Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Borowicz 1981r. ustawienie geometrii

fragli86 20 Feb 2010 18:02 3721 13
  • #1
    fragli86
    Level 14  
    Witam. Polonez sciąga mi na prawo jeśli tylko na sekunde puszcze kierownice. Powietrze w kołach jednakowe, nowe 4 końcówki drążków kierowniczych, nowe gumy na stabilizatorze. Zbierzność była ustawiana urządzeniem laserowym a auto i tak cały czas ściąga na prawo. Co to może być? Byłem drugi raz na ustawianiu zbierzności gość wszystko posprawdzał i nie wie co może być nie tak. Gosc na stacji diagnostycznej nie wykrył luzów w zawieszeniu. Czy możliwe jest że mam skrzywiony stabilizator i od tego by go ściągało tak mocno? A może przestawić jakoś drążek reakcyjny i to pomoże?
  • #2
    Wanisz
    Level 10  
    A w kolumnie kierowniczej jest wszystko ok
  • #3
    fragli86
    Level 14  
    W kolumnie nic nie sprawdzałem ale do tej pory było wszystko ok. Tylko na moje oko wydaje mi sie jakby prawe koło było pośrodku błotnika a lewe jakby było bliżej przodu. A co w kolumnie mogłoby się uszkodzić
  • #4
    goldi74
    Level 43  
    Zmierz odległość między środkiem tylnego i przedniego koła z lewej i prawej strony. Powinny być jednakowe.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    fragli86
    Level 14  
    A jeśli te odległości środka kół z lewej i prawej strony nie są takie same to czym to ustawić?
  • #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    fragli86
    Level 14  
    Hmm.... Czyli musze zrobić ustawienie kątów. Jest to możliwe w domowych warunkach żeby chociaż zobaczyć minimalną poprawę? A zmierzyłem odległości środków kół z obu stron i wyszło że lewe koło wyprzedza prawe o 0.5 cm. Czym to ustawić drążkiem reakcyjnym?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    fragli86
    Level 14  
    Ja nie mówie żeby ustawiać to dokładnie w domowych warunkach bo wiem że to niemożliwe ale chciałem spróbować i sprawdzić czy coś się zmieni na lepsze. Np. że bede używał mniejszej siły żeby utrzymać go na prosto podczas jazdy
  • #12
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Motronic wrote:
    Kolego, cały trapez kierowniczy składa się tam z trzech kątów:
    -kąta pochylenia koła ( nie wiem czy regulowane)
    -kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ( regulowane)
    -zbiezności kół ( regulowane)
    Jak chcesz do jasnego pierona ustawic to w domowych warunkach?

    -kąta pochylenia koła ( regulowane) :D
    '81r także wymień to co kolega Motronic napisał, bo ustawianie nic nie da jak są luzy etc.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do wymiany tuleje górnego wahacza - zawsze są wybite. Kontrola luzów wszystkich drążków i końcówek zwrotnic, a także podpory drążka pośredniego. Pochylenie koła ustawiane podkładkami pod mocowaniem górnego wahacza - dokładnie pod uchwytem ramienia prostego. Robota dość przykra. Wyprzedzenie dolnego swożnia zwrotnicy ustawiane nakrętkami drążka reakcyjnego. Najważniejsze - w aucie były wymieniane przednie podłużnice, bądź było uderzone przodem ? Bo jeszcze jest możliwość że belka zawieszenia jest przestawiona. Ogólnie mam znajomego fachowca, który full geometrię Poloneza robił w godzinkę i to na sprzęcie z "polmozbytu" lampy wieszane na kołach, ustawiane ekrany itd.