Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duze zuzycie paliwa opel corsa b

19 Lut 2010 22:08 21948 21
  • #1 19 Lut 2010 22:08
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Arrow Multisolution Day
  • Pomocny post
    #2 20 Lut 2010 16:09
    Czitos1
    Poziom 10  

    Sprawdz czy, któreś z kół nie hamuje (zaciągtnięty ręczny, problem ze szczękami, itp) oraz sprawdz ciśnienie w oponach.

    0
  • #3 20 Lut 2010 16:12
    robokop
    Moderator Samochody

    A diagnostyka co mówi ? Automat zawsze będzie więcej palił, weź pod uwagę temperaturę zewnętrzną i długość pokonywanych tras.

    -1
  • #4 20 Lut 2010 22:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #5 20 Lut 2010 22:05
    robokop
    Moderator Samochody

    Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu dziwić - niedogrzany silnik pracujący na wzbogaconej mieszance zawsze będzie dużo palił.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #6 21 Lut 2010 20:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 21 Lut 2010 20:58
    saly
    Poziom 32  

    Bez przesady kosiarka B nawet w automacie nie ma takiego apetytu chyba że masz but z betonu i przy piekielnych mrozach.

    Sprawdź czy jak odpalisz zimne auto, to przed uniesieniem wskazówki termometru na liczniku, albo jak zacznie się podnosić wskazówka, po jakiś 10-15min, to chłodnica i górny wąż muszą być zimne, choć silnik ciepły. Czy ogrzewanie na tych 5km jak dojeżdżasz do pracy zaczyna grzać.
    Sprawdź to to będziemy wiedzieć czy termostat żyje

    0
  • #8 21 Lut 2010 20:59
    Marcin_ca1
    Poziom 22  

    a rowno chodzi na wolnych obrotach?? lewe powietze hmm sprawdź czy go przez serwo nie ciagnie albo przez padnieta uszczelke pod kolektorem sacym, przy kolektorze popsikaj jakims plynem albo woda, zobaczysz czy bedzie zmiana zachoania silnika. Ale nie licze zeby to bylo przyczyna.

    0
  • #10 21 Lut 2010 22:35
    enauto
    Poziom 29  

    Wg instrukcji obsługi zużycie paliwa dla Corsy B silnik X14SZ automat wynosi
    w mieście 10,2
    poza miastem 6,5

    1
  • #11 21 Lut 2010 22:53
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 11 Mar 2010 22:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 12 Mar 2010 06:38
    Kamil89
    Poziom 12  

    Nie dziw się że przy obecnych temperaturach i odcinkach 5 km samochód ci tyle pali to całkiem normalne, moje cinquecento 900 przy takich odcinkach mieści się gdzieś w granicy 9-10l na setke, a już na trasie spokojnie się zadowala 5-6l.

    0
  • #15 15 Cze 2010 19:06
    szynkatsz
    Poziom 9  

    Kurcze współczuje Ci z tą Corsą, posiadam wersję z silnikiem 1,2 V8 45KM i muszę przyznać, że moje spalanie również jest na wysokim poziomie, mianowicie powyżej 10 litrów w mieście przy bardzo spokojnej jeździe.. Myślałem, że to problem ze sposobem prowadzenia auta, więc przeczytałem kilka artykułów z eco-drivingu, no ale właśnie sprawdziłem i spalił 12 litrów teraz w lato ;]
    Wydaje mi się, że to jakiś problem techniczny, tym bardziej, że jak przeczytasz komentarze użytkowników Cors B z Twoim silnikiem to spalanie mają na niższym poziomie.
    Jestem po wymianie świec i przewodów WN i teraz przynajmniej szybciej się zbiera, ale spalanie zostało, chyba będzie trzeba pozbyć się tego auta ;]
    Dzięki za info, że wymiana sondy lambda nie pomogła, bo chciałem właśnie się wziąć za wymianę. Nie mam już pomysłów co może być przyczyną tak dużego spalania.
    Pozdrawiam

    0
  • #16 15 Cze 2010 22:49
    saly
    Poziom 32  

    Podziwiam Cie kolego szynkatsz, wymieniasz części bo tak sobie zaplanowałeś albo przeczytałeś.
    Jedź do kolesia który potrafi veryfikować parametry poprzez diagnostykę techem, jakiś elektronik mechanik. Zapłacisz 50zł + wymiana uszkodzonej części.
    A tak jak sobie myślisz że coś by trzeba wymianić to jesteś w plecy za nietrafione części i ciągle jesteś w plecy na benzynie.
    Ale twoja sprawa, tylko niepisz o tym tutaj bo krew zalewa.

    0
  • #17 29 Cze 2010 12:01
    tomjey
    Poziom 16  

    No nie wiem z tymi 50złotymi. Tyle to biora za samo wetknięcie wtyczki do fejsu i odczytanie błędów. A skoro check się nie pali to błedów pewnie nie będzie. Dokładna diagnostyka to ok 150zł i żadnej gwarancji że coś zrobią.
    Corsa żony (C14NZ) pali ok 10,5 po miescie i 7 w trasie wiec też bardzo dużo jak na takiego pizdzika. Niestety przyczyny nie znalazłem. Na pewno nic nie jest uszkodzone, kwestia być może przestawionego zapłonu lub jakiejś delikatnej regulacji. Nie sądze jednak żeby to auto paliło mniej niż 9l po mieście nawet super wyregulowane i ustawione. Te silniki nie są zbyt ekonomiczne.

