Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Inst. LPG OMVL Dream - gazu full a przelacza na PB

apolides 20 Lut 2010 09:36 5943 18
  • #1 20 Lut 2010 09:36
    apolides
    Poziom 9  

    Może ktoś miał podobny problem: zbiornik gazu jest pełny a mimo to po przełączeniu na zasilanie gazem po chwili centralka zaczyna sygnalizować pusty zbiornik i przełącza na benzynę. wiem że ma to związek z ciśnieniem gazu na listwie wtryskowej (jest za niskie) jednak nie mam pojęcia z jakiej przyczyny. filtry są nowe, reduktor wydaje się być sprawny zawory gazowe pracują prawidłowo. dignoza laptopem wykazała spadki ciśnienia nawet do 0,07 bara. w momencie przełączenia wynosi około 0,9 bara. czasem zdaża się że da się jechać ale przy dużym wydatku gazu (przyspieszanie) zielone kontrolki stopniowo gasną i po chwili zapala się czerwona po czym zaczyna piszczeć i włącza benzynę. z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź

    0 18
  • Arrow Multisolution Day
  • #2 20 Lut 2010 13:48
    radzio740
    Poziom 16  

    jesli zawory sa napewno dobre to wina reduktora albo rurka zasilajaca nie drozna,jaki masz reduktor

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 20 Lut 2010 13:55
    apolides
    Poziom 9  

    dream XXI N

    0
  • #4 20 Lut 2010 13:56
    radzio740
    Poziom 16  

    a regulowales cisnienie

    0
  • #5 20 Lut 2010 14:10
    apolides
    Poziom 9  

    a jak ??? tam nie ma żadnych regulacji :( jakiś tydzień temu wszystko było w porządku

    0
  • #6 20 Lut 2010 14:13
    radzio740
    Poziom 16  

    jedz do gazownika bez kompa i tak nic nie zrobisz ,moze byc uwalony map sensor

    0
  • #7 20 Lut 2010 14:17
    apolides
    Poziom 9  

    bylem u gazownika i laptop podał takie prametry : na biegu jałowym ciśnienie gazu na listwie około 0,9 bara ale wachało się mędzy 0,7 a 0,9 ; temperatury w normie ; lambda 0,7 ; obroty około 900 rpm

    0
  • #8 20 Lut 2010 14:21
    radzio740
    Poziom 16  

    to juz nie rozumiem i co gazownik nic nie zrobil

    0
  • #9 20 Lut 2010 14:26
    apolides
    Poziom 9  

    owszem chciał wymienić reduktor ..... za 500 zł ale czuję że na tym by się nie skończyło, a wymienić po kolei wszystkie elementy na nowe to ja też potrafię i bez niego i łącznie za wszytko zapłacę około 700 zł wiec sie nie zgodziłem na wymianę reduktora

    0
  • #10 20 Lut 2010 14:29
    radzio740
    Poziom 16  

    skoro stwierdzil ze reduktor to chyba ma racje ,wymiana albo regeneracja

    0
  • #11 20 Lut 2010 14:38
    apolides
    Poziom 9  

    sprawdzę jeszcze dokładnie vaku na mapsensorze i pomyśle co dalej ... na benzynie i tak mogę jeździć więc nie ma strachu :) dzięki

    0
  • #12 20 Lut 2010 16:47
    manio123
    Poziom 34  

    może reduktor a może nie : równie dobrze może to być czujnik ciśnienia , zanika sygnał i sterownik przełącza na gaz. Jednoznacznie sprawdzić czy faktycznie spada ciśnienie gazu możesz przyłączając manometr za reduktorem jak dasz trójnik i dłuższy wężyk to możesz stale obserwować ciśnienie w czasie jazdy a nawet porónywac je ze wskazaniami czujnika. Stawiam na czujnik bo na samym reduktorze nie będzie spadku do 0.
    Nie musisz też instalowac reduktora omvl i wydawać 500 zł, bo reduktor kosztuje najwyżej połowę tej kwoty a wymiana dość banalna jak dla użytkownika elektrody :D Jaka moc silnmika to polecę reduktor ?

