Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.8 tdci Silnik gaśnie przy lekkim dodaniu gazu.

20 Lut 2010 15:04 14111 4
  • Poziom 2  
    Witam,

    Kupiłem samochód Ford Focus 1,8 Diesel. Samochód ma przejechane (podobno) 80.000 km. Pojawia się niepokojący mnie problem.
    Po zapaleniu silnika chodzi bardzo stabilnie i bez problemów na wolnych obrotach utrzymując ok 900 RPM.
    Jeśli chcę ruszyć muszę delikatnie przegazować go wcześniej na luzie do ok 1200 - 1300 RPM poczekać aż spadnie do 900 i ruszyć.
    Jeśli tego nie zrobię i zacznę ruszać od wolnych obrotów czyli od 900 RPM to silnik po prostu zgaśnie.
    Potem podczas jazdy nie ma już żadnych problemów. Oczywiście jeśli stanę na światłach i samochód postoi chwilę na wolnych obrotach - trzeba przeprowadzić procedurę z przegazowaniem od nowa - bo oczywiście przy ruszaniu zgaśnie. Informacyjnie - przy wprowadzaniu samochodu powoli na luzie na obroty czuć że silnikiem bardzo delikatnie "kolebie" od 1000 - do 1500 RPM potem już jest ok.
    Bardzo proszę o poradę co to może być. Dodam że pali ok nie dymi nie kopci nie dławi się podczas jazdy a jeździ bardzo dynamicznie.

    - Bart.
  • Poziom 11  
    Nieznam sie za bardzo ale ja mialem taki sam przypadek w fordzie mondeo co sie okazalo ze trzeba bylo dobrze zaizolowac przewody a w szczegolnosci te co ida do cewki tylko sumiennie bo poprostu tracil iskre

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Pisownia to raz, idiotyzm to dwa, Kolega na razie czyta a nie się udziela! Ostrzeżenie.

  • Poziom 1  
    Mam ten sam problem i doszedłem do wniosku że ten typ tak ma. Jak przyjrzeć się wykresowi mocy to przy niskich obrotach TDCI nie ma ich prawie wcale. Rozwiązaniem jest bardzo powolne puszczanie sprzęgła jeśli to możliwe lub ostrzejszy start z gazem. mogę oczywiście się mylić i jest to wina jakiejś usterki ale i mój właśnie poza tym drobnym mankamentem jeździ jak złoto.
  • Poziom 9  
    cheriot napisał:
    Mam ten sam problem i doszedłem do wniosku że ten typ tak ma. Jak przyjrzeć się wykresowi mocy to przy niskich obrotach TDCI nie ma ich prawie wcale. Rozwiązaniem jest bardzo powolne puszczanie sprzęgła jeśli to możliwe lub ostrzejszy start z gazem. mogę oczywiście się mylić i jest to wina jakiejś usterki ale i mój właśnie poza tym drobnym mankamentem jeździ jak złoto.


    Dokładnie mam to samo w swoim Focusie 1.8 tdci . Trzeba się dobrze wprawić żeby to wyeliminować. Choć czasami i tak auto się przydławia kiedy ruszam za skrzyżowania. Jest to niebezpieczny objaw. Ten typ tak ma. Ciekaw jestem czy chip może coś tu pomóc. Auto wtedy przy mniejszych obrotach ma większą moc i to być może będzie lekarstwem
  • Poziom 2  
    Witam,

    Temat rozwiązany - uszkodzony zawór EGR.
    Odcięcie mechaniczne zaworu i oczyszczenie go - załatwiło sprawę w 100%.
    Jest super.