Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford escort 94r 1.4 gasnie na zimnym

leiszman 19 Lut 2010 22:46 5884 13
  • #1 19 Lut 2010 22:46
    leiszman
    Poziom 9  

    Witam od początku kupienia escort 94r 1.4 na gazie i na bp po uruchomieniu silnika muszę go przytrzymywać na nożnym gazie aż się troszeczkę silnik ogrzeje bo inaczej gaśnie czy jest na to jakiś sposób żeby obroty silnika podtrzymywane były przez jakiś czas żebym mógł w danym czasie powiedzmy szyby obskrobać

    0 13
  • #2 20 Lut 2010 21:13
    Profek1
    Warunkowo odblokowany

    Sprawdź silnik krokowy,wymontuj i wyczyść powinno pomóc

    Moderowany przez robokop:

    Wierutna bzdura - w tym samochodzie nie ma czegoś takiego, a nawet jeśli , to nie jego wina. Ostrzeżenie - porada bzdurna i szkodliwa.

    0
  • #3 20 Lut 2010 21:34
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego a jak sie silnik troche nagrzeje ,to już trzyma obroty i nie gaśnie?

    0
  • #4 20 Lut 2010 23:26
    Blicek
    Poziom 26  

    Profek1 napisał:
    Do moderatora tego forum.Tak sie składa że jestem fanem forda i miałem escorty 1.4 i 1.6 w obu tych silnikach znajdują się regulatory obrotów biegu jałowego potocznie nazywane silnikami krokowymi.Naucz sie kolego odrobinę mechaniki a dopiero wtedy kasuj posty.


    silnik krokowy, to jeden z mozliwych spsobów regulacji wolnych obrotów, jednak w tym motorze krokowy nie wystepuje. A te "potoczne nazywanie" to tak jak bys na wszystkie zwierzęta koza mówił.

    0
  • #5 21 Lut 2010 00:23
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Koledzy zaciekawiony poruszonym tematem "krokowego" w tym modelu Forda pozwoliłem sobie na sięgnięcie do ksiązki wyd. WKŁ pt. Ford Escort i Orion oraz do książki wyd. Auto pt. Ford Escort. W silnikach 1.4 jest gażnik albo jednopunktowy wtrysk Webera w którym to cyt. za książką : -"predkość obrotowa biegu jałowego jest regulowana zmianą położenia dzwigni przepustnicy ,przestawianej elektrycznym silnikiem krokowym." Dalej nastepuje opis budowy tego silniczka itp.

    0
  • #6 21 Lut 2010 08:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Ja tam widzę zawór regulacji biegu jałowego.
    Do sprawdzenia czujnik temperatury chłodziwa / biały/.

    0
  • #7 21 Lut 2010 08:42
    Profek1
    Warunkowo odblokowany

    Kolego jaki typ instalacji masz w swoim aucie.Jeśli drugiej generacji,przełączającej się automatycznie to na 100% jest to silnik z jednopunktowym wtryskiem.A w tym silniku jest "silnik krokowy" Tak samo jak w silnikach 1.6 8V oraz 1.6 16V.W silnikach z wtryskiem jaki on by nie był,obroty biegu jałowego regulowane są prze tkw.kanał obejściowy zamykany lub otwierany przez silnik krokowy.Z autopsji wiem że problemy z "wolnymi obrotami"z reguły spowodowane są niedomaganiem tego zaworu.Jak ktoś zatrzymał się na epoce silników gaźnikowych to nie powinien moderować tego forum.

    0
  • #8 21 Lut 2010 08:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Nie masz co się obruszać , w podanych przez Ciebie modelach nie ma SILNIKA KROKOWEGO , nie wprowadzaj nowej terminologii. Są zawory reg. biegu jałowego.
    Silnik krokowy jest inaczej sterowany i trochę inaczej uzwojony.

    0
  • #9 21 Lut 2010 09:02
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 21 Lut 2010 09:11
    Profek1
    Warunkowo odblokowany

    Co do nazewnictwa proponuje zainteresowanym zajrzeć na jakiekolwiek forum np.fanów forda i w szukajce wpisze falowanie obrotów lub coś z tym wspólnego zobaczycie co wam napiszą.

    0
  • #11 21 Lut 2010 09:24
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 21 Lut 2010 09:51
    Profek1
    Warunkowo odblokowany

    Nie wiem jak ty kolego ale ja zawszę idę po nitce do kłębka,pewnie że jest możliwe że zaczynam od niewłaściwego końca tego kłębka.Ale jak kupiłem swojego pierwszego escorta w życiu,tez nie miałem zielonego pojęcia o tym samochodzie.I większości problemów udało mi się rozwiązać właśnie dzięki forum miłośników tego auta.A skoro jesteś taki dobry to czemu nie udzielisz właściwej porady?Uważasz mnie za lamerka?Sprawdzenie tej części wydało mi sie oczywiste i najprostsze,raczej wątpię czy ktoś ingeruje w jednostkę centralną zmieniając kąt wtrysku lub wyprzedzenie zapłonu którym steruje komputer silnika.A może się mylę może ktoś kto nawet pewnie nie wie gdzie znajduje sie ten komputer wziął wkrętak i sobie pokręcił?

    0
  • #13 21 Lut 2010 15:00
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego Profek1 zapewniam ciebie ze przyczyna usterki o której pisze autor tego tematu ,nie tkwi w tym nieszczesnym "regulatorku". Tutaj stoje po stronie kolegi emeryt2 ze powinno sie sprawdzić czujnik! Co do poziomu wiedzy właścicieli danej marki to każdy może mieć swoje własne zdanie! Ja czytając wypowiedzi na forum Fiata ,Forda itd. czasami czesto pokładam sie ze śmiechu przez te porady. Standartowa porada z każdego forum miłośników danej marki to jest obsesyjne zamiłowanie do wymiany ,czyszczenia czy regulowania "silniczków krokowych" Tematem rzeka jest także diagnoza tych aut przy pomocy różnego rodzaju "rewelacyjnymi tanimi kabelkami " z aukcji internetowych. Uważam że dalsza dyskusja na temat tej usterki powinna być wstrzymana do czasu zabrania głosu przez samego zainteresowanego ,czyli właściciela Escorta. Ponieważ nie wiemy czy cokolwiek już zrobił i czy ma zamiar robić! Pozdrawiam

    0
  • #14 02 Mar 2010 20:46
    leiszman
    Poziom 9  

    Ponownie witam problem rozwiązany wymieniłem czujnik temperatury zasysanego powietrza ponieważ stary pokazywał zle wartości a powinne byc :
    - przy temperaturze 0°C: 89 do 102kOm;
    - przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm;
    - przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm;
    - przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm;
    - przy temperaturze 100°C: 2 do 2,5 kOm

    W moim samochodzie jest silnik 1.4 jednopunktowy wtrysk Webera w którym prędkość obrotowa biegu jałowego jest regulowana zmianą położenia dźwigni przepustnicy ,obroty biegu jałowego regulowane są przez silnik krokowy
    ford escort 94r 1.4 gasnie na zimnym

    Dziękuje za pomoc.

    Moderowany przez robokop:

    Ile razy można pisać że TAM NIE MA ŻADNEGO SILNICZKA KROKOWEGO ? Jesli działa na mechanizm przepustnicy to jest t nastawnik przepustnicy - silnik prądu stałego, jeśli jest w układzie by-pass to jest wtedy elektromagnetyczny zawór IACV. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html

    0