Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

astra 2.0 dth jak jest zimno nie zapala

sławekf75 20 Feb 2010 00:16 2176 8
Relpol
  • #1
    sławekf75
    Level 10  
    Witam mam astre 2,0 dth jak jest zimno niezapal,sprawdziłem kompresje,wtryski,rozrząd,przepływomierz,czujnik temperatury silnika,moduł sterowania świec żarowych,świece żarowe i wszystko jest OK,odłączyłem przelew od rurki zasilajoncej a rurke zasilajoncą zaślepiłem,wymieniłem filtr paliwa,czujnik doładowania,podłaczyłem do komputera i nie ma żadnych błedów i wszystkie kontrolki gasną,gdy jest temperatura około zera , auto gdy jest zimne zapala z problemami,jak jest ciepłe na dotyk,gdy temperatura spada poniżej zera,auto jak jest zimne nie zapala,ale po wdmuchnieciu do kolektora ssącego goracego powietrza,auto zapala odrazu , nawet gdy jest -15 ° C.Jeśli ktoś wie jaka jest tego przyczyna,lub miał podobny problem proszę o kontakt.
  • Relpol
  • #2
    MRCZ
    Level 17  
    sławekf75 wrote:
    po wdmuchnieciu do kolektora ssącego goracego powietrza,auto zapala odrazu , nawet gdy jest -15 ° C.
    Co prawda pisałeś, że był sprawdzony układ grzania świec, ale to co opisujesz wskazuje na to, że świece nie grzeją. Spróbuj jeszcze wypiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, zdjąć listwę zasilające ze świec i przy włączonym zapłonie będziesz miał wydłużony czas grzania świec, zmierz wtedy czy na listwę przychodzi napięcie.
  • Relpol
  • #3
    sławekf75
    Level 10  
    Świece grzeja napewno były zprawdzane kilka razy,nawet robiłet tak że przekręcałem kluczyk czakałem aż zgaśnie kontrolka i szybko wykręcałem z głowicy jedną świece i sprawdzałem czy jest gorąca i tak każda świece,wszystkie buły gorące,wypinałem czjnik temperatury świece grzeja bardzo długo ale to niepomaga,robiłem tak że sprawdziłem jak długo grzeja świece po zgaśnięciu lampki około 18 sekund,więc czekałem aż zgaśnie kontrolka i jeszcze 15 sekund i też nie pomogło.
  • #4
    MRCZ
    Level 17  
    Ja bym się jeszcze upierał przy świecach, jeżeli grzeją to napięcie dochodzi, ale to są świece szybko-grzejne, jeśli ich nie wymieniałeś na nowe to mogą być już zużyte i nie dogrzewają, więc wykręć je i sprawdź na nich rezystancje powinno być od 0,2-0,4 om. W przeciwnym razie do sprawdzenia kąt wtrysku i pompa w zbiorniku o ile taką posiadasz może w ogóle nie chodzi (przekaźnik, bezpiecznik).
  • #5
    sławekf75
    Level 10  
    Świece były sprawdzane,po podaniu prądu świece po 4 sekundach robią sie czerwone,auto wogule nie posiada pompy w zbiorniku.
  • #7
    sławekf75
    Level 10  
    pompa mechanicznie sprawdzona,a sterowanie elektryczne jeszcze nie.
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    sławekf75
    Level 10  
    wtryski otwieraja sie przy 210 bar. przykręciłem do rurek inne wtyskiwacze ustawiłem na 250 bar. i pompa bez problemu podaje 250,więc uważam że jest sprawna,błedów żadnych niema,paliwo nie może schodzić ,bo auto może stać pare dni i jak wduchne goracego powietrza do kolektora ssacego odpala odrazu,jakby był uszkodzony ster na pompie to myśle ,że też by nie odpalała od gorącego powietrza.Po zapaleniu silnik nie dymi i pracuje równo tak jakby wszystko było OK.