Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat 126p świeci kontrolka ładowania

piotrek218521 19 Lut 2010 13:45 8433 12
  • #1 19 Lut 2010 13:45
    piotrek218521
    Poziom 11  

    witam w moim maluszku wczoraj zaświeciła się kontrolka ładowania tzn. jak nie są włączone światła to kontrolka nie świeci a gdy tylko włączę światła to zaczyna słabo świecić a jak włączę przycisk od nawiewu to świeci i jest cała czerwona. może to regulator napięcia jak tak to napiszcie jak to sprawdzić bo nie mam drugiego żeby zamienić i sprawdzić czekam na pomoc z góry dzięki

    0 12
  • #2 19 Lut 2010 13:48
    jarcys
    Poziom 22  

    Sprawdź ładowanie akumulatora czyli alternator.

    1
  • #3 19 Lut 2010 13:50
    darek_wp
    Poziom 28  

    Wyczyść klemy. Sprawdź i wyczyść połączenia akumulatora do nadwozia. Tak samo podłączenie przewodów na alternatorze. Jeśli to nie pomoże sprawdź stan szczotek (zużycie) a jak one będą ok to do wymiany regulator napięcia.

    0
  • #4 19 Lut 2010 14:31
    Tom_tom_tom
    Poziom 2  

    Gdyby byla brudna klema bylby problem z odpalaniem.
    Radze kupic miernik uniwersalnu w market'cie (ok. 20zl, przyda sie na potem...) i zmierz napiecie (stale) zapinajac minus do karoseri i plus do instalacji w wygodnym miejscu.
    Kazda naladowana cela akumulatora to 2,2V. Razy 6 cel to 13.2V. Gdy dodajesz gazu napiecie wzrasta i jest stabilizowane regulatorem do ok. 14,4V. Jesli napiecie jest wyzsze od 14.6V to wymien regulator, gdy jest nizsze od 13V to szukaj nowego alternatora. Jesli masz pradnice to wymien na alternator, gdyz pradnica ma mala wydajnosc.
    Uwaga! po zabawie wylacz woltomierz, gdyz bateria 9V kosztuje tyle so przyrzad.

    0
  • #5 19 Lut 2010 15:13
    piotrek218521
    Poziom 11  

    właśnie wróciłem od znajomego gdzie mierzył mi napięcie na 4 było 2.0V a na dwóch 2.1V i nie wiem dalej kumpel powiedział ze tak jeszcze może być ten akumulator będzie miał na wiosnę 2 lata

    1
  • #6 19 Lut 2010 19:09
    viper555
    spec od auto-elektro

    Ani alternator ani akumulator tylko instalacja samochodu.P

    2
  • #7 19 Lut 2010 19:24
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Bez pomiarów napięcia ładowania akumulatora to możemy sobie "gdybać" cały miesiąc. Zmierz napięcie na klemach akumulatora i na alternatorze i wtedy możemy coś doradzić. Inaczej to bez sensu.

    1
  • #8 19 Lut 2010 19:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    krzysiek7 napisał:
    . Zmierz napięcie na klemach akumulatora i na alternatorze i wtedy możemy coś doradzić. Inaczej to bez sensu.


    A po co temat stary jak maluch.P

    0
  • #9 19 Lut 2010 19:47
    apolides
    Poziom 9  

    w maluchach regulatory napięcia są niestety zblokowane ze szczotkami, jeśli którakolwiek z tych szczotek jest już zużyta i słabo przylega do pierścieni wirnika to niestety właśnie taki efekt wywoła ..... krótko mówiąc ładowanie jeszcze masz, ale przy małym obciążeniu w miarę wzrostu obciążenia rośnie zapotrzebowanie na prąd (A) na wirniku a tu lipa :( więc twornik (stojan) nie ma z czego wyprodukować tego prądu .... zmień regulator napięcia lub jak umiesz wymień same szczotki i będzie OK

    0
  • #10 19 Lut 2010 19:49
    Blicek
    Poziom 26  

    apolides napisał:
    w maluchach regulatory napięcia są niestety zblokowane ze szczotkami,

    że co ???
    Regulator na zewnącz, a szczotki w srodku. Nie widze tu żadnego "zblokowania"

    0
  • #11 19 Lut 2010 19:56
    karczochrulez
    Poziom 13  

    zacznij od paska klinowego :)
    napięty ma być. Luz jakoś koło centymetra. Jak jest więcej to trzeba go napiąć

    0
  • #12 19 Lut 2010 20:45
    apolides
    Poziom 9  

    zblokowane czyli : zintegrowane, zespolone, etc...... czyli produkowane jako jeden w zasadzie nierozbieralny podzespół ... da sie szczotki wymienić ale nie jest to łatwe. Uwaga co do paska klinowego bardzo trafna

    Dodano po 5 [minuty]:

    sprostowanie !!! pisałem o alternatorze Magneti Marelli ..... nie pamietam jakie szczotki ma Zelmot .... co nie zmienia postaci rzeczy że też je posiada i mogły się zużyć ;)

    0
  • #13 20 Lut 2010 01:51
    pioart
    Poziom 37  

    apolides napisał:
    zblokowane czyli : zintegrowane, zespolone, etc...... czyli produkowane jako jeden w zasadzie nierozbieralny podzespół ... da sie szczotki wymienić ale nie jest to łatwe. Uwaga co do paska klinowego bardzo trafna

    Dodano po 5 [minuty]:

    sprostowanie !!! pisałem o alternatorze Magneti Marelli ..... nie pamietam jakie szczotki ma Zelmot .... co nie zmienia postaci rzeczy że też je posiada i mogły się zużyć ;)

    A widziałeś kiedyś szczotkotrzymacz od malucha na własne oczy że takie pierdoły opisujesz?fiat 126p świeci kontrolka ładowania fiat 126p świeci kontrolka ładowania
    Pozdrawiam.

    0