Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Instalacja gazowa Opel CORSA B 1.012V

george49 19 Feb 2010 21:51 12157 7
  • #1
    george49
    Level 10  
    Witam
    Proszę o poradę i podpowiedz jaki rodzaj sekwencji najlepiej zainstalować do corsy B 1.0 12V . Mam założoną instal II generacji ,totalna porażka zero jazdy na benzynie .
  • #2
    Ricardo290366
    Level 16  
    Opisz jaśniej ,piszesz 0 jazdy na benzynie I generacja gazu czy 5 komputerów,
    na benzynie ma chodzić bez zmian .Do Subaru chciałem założyć II generacje za 1400 zł , nie chcieli a mozna w tym typie ,chcą 2500 za sekwencje-bez sensu .
    Co tam masz, monowtrysk ,wielopunkt -nie znam tego .
  • #3
    george49
    Level 10  
    Jest to silnik trzy cylindrowy 1.012V czyli 12 zaworowy wielopunktowy z tego co się dowiedziałem nie toleruje instal gazowej II generacji czyli z parownikiem . Dlaczego napisałem 0 jazdy ,a więc częste wystrzały uszkadzają przepływomierz wynikiem czego jest szarpanie ,nie równa praca ,natomiast na gazie nieco lepiej .
  • #5
    poorchava
    Level 18  
    Witem,
    silnik w twoim samochodzie to najprawdopodobniej X10XE. 4 Zawory na cylinder, 3 cylindry, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy benzyny. Jeżeli przepływomierz to ten sam model części co w X16XE to 1 czy 2 wystrzały gazu w kolektorze dolotowym i masz po przepływomierzu (raczej delikatna część w tych samochodach).

    Pierwsza sprawa: zakładanie gazu do takiego samochodu to średni pomysł. Ten silnik jest naprawdę bardzo ekonomiczny i zanim instalacja się zwróci to się zestarzejesz.

    Druga sprawa: montaż drugiej, albo jeszcze lepiej - pierwszej generacji instalacji gazowej zamienia twój silnik z wielopunktowym wtryskiem sekwencyjnym benzyny na silnik z niepełnosprawnym gaźnikiem (w uproszczeniu). Pierwsza i druga generacja to nie są instalacje do zaawansowanych silników wtryskowych, tylko do gaźnikowych.

    Trzecia sprawa:
    Sekwencyjna instalacja to koszt rzędu 2-2.5 tysiąca złotych. Reduktor może być jakiś malutki, typu Tomasetto Alaska, komputer Stag-4, wtryski Valtek 3 Ohm (czerwone). Generalnie graty to koszt około 800-1000zł. Instalacja (w porządnym warsztacie a nie u pana Kazia w szopie) to kolejne 1000zł. Przed zainstalowaniem gazu konieczne jest doprowadzenie silnika do właściwego stanu technicznego czyli: koniecznie swiece i przewody zapłonowe, najlepiej także wymiana oleju. Silnik, który kiepsko jexdzi na benzynie, nie będzie jeździł lepiej na sekwencji.

    Czwarta sprawa:
    Czy to się opłaca? Załóżmy, że taki silnik jak jest sprawny spala ~7l benzyny w mieście (max). Gazu Spali prawdopodobnie koło 8-8.5l. Zakładając ceny w Wrocławia Pb = 4.36zł/l, LPG = 2.32 zł/l (normalna stacja, a nie od pana Mietka z baniaka z szopie), 100km na benzynie kosztuje cię jakieś 28-30zł. Na gazie 18-20zł, czyli średnio instalacja zwraca ci się po 10zł na 100km. To daje zwrot instalacji po jakiś 25 tysiącach km. Pytanie: ile tym jeździsz? Jak robisz 50 tysięcy rocznie - zakładaj. Jeździsz normalnie po 10-15 tysiecy rocznie - doprowadź sobie silnik do normalnego stanu i wyjdziesz na tym lepiej jeżdżąc na benzynie.
  • #6
    george49
    Level 10  
    Dzięki poorchava za rozjaśnienie dylematu .Po tym wszystkim zastanawiam się co zrobić czy zrezygnować całkowicie z instalacji gazowej idoprowadzić silnik do normalności czy męczyć się z tym co jest .Tak robię rocznie ok 10tys a w sumie mam 100tys w tym 64 na gazie. Gdybym założył sekwencyjny wtrysk to jaką mam gwarancję na normalną jazdę tego nie wiem .Po przeczytaniu twojego ostatniego punktu myślę że to będzie najlepsze wyjście .
    Pozdrawiam
  • #7
    pablissimo
    Level 11  
    Witam, jeśli mogę coś dodać to osobiście odradzam zakładanie gazu w silniku X1.0XE.
    Jeździłem tą corsą 3 lata. Jest to silnik bardzo wrażliwy na wszelkie niedomagania lub niewłaściwe odczyty z czujników np. czujnik przepływu masy powietrza, czujnik lambda, zawór ERG, silniczek krokowy, itd. Jeżeli zadbasz o 100% sprawność całego układu elektronicznego sterowania pracą silnika to średnie spalanie tym autkiem powinieneś uzyskać na poziomie 4,8l/100km. Teraz sam się zastanów czy inwestycja pt. instalacja gazowa w tym samochodzie się opłaca. To punkt pierwszy. Punkt 2 najprawdopodobniej instalacja gazowa wpłynie negatywnie na kulturę pracy tego silnika. To moja subiektywna ocena na bazie własnych doświadczeń. Pozdrawiam PS. Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania odnośnie tego samochodu to pisz śmiało, przerobiłem większość "typowych" usterek tego modelu.
  • #8
    george49
    Level 10  
    Witam
    Tak kolego pablissimo przez tą instalację mam w pewnym stopniu zwalony silnik mimo żeposiadam drugie auto GOLF IV 1.9TDI nie chcę pozostawić tego tematu nie rozwiązanego . Różnie ludzie wypowiadają się na temat CORSY z gazem ,ale wpełni podzielam Twoje zdanie i mam tego przykład . Latem zamierzam doprowadzić silnik do pełnej sprawności i najprawdopodobniej zakończę z instalacją LPG .