Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odbiornik Acoms ar-201 27mhz

19 Lut 2010 22:26 2902 3
  • Poziom 17  
    Witam wpadł mi w ręce odbiornik modelarski z samochodzika rc , i mam mały problem bo nie wiem jak podłączyć pod niego silniki na tanka.. Ma on wejście na baterie, i dwa wejścia CH.1 i CH.2 z 3 pinami , mam 2 identyczne silniki 6v jak podłączyć je bo silnik ma 2 wyjscia + i - a tam sa 3.

Dorzucam foto silników , i kabli. Jestem początkujący.

• Moderator Robotyka
    ROzumiem, że chodzi ci o napęd w stylu Czołgu?

Brakuje ci jeszcze 2 regulatorów do silników szczotkowych. Silnik podpinasz do +/- regulatora, a końcówkę regulatora (będzie miała taką własnie czarną, 3-żyłową wtyczkę), do wyjścia CH(X) odbiornika. Jeżeli regulatory mają wbudowane układy BEC, to nie używasz wejścia BAT odbiornika. Pakiet podpinasz do drugiego wyjścia zasilajacego regulaotra. W przypadku dwóch regulatorów, spinasz je razem i do nich podpinasz pakiet. Dobrze mieć wyłącznik przed pakietem.
    Jeśli nie mają - najlepiej kupić osobny BEC. Dlatego lepiej po prostu kupić regulatory z BEC wbudowanym. Teraz praktycznie wszystkie mają.
    Oprócz tego musisz zmiksować kanały ze sobą. Jeżeli kupisz paraturę komputerowa, to zwykle ma już taki mikser w sobie (nazywa się to DELTA lub V-Tail). Jesli masz zwykłą aparaturę bez komputera (te tańsze) to potrzebujesz zewnętrznego układu miksera V-tail. Kupisz go w większości sklepów modelarskich, np. w www.nastik.pl
    W przypadku korzystania z miksera V-tail (jeśli chcesz mieć "czołgowe" sterowanie na dwóch silnikach) gdy nie masz aparatury komputerowej - podpinasz regulatory do wejść miksera, a wtyczki miksera do gniazd odbiornika. Czyli mikser wpinasz między regulatory a odbiornik.

Nie podpina się silnika bezpośrednio do odbiornika. Wtyczki są tak dopasowane do odbiornika, że nie da się ich inaczej podłączyć.