Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie napędu Hormann LineaMatic P

moonpl 20 Lut 2010 19:53 7275 11
  • #1 20 Lut 2010 19:53
    moonpl
    Poziom 9  

    Witam,

    Niestety nie wiem już co zrobić, to już 4 płyta sterującą która przestała działać.
    Pierwsza przestała działać z dnia na dzień ale żadnych widocznych zmian na płycie nie można było zauważyć i została wymieniona na gwarancji, druga tamtej zimy otworzyła w nocy bramę do połowy i usmażyła się upalając mostek i prawdopodobnie triak (w środku płyty), po tej akcji zostałem poinformowany że to wina jakiegoś przepięcia i że muszę kupić nową płytę. No więc kupiłem ją i działała 3 miesiące, byli u mnie ludzie z serwisu i sprawdzili bramę, nie mieli żadnych zarzutów i nie chcieli wymienić płyty, zaproszony człowiek z Hormanna wymienił płytę na nową. No i dziś otwieram bramę a ona stoi w miejscu, nie wiem co się dzieje wiec idę do bezpieczników ale bezpieczniki są włączone więc biorę klucz i otwieram napęd, gdy już przerzedził się biały dym widzę, że z płyty odczepił się z ciepła (z całą kostką) kabel zasilający silnik.
    I w sumie już nie wiem, bo na ten napęd wydałem już ponad 2000 zł, co może być powodem usterki, jak to naprawić, kto to może sprawdzić?

    Niestety serwis nie jest pomocny w takich sytuacjach, mówi, że nikomu się to nie dzieje, że płyta ma zabezpieczenie przez blokadą bramy, że to wina instalacji elektrycznej, że mogą mi sprzedać nową płytę.

    Ma ktoś jakąś radę co z tym zrobić? Jest ktoś tu kto naprawia takie płyty?

    Na kablu do silnika to jestem sobie w stanie sam wstawić bezpiecznik

    0 11
  • #2 21 Lut 2010 20:03
    VIRUS32
    Poziom 24  

    Proszę rzeczywiście sprawdzić instalację elektryczną bo takie usterki występują 1 na 70 .Te płyty nie nadają się do naprawy ale wprawny elektronik może da sobie rade.Miałem wiele razy do czynienia z upalonym mostkiem i tranzystorem i w większości była to wina użytkownika .Te napędy niestety nie są stworzone do zbyt intensywnej pracy.Moim zdaniem producent powinien dokonać pewnych modyfikacji elementów sterujących gdyż mocno się nagrzewają zwłaszcza w fazie zwalniania.Uważam osobiście że ten wypust na wschodnią europę jest do du...y.Ale na to wpływu nie mamy.

    1
  • #3 22 Lut 2010 13:14
    moonpl
    Poziom 9  

    A jest szansa aby dowiedzieć się co to za tranzystor jest?

    0
  • #5 26 Lut 2010 22:30
    moonpl
    Poziom 9  

    Po wymianie mostka udało mi się ją uruchomić. Dzięki.

    Mam dodatkowe pytanie czy na rynku jest dostępny "zamiennik" tego tranzystora, który ma skłonności do przegrzewania się? Innymi słowy: czy można w miejsce aktualnego wsadzić coś bardziej odpornego na obiciążenie?

    0
  • #6 03 Mar 2010 19:16
    modelarz_1234
    Poziom 9  

    Zajmuję się bramami już od jakiegoś czasu i w Sterownikach firmy hormann jest to normalne.

    1
  • #7 03 Mar 2010 20:04
    VIRUