Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

fiat 126p,problem z odpalaniem, pali na jeden gar.

mercedes71 20 Feb 2010 06:44 4443 18
  • #1
    mercedes71
    Level 10  
    Witam. Maluch 89r. pali na jeden cylinder,co ciekawe nie zawsze ten sam.Zagadką jest też to że kiedy zdejmuję przewód wysokiego napięcia ze świecy na którą aktualnie nie pali,i przyłożę do niej tak trochę na odległość chodzi normalnie,jak założę tak jak ma być, przestaje. Wymieniłem świece, przewody, przerywacz i tą czarną kosteczkę w aparacie. Próbowałem na innej cewce i gażniku. Zawory wyregulowane, zapłon ustawiony. I zabrakło mi pomysłów.Proszę o pomoc.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    nie wim czy masz pojedyńczą cewkę czy podwójną
    jeżeli podwójną to zamień przewody na świecach i zobacz co wtedy, przy cewce nie ruszaj
  • #3
    mercedes71
    Level 10  
    To chyba tak jakbym przestawił zapłon o 180 stopni,ale spróbować nie zaszkodzi. Cewka jest podwójna. Przewód jak zdejmuję z niepalącej świecy i trzymam blisko tak na dwa milimetry to łapie i chodzi normalnie to samo przy cewce, zdejmuję, przykładam blisko wszystko OK, zakładam przestaje.
  • #4
    FIAN
    Level 12  
    a może by tak wymienić świece?
  • #5
    Dandi26
    Level 13  
    FIAN wrote:
    a może by tak wymienić świece?

    Przeczytaj najpierw do końca pierwszy post a potem zadaj pytanie
  • #6
    grala1
    VAG group specialist
    mercedes71 wrote:
    To chyba tak jakbym przestawił zapłon o 180 stopni,ale spróbować nie zaszkodzi.

    to nie to samo
    tutaj cewka daje w tym samym czasie iskre na oba tłoki wiec tu nie ma znaczenia kolejność
    problem jest w całym zakresie obrotów?
    napisałeś że pali na jeden ale nie zawsze ten sam
    wyglada że to cewka ale pisałeś że ją podmieniłeś
    ciekawi mnie czy jak przełożysz przewody na świecach to czy przestanie palić na drugi czy ciągle ten sam nie będzie palił
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    grala1
    VAG group specialist
    Motronic wrote:
    Z wałkiem rozrządu nigdy tam nie było kłopotów, głowica tez nie pękała.
    Gdzie ci dawni fachowcy, gdzie?

    miałem kiedyś malucha, głowica była wymieniana bo pękła pomiedzy zaworami
    wałek był też zmieniany bo był podtarty i przebierał przez to na wolnych obrotach
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    mercedes71
    Level 10  
    Zamieniłem przewody i efekt był taki sam, nie palił na tą samą świecę. Zamieniłem świece i się zmieniło. Założyłem starą świecę i na chwilę obecną jest dobrze. Czyli teoretycznie wina świecy,tylko że już to przerabiałem. Dzisiaj zmieniłem świece, a jutro rano to samo.
  • #11
    User removed account
    Level 1  
  • #12
    mercedes71
    Level 10  
    Gumek nie ma. Może gubi prąd na tych fajkach na świecach. Nie mam nic żeby to podmienić.
  • #13
    Dandi26
    Level 13  
    mercedes71 wrote:
    Gumek nie ma. Może gubi prąd na tych fajkach na świecach. Nie mam nic żeby to podmienić.

    Wiesz po co sa te gumki ?to chodzi o ogrzewanie.One nie maja zadnego wpływu na to co sugerujesz
  • #14
    User removed account
    Level 1  
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    mercedes71
    Level 10  
    O piętnastej było dobrze,po wymianie świecy,a parę minut temu próbowałem odpalić i objaw taki sam,pali na jeden gar. Nie wiem czy to ma znaczenie,ale zaczęło się przy minus 20,palił OK,aż zaczęły się kłopoty.Na początku wystarczyło wykręcić świecę,wyczyścić i do pracy.Teraz to raczej nie pomaga.Aha,ciśnienie na tłokach bez rewelacji,ale w miarę równe,w okolicach 7 atmosfer.Maluch na tym powinien chodzić.Kiedyś innym jeździłem na 4 i dawał radę.
  • #18
    wpsowa692
    Level 24  
    Prowadnice zaworowe do wymiany.
  • #19
    mercedes71
    Level 10  
    Prowadnice zaworowe-mniej, więcej wiem o co chodzi,ale nigdy tego nie robiłem. A rozgrzebywanie głowicy to już poważny remont.Nie chcę się pakować w kapitalkę silnika.