Witam!
Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc.
Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie".
Mam alternator do Skody Felicii (Magneton 12V 70A), który dam do przewinięcia na 24V, jednak nie wiem co zrobić z regulatorem ładowania. Ten który jest fabrycznie, jest zalany żywicą, więc się nie nadaje do użycia. W trakcie poszukiwania natrafiłem na stronę internetową.
Jest tam kilka wariantów regulatorów, ale niestety jestem bardziej programistą niż elektronikiem i nie wiem co należy zmienić, żeby uzyskać pożądane napięcie ładowania (28,8V).
Proszę więc bardziej doświadczonych kolegów o poradę. Być może dałoby się zaadaptować jakiś regulator z alternatora 24V np z ciężarówki, ale z tego co widzę ciężko będzie coś znaleźć. Najprościej więc będzie zbudować swój od zera. Może ktoś byłby wstanie wskazać co trzeba zmienić, lub jak powinien wyglądać schemat takiego regulatora.
Z góry dziękuję,
DonQuijote88
Szperałem trochę w Internecie i po różnych forach, niestety nie mogę natrafić na nic sensownego, co mogłoby mi pomóc.
Mój problem jest następujący. Potrzebuję ładować baterię akumulatorów 24V (szeregowo połączone 12V). Uprzedzając pytania odpowiadam, że nie mogę przełączyć na równoległe połączenie, gdyż akumulatory mają być ładowane "w locie".
Mam alternator do Skody Felicii (Magneton 12V 70A), który dam do przewinięcia na 24V, jednak nie wiem co zrobić z regulatorem ładowania. Ten który jest fabrycznie, jest zalany żywicą, więc się nie nadaje do użycia. W trakcie poszukiwania natrafiłem na stronę internetową.
Jest tam kilka wariantów regulatorów, ale niestety jestem bardziej programistą niż elektronikiem i nie wiem co należy zmienić, żeby uzyskać pożądane napięcie ładowania (28,8V).
Proszę więc bardziej doświadczonych kolegów o poradę. Być może dałoby się zaadaptować jakiś regulator z alternatora 24V np z ciężarówki, ale z tego co widzę ciężko będzie coś znaleźć. Najprościej więc będzie zbudować swój od zera. Może ktoś byłby wstanie wskazać co trzeba zmienić, lub jak powinien wyglądać schemat takiego regulatora.
Z góry dziękuję,
DonQuijote88