    0
  • #18 29 Cze 2010 12:11
    robokop
    Moderator Samochody

    tomjey napisał:
    No nie wiem z tymi 50złotymi. Tyle to biora za samo wetknięcie wtyczki do fejsu i odczytanie błędów. A skoro check się nie pali to błedów pewnie nie będzie.

    Wręcz przeciwnie, zapalenie checka powoduje awaria któregoś z układów krytycznych. Błędów może być cała lista i lampka zgaszona.
    Cytat:
    Dokładna diagnostyka to ok 150zł i żadnej gwarancji że coś zrobią.

    Przecież to tylko diagnostyka, czyli badanie, naprawa to coś zupełnie innego.

    0
  • #19 29 Cze 2010 14:20
    tomjey
    Poziom 16  

    Tak, jak pisze. U mnie za 50zł moge uzyskać podłączenie pod komputer, odczytanie bledów i wydruk na kartce. Koniec, kropka.
    Za dalszą zabawe, analize wskazań, badanie pracy silnika lecą kolejne złotówki. Za takie najbardziej podstawowe regulacje gość powiedział mi 150zł. Podobnie w drugim zakładzie.

    0
  • #20 30 Sty 2012 23:40
    rasko79
    Poziom 2  

    Witam, odpowiedzi udzielane prawie 2 lata temu wiec moze pojawił sie kierowca corsy b automat 1.4 z instalacja lpg? niedługo minie 2 lata po zalozeniu lpg a spalanie rujnuje i wynosi srednio po miescie 15l , w trasie 10l, a przy mrozach 20l, dzis zatankowalem 28l z zrobilem 140km, auto nie ma zadnych bledow po podlaczeniu komp. sonda lambda, czujniki temp wszytsko ok, osoba ktora mi zakladala lpg, widze ze tez juz pomysly sie koncza, bo ciagla regulacja nie przynosi efektu, nawet gdy byla sruba, obecnie zamontowany jest uklad na STAG50, moze mial kots podobny problem lub mozecie kogos polecic lub jest jakas osoba ambitna chcąca sie zmierzyc z tym tematem? chetnie podjade a mieszkam miedzy krakowem a katowicami

    1
  • #21 31 Sty 2012 20:07
    ravelation
    Poziom 21  

    Moge ci tylko powiedziec tyle ze 1,4 to nieudany silnik, kolizyjny,słaby, pali więcej niż 1,6 co najlepiej świadczy o tej superkonstrukcji z lat '80...

    0
  • #22 11 Sty 2013 01:44
    kempiol85
    Poziom 7  

    WITAM
    Mineły 3 lata od ostatniego wpisu ale podzielę się doświadczeniami związanymi z opel corsa b 1.2 8v wer. z katalizatorem 1995 R . Nie pamiętam kodu silnika.
    Auto paliło 12 litrów, po dodaniu gazu zamiast jechać to zwalniało, dopiero jak weszło na wyższe obroty to zaczynało przyspieszać no i nie równa praca silnika na luzie.
    Problemów było kilka :

    Spalanie - czujnik temperatury silnika. Wskaźnik w aucie pokazywał +/- 90 stopni a komputer niecałe 70 w związku z czym auto chodziło ciągle na ssaniu. Dodam że to była zima i wielkie mrozy więc ciężko się było doczekać aż załączy się wentylator

    Nierówna praca silnika (dławienie bardzo podobne do tego jak przy braku paliwa, szarpanie jak na kursie prawo jazdy, strasznie nierówne obroty na luzie, czarny dym z wydechu) : Przede wszystkim lewe powietrze. Nie chce skłamać bo jak na to kolega wpadł to byłem w robocie ale było coś nie halo przy ssącym i chyba pod przepustnicą ciągło lewy luft. Druga sprawa wężyk z podciśnienia, który idzie do map sensora wyglądał na "bardzo dobry" a się okazało, że przy samym map sensorze był naderwany, urwany albo jak wolicie pęknięty. Trzecią usterka okazała się odma (krótki gumowy wężyk). Całkiem przypadkowo została znaleziona ta usterka przez mojego kolegę, który pochylał się nad pracującym ciepłym silnikiem.Złapał się za tego węża w poszukiwaniu szczęścia i został mu w ręku :). Z zewnątrz wyglądał odziwo dobrze jak na 17 lat (wiek auta) ale w środku stopiony i "zarzygany olejem".

    Wszystkie 3 usterki miały czynny wpływ na prace silnika. Po zlikwidowaniu lewego powietrza poprawiło się ale nie na tyle żeby szło tym jeździć. Po wymianie węża z map sensora było już o niebo lepiej. A na koniec odma, która jak się okazało była ostatnim krokiem do zwycięstwa :)

    Dam wam taką dobrą radę odnośnie wysokiego spalania. W Corsie b 1.2 8v 95 rok w 99% przyczyną jest za bogata mieszanka spowodowana czujnikiem temperatury bądź termostatem a nie jakimiś kablami, świecami czy sondą lambda. Osobiście spotkałem 4 osoby z identycznymi objawami i leczenie było takie same :). Jak masz zamiar zacząć szukać problemów gdzieś indziej to poczytaj dobrze to forum i się przekonasz że na 10 postów w 9 zostaje wykluczona sonda lambda od razu .

    Rozpisałem się tak żebyście uniknęli nieprzespanych nocek, niepotrzebnie wydanych pieniędzy i głupoty ludzi, którzy piszą tylko po to żeby coś napisać na forach takich jak te. A życzę wam żebyście znaleźli takich co mają łeb na karku bo tych też tu nie brakuje :)

    6