Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz klepia zawory mimo regulacji

MatizLife 20 Feb 2010 15:35 12988 19
  • #1
    MatizLife
    Level 10  
    Witam.
    Niestety mimo kilku regulacji zawory nadal klepią, dzwięk przypomina pracę traktora. Wcześniej silnik pracował ciszej, stukanie było dużo mniejsze, ale okazało się że zawory były za ciasne i na zimnym przerywał, teraz już nie przerywa, ale dość głośno klepią i gorzej przyspiesza. Co to może być i czy ew. wymiana będzie się wiązała ze zdjeciem głowicy? Kompresja jest ok.
  • #2
    MatizLife
    Level 10  
    Profek1 wrote:
    Jeździłem kiedyś Matizem i z tego co wiem to zawory w tym silniku regulują się same poprzez samoregulatory napędzane olejem z silnika.Jak dawno zmieniałeś olej i filtr?


    W Matizach nie ma samoregulatorow, reguluje sie nakretkami jak w maluchu.
  • #3
    andriu124
    Level 15  
    A ustawiałeś dla każdej pary zaworów inne położenie wału korbowego? Może tu jest pies pogrzebany?
  • #4
    MatizLife
    Level 10  
    andriu124 wrote:
    A ustawiałeś dla każdej pary zaworów inne położenie wału korbowego? Może tu jest pies pogrzebany?


    Problem w tym ze auto bylo 3 razy na regulacji u 3 roznych mechanikow wiec tego typu bledy mozna chyba wykluczyc. Co moze wplywac na klepanie zaworów? Z tego co ja sie orientuje to wytarte krzywki (ale walek jest ok), moze jakies dzwignie zaworow?
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    andriu124
    Level 15  
    He He, na klepanie zaworów ma wpływ dużo rzeczy, ale skoro robili tobie to trzej różni "fachowcy" to oni powinni Ci powiedzieć co z tymi zaworami jest nie tak, ; może lużne prowadnice, wyrobione gniazda(a może już niektóre wypadające). Może warto zdjąć głowice i poddać ją regeneracji. Pozdrawiam
  • #7
    User removed account
    Level 1  
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    User removed account
    Level 1  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    andriu124
    Level 15  
    To byli mechanicy? Czy pseudo mechanicy a tych dwóch po tym pierwszym poprawiał ten sam błąd, czyli żaden nie przestawił wałka rozrządu do pozycji odprężenie dla zaworów. Powiedz szczerze kolego, sam to robiłeś.

    Dodano po 4 [minuty]:

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dae053f70633081.html
    Tu masz link do ustawienia luzów zaworowych na zimnym silniku i na rozgrzanym w matizie
  • #12
    Krzysiek534
    Level 16  
    Co wy z tym wałkiem ciągle, jak by nie ustawił to by mu regulacji brakło.
  • #13
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Nie ma dźwigienek, przedtem coś mi mózg nie domagał :P
    OHC to jest.
    Jak klepie to wałek i szklanki sprawdzić musi ktoś bardzo kompetentny :D
  • #14
    MatizLife
    Level 10  
    Na zimnym nie klepią, dopiero jak się rozgrzeje. Przy ostatniej regulacji mechanik zwrócił uwage na wałek i stwierdził, że jest ok. Nie robiłem tego sam bo się na tym nie znam, tylko za każdym razem mówili mi, że jest dobrze wyregulowane a kiedy na przykład przechodziłem na skrzyżowaniu obok innego matiza to w ogóle nie slychac było tego cykania, wiec jechałem do innego. Czyli te dźwigienki można wymienić bez ściągania głowicy?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    User removed account
    Level 1  
  • #17
    MatizLife
    Level 10  
    owik wrote:
    No to jak Ci zawory na zimnym nie klepią, a na gorącym tak to Ty chłopie jednak jedź do mechanika.:D Niech to ktoś posłucha, bo jeszcze Ci korba bokiem wyjdzie jak tak dłużej sam to będziesz robił...


    Wydaje mi się, że to zawory. Po wcześniejszej regulacji chodził ciszej, ale za to po odpaleniu z rana przerywał, bo jak się okazało, zawory były za ciasne. Teraz nie przerywa ale klekocze. Skoro po regulacji widać takie różnice, wiec to zawory klekoczą - tak ja to rozumiem, choć nie wiem czy dobrze. Ponawiam zapytanie o te dźwigienki: czy ich wymiana wymaga zdjęcia głowicy? Bo jeśli tak to chyba sobie dam z tym spokój bo zakrawa to już o mały remont silnika i pewnie koszt niemały.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    RobertLodz09
    Level 30  
    Koledzy proponuje temat zamknąć ponieważ właściciel Matiza ,kolega Matizlife ,wykazuje sie całkowitym brakiem znajomości poruszanego tematu oraz skłonnościami "totalnej destrukcji" naprawianego auta czyt. silnika. Obarczając winą za ten stan i brakiem efektu "nieznanych nam bliżej mechaników" ! Pozdrawiam
  • #20
    User removed account
    User removed account