Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Hyundai Pony 1.3 1992 gaśnie na gazie i inne problemy

19 Lut 2010 17:11 1941 4
  • Poziom 10  
    Witam! Jako nowicjusz w tych sprawach mam kilka problemów, ciekawi mnie co jest ich przyczyną, czy można je naprawić samodzielne i jakie są koszty ich naprawy:

    1. Silnik ładnie odpala, przełącza się na gaz na 2500 rpm, przejedzie kawałek i na pierwszym lepszym skrzyżowaniu zgaśnie po wciśnięciu sprzęgła i hamulca, po czym trudno go odpalić, tak jakby gaz został w silniku a on nie mógł wstrzyknąć benzyny... Z trudem odpala po ok 1 minucie trzymania przekręconego kluczyka i wciśniętego gazu.
    Dzieje się tak tylko na nierozgrzanym silniku, tzn. jeżeli przed rozpoczęciem jazdy potrzymam go trochę na gazie (ok. 3 min) to potem działa prawidłowo.
    Byłem z tym u specjalistów od gazu, cos tam podpięli, sprawdzili spaliny, wyregulowali i wzięli 40zł. A silnik gaśnie dalej...

    2. Na benzynie silnik chodzi jak czołg, podobno jest to wynikiem zapchanych 2 z 4 wtrysków i należy je wyczyścić myjką ultradżwiękową. Gdzie to zrobić i ile to kosztuje?

    3. Gdy silnik zgaśnie radio się resetuje, tzn. ustawia sie na 88MHz i nie pamięta poprzedniej pozycji. Czym jest to spowodowane i czy można zrobić tak, aby radio odpalało się automatycznie przy przekręceniu kluczyka? (radio jest z opla)

    4. Centralny zamek nie otwiera tylnych prawych drzwi, nie ma w nich także ręcznego "otwieracza" bo został wyrwany, jak to naprawić i ile to kosztuje?

    5. Czasami jedynka na skrzyni biegów trudno wchodzi (szczególnie gdy silnik zgaśnie), czasami bez problemu...

    6. Zawieszenie jest zbyt miękkie/niskie, tzn czasami dobija przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające.

    Z góry dzięki za pomoc!
  • Specjalista grupy V.A.G.
    ad1 - proponuje sprawdzic czy nie zesztywniała membrana w parowniku
    ad3 - zle podpiete radio i przez to się kasuje
    radio musi być zasilane "dwoma plusami" - jeden do podtrzymania pamieci, drugi by mogło grać - ten musi być podpiety podstacyjkę
    nie pamietam ktory był który ale chodzi o czerwony i żółty przewód
  • Poziom 9  
    ad 1 ja bym sprawdził czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony ... nawet jeśli ogrzewanie dziala poprawnie to niewielka ilość powietrza w układzie chlodzenia może powodować zamrażanie reduktora ponieważ przepływ cieczy chłodzącej jest leniwy .... fachowo wytwarza się tzw. syfon ... sprawdź poziom płynu chłodzącego jeśli nie ma powietrza w układzie chlodzenia to przynajmniej na chwile nie włączaj ogrzewania to pozwoli na szybsze ogrzanie cieczy i reduktor nie zamarznie

    Dodano po 2 [minuty]:

    ad 6 wymień amortyzatory :)
  • Poziom 10  
    W takim razie jak sprawdzić:
    -czy nie zesztywniała membrana w parowniku
    -czy układ chłodzący nie jest zapowietrzony

    Poziom płynu chłodzącego jest chyba w normie, jutro sprawdzę.
    apolides napisał:
    przynajmniej na chwile nie włączaj ogrzewania to pozwoli na szybsze ogrzanie cieczy i reduktor nie zamarznie

    Czy chodzi o ogrzewanie wewnątrz samochodu?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    koledze chodzi o to żebyś nie włączał ogrzewania na samym początku, wtedy szybcij nagrzeje się reduktor
    co do membrany to odkęcasz parownik od uchwytu, pięć śrubek do okoła parownika i ściągasz dekiel (woda nie poleci bo jej obieg jest z drugiej strony)
    zobaszysz czarną membranę z metalowym dużym kułkiem na środku
    materiał powinien być miękki, coś jak matreiał na parasolki