    0
  • #13 20 Lut 2010 17:58
    apolides
    Poziom 9  

    alarm odwołany :) wszystko jest sprawne przyczyne była taka : instalatorzy gazu mieli zbyt krótki przewód do zaworu gazowego na reduktorze, więc puścili go pod plastikową pokrywą silnika ( alfa 156 1,8 twin spark) przewód owszem sięga ale jest bardzo napięty w wyniku czego podczas pracy silnika ( zwłaszcza przy ostrej jeździe kiedy trochę silnikiem szarpie) wyrwało przewód z wtyczki, ale tyko jeden i to tak że nie było widać .... czasem jak stykał to samochód chodził na gazie a jak się rozłączyl to wszystko świrowało .... :)

    Dodano po 8 [minuty]:

    Manio123 .... chętnie pzryjmę radę co do reduktora jak i innych podzespołów jestem troche z wiedzą nie na czasie muszę trochę nadrobić braki wiedzy :) ... 2 lata byłem za granicą .... a wcześniej jeździlem BMW 318 tylko na benzynie więc moja wiedza na temat instalacji gazowych jest z przed jakiś 5 lat :) ta Alfa to pierwszy samochód na sekwencji więc muszę się posilkować wiedzą innych .... już mam łatwiej bo znalazłem schemat połączeń elektrycznych OMVL dream do mojego silnika

    0
  • #14 20 Lut 2010 21:46
    manio123
    Poziom 34  

    no to gazownik kompletnie się skompromitował :D , przyczyna banalna choć wynikająca z niechlujengo montażu. Nie ma potrzeby niczego wymieniać skoro jest OK :D Gratuluję autodiagnozy :idea:

    0
  • #15 17 Paź 2010 21:44
    thecrows
    Poziom 10  

    Witam.
    Podczepię się pod temat z moim problemem.
    Volvo s60 2.0T 2002
    Dream XXIN
    wtryski i reduktor dream (w razie potrzeby sprawdzę dokładnie)
    Map AEB 025
    wymienieone oba filtry gazu.
    Wtryski wyczyszczone - nie są w najlepszym stanie - zamówiłem już zestaw naprawczy, ale działają chyba.

    Historia jak z filmu.
    Kupiłem auto i było ok, wręcz super. Czasem wywalał check engine, ale było ok.
    Pewnego dnia w momencie osiągnięcia warunków potrzebnych do przejścia na gaz - sygnał centralki że butla pusta i wrócił na benzynę.I tak za każdym razem.
    Po długich poszukiwaniach (i wizycie gazownika) okazało się, że kabelki od cewki na parowniku były systematycznie przecierane przez jedną z ruchomych części silnika,
    aż w końcu przetarły izolację, zrobiły zwarcie i spalił się czip w ECU odpowiedzialny za otwieranie zaworów na butli i na parowniku. WW gazownik podpowiedział,
    że tymczasowo mogę odłączyć te elektrozawory od ECU i uruchamiać je ręcznie np. guzikiem w kabinie.
    Tak też zrobiłem. Jeździłem tak przez miesiąc może, ale zaczął mi się przełączać sam na benzynę (ale tylko w czasie jazdy) podczas przyspieszania (przeważnie około 2000obr.min).
    Z tym przełączaniem na benzynę to o tyle dziwna sprawa, że jeśli jadę z butem w podłodze od pierwszego do piątego biegu, to się nie przełącza.
    Dodatkowo - pewnego razu chyba zbyt długo jechałem na rezerwie gazu i możliwe, że wyjechałem butle prawie do końca.
    z tym przechodzeniem na benzynę to działo się tak przez 500 km, później przez 1000 było ok, a później znowu to samo i tak już jest do dzisiaj (ale tylko w czasie jazdy).
    W międzyczasie (dzięki pomocy prezesa-38 - podał mi numer fabryczny spalonego czipa - bo sam nie mogłem tego odczytać) udało mi się zamówić i przelutować spalony czip.

