagnoza EGRa odbywa się pośrednio, poprzez odczyty z przepływki + TPS i obroty. Ale chyba nie tu... czy mylę się głeboko ?
    (dzisiaj coś mam dzień na mylenie się)

    EDIT:

    o, taki właśnie:
    http://www.allegro.pl/item927463617_zawor_egr_opel_vectra_b_1_8_16v_x18xe.html
  • User removed account  
  • Level 15  
    Jutro podmienię ECU i zobaczymy czy coś się zmieni. Sprawdziłem całą instalację czy nie ma nigdzie zwarcia i jest oki.
  • User removed account  
  • Level 15  
    bartek_j wrote:
    No do tego właśnie zmierzam.
    Kurde, napsułem trochę tych silników i zawsze był tam grzyb popychany podciśnieniem poprzez elektrozaworek. Tak samo jak w X20XEV...
    Wiem że w niektórych motorach diagnoza EGRa odbywa się pośrednio, poprzez odczyty z przepływki + TPS i obroty. Ale chyba nie tu... czy mylę się głeboko ?
    (dzisiaj coś mam dzień na mylenie się)

    EDIT:

    o, taki właśnie:
    http://www.allegro.pl/item927463617_zawor_egr_opel_vectra_b_1_8_16v_x18xe.html



    Podmieniłem wszystkie zaworki włącznie z tym do którego podałeś link. Co najciekawsze to wyjąłem je z innej Vectry która jeździ OK.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Co do imo przełoże komplet choć można przypisać ale nie będe gościowi kombinował przy sterze. I tak że pozwolił podmienić z jego Vectry.
  • User removed account  
  • Level 15  
    jeżeli możesz to jak najbardziej powiedz tylko gdzie?
  • User removed account  
  • Level 15  
    To podjade ale ty jutro nie pracujesz wiec pewnie i tak czeka mnie podmiana.
  • User removed account  
  • Level 15  
    Motronic wrote:
    galernik79, Techem zrobisz więcej testów. Poza tym sam błąd to nic, masz jeszcze status błędu (liczna w nawiasie) i ten status może być "za słabe wejscie obiegu prądowego elektromagnesu" "-//- potencjometru" "pozycja zaworu EGR" itp.


    Przecież masz wszystkie parametry zapisywałeś otwórz rejestr i zobacz
  • Level 15  
    Problem rozwiązany. Wymieniłem ECU i po problemie. Śmiga aż miło. Pozdrawiam.