Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Magneton]Alternator - przeróbka regulatora na 24V

DonQuijote88 19 Feb 2010 19:49 3176 4
Suntrack
  • #1
    DonQuijote88
    Level 14  
    Witam!
    Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc.
    Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie".
    Mam alternator do Skody Felicii (Magneton 12V 70A), który dam do przewinięcia na 24V, jednak nie wiem co zrobić z regulatorem ładowania. Ten który jest fabrycznie, jest zalany żywicą, więc się nie nadaje do użycia. W trakcie poszukiwania natrafiłem na stronę internetową.
    Jest tam kilka wariantów regulatorów, ale niestety jestem bardziej programistą niż elektronikiem i nie wiem co należy zmienić, żeby uzyskać pożądane napięcie ładowania (28,8V).
    Proszę więc bardziej doświadczonych kolegów o poradę. Być może dałoby się zaadaptować jakiś regulator z alternatora 24V np z ciężarówki, ale z tego co widzę ciężko będzie coś znaleźć. Najprościej więc będzie zbudować swój od zera. Może ktoś byłby wstanie wskazać co trzeba zmienić, lub jak powinien wyglądać schemat takiego regulatora.

    Z góry dziękuję,
    DonQuijote88
  • Suntrack
  • Helpful post
    #2
    romoo
    User under supervision
    Po pierwsze diody w nich sa dosyć awaryjne.
    Po drugie można kupić alternator 24V sprawny w cenie przewinięcia i regulatora 24V.

    Po trzecie w czym będzie to pracować?
  • Suntrack
  • #3
    DonQuijote88
    Level 14  
    Ad. 1. Nie mam zdania na ten temat nie doświadczyłem jeszcze spalenia diod, tym niemniej po podniesieniu napięcia może to być prawdą, ale to wtedy się będę martwił o diody.
    Ad. 2. Alternator już mam więc czy kupię nowy czy dam ten do przewinięcia to jedno wszystko, ale wolałbym tego ze Skody bo mały i poręczny.
    Ad. 3. Pracować to ma tak. Silnik spalinowy 2,3kW kręci alternatorem (przez przekładnię pasową), alternator ładuje akumulatory kwasowe a nadwyżka idzie na odbiorniki w instalacji 24V. Coś w rodzaju agregatu prądotwórczego.
  • Helpful post
    #4
    mezyk86
    Level 11  
    Jak chcesz to ci pomoge moge sprzedac ci reg napiecia 24v 50zł kosztuje nowy. Tylko e to i tac ci nic nie da bo nawet jesli sobie przewiniesz stojan na 24v to nie wszystko pozostaje ci jeszcze wirnik ma inna opornosc wiec i to bys musial miec w systemie 24v a wirnika nie przewiniesz tzn mozna pewnie to zrobic ale to juz bez sesu za duze koszty, co do mostka nie ma roznicy pomiedzy 12 i 24v. Moja rada to taka sprzedaj ta skode na allegro i kup sobie jakiegos fabryznego 24v np ca333 od mercedesa 55a za 561zl
    http://rservice.pl/motoshop/Start.asp?WCU=MI%7C2010%2D02%2D20+09%3A30%3A56
    powodzenia
  • #5
    DonQuijote88
    Level 14  
    I pewnie na koniec końców tak zrobię. Dzięki za pomoc i poświęcony czas.