    Na dzień dzisiejszy sytuacja wygląda następująco:

    -na gazie jeździ w miarę żwawo, ale wciąż przełącza się na benzynę czasami (ale tylko w czasie jazdy).
    -wydaje mi się, że na zimnym silniku przełącza się na gaz troszkę zbyt szybko (w porównaniu z czasem sprzed spalenia czipa i wizyty gazownika)
    -wydaje mi się że pali trochę więcej gazu niż przed całym tym zamieszaniem (choć to trudne do wybadania, skoro często wskakuje na benzynę)
    -udało mi się zdobyć kabel i oprogramowanie do dreama i oto wnioski:
    -przy pierwszym podłączeniu zakładka o wymiarowaniu dysz - wskazywała że są ok
    -po autokalibracji wyszło, że dysze są za małe (zaznaczam, że przed całym zamieszaniem auto chodziło git, paliło 10-12l/100)
    -dodatkowo po autokalibracji, jak wcisnę gaz do dechy, to centralka daje sygnał o pustej butli i musze przełączyć na benzynę.

    moje pytania:
    -czy po podłączeniu się pod laptopa, po tym jak program odczyta dane z ecu
    czy musze zmieniać któreś z żółtych okienek, czy to już jest po prostu zczytane z ECU i jest w 100% ok ?
    -co sądzicie o obecnych objawach ?
    czy to jest zamarzający parownik ?

    wykres 1 - Praca na wolnych obrotach na biegu jałowym:
    Inst. LPG OMVL Dream - gazu full a przelacza na PB


    -wykres 2 - dziwne sygnały z czujnika temperatury na parowniku.
    czy to oznacza uszkodzony czujnik ??
    czy sam uszkodzony czujnik może powodować takie objawy (przełączania się na benzynę) ?

    Inst. LPG OMVL Dream - gazu full a przelacza na PB

    Wykres 3 - biegi 1-3 z butem w podłodze

    Inst. LPG OMVL Dream - gazu full a przelacza na PB

    wykres 4 - spokojna jazda. biegi 1-4

    Inst. LPG OMVL Dream - gazu full a przelacza na PB

    0
  • #16 17 Paź 2010 22:12
    Mario Mario
    Poziom 13  

    Uszkodzony czujnik temperatury reduktora będzie pokazywał spadek wartości która przecież stanowi jeden z warunków przełączenia na zasilanie gazem. Jeżeli temperatura spadnie poniżej ustawionych np. 30 stopni wtedy sterownik przełącza na benzynę i czeka aż temperatura wzrośnie do wartości wymaganej. Odpal silnik poczekaj aż się nagrzeje reduktor, podłącz kompa i zmniejsz wartość temperatury przełączania np. do 5 stopni, jeżeli uszkodzenie czujnika powoduje jego całkowity brak reakcji wtedy wyzeruj temperaturę przełączenia.

    0
  • #17 18 Paź 2010 15:13
    gimak
    Poziom 37  

    Miałem trochę podobny przypadek w megance z DREAM XXI N. Najpierw padnięty czujnik temperatury na reduktorze - pokazywał wszystko, ale nie temperaturę reduktora. Jego himery nie powodowały przechodzenia na benzynę z sygnalizacją braku gazu, natomiast jak już nastąpiło przełączenie na LPG to nie następowało przerzucenie na PB gdy występowała nawet przerwa na czujniku (do wyłączenia silnika) - czujnik wymieniony (przyczyna szybko zlokalizowana).
    Później padła cewka elektrozaworu przy reduktorze. Objawy przerzutka na PB i sygnalizacja braku gazu. Działo się to na ciepłym silniku. Po ostygnięciu wszystko wracało do normy i tak w kółeczko. Program diagnostyczny pokazywał spadek ciśnienia, a podpięty woltomierz zanik napięcia na cewce. Pomiary cewki wykazywały, że jest sprawna. Sprawdziłem przewody do komputera gazowego i otwarłem sam komputer i nic nie znalazłem. Dopiero jak wszystko poskładałem do kupy cewka zdecydowała zrobić trwałą przerwę. Wymiana cewki załatwiła sprawę

    0
  • #18 19 Paź 2010 23:14
    thecrows
    Poziom 10  

    dzieki za odpowiedzi.
    Dam znać co i jak.
    pojutrze jadę 1500 km, więc będę miał gdzie przetestować.
    Jak narazie - zmieniłem na 20*C, bo niżej w moim programie nie idzie.
    Jak auto jest zimne, to się czasem przełączy na benzynę, ale jak się rozgrzeje, to jest nie do zatrzymania.
    Pozdrawiam !!

    0
  • #19 20 Paź 2010 00:01
    Mario Mario
    Poziom 13  

    wymień czujnik to groszowe sprawy.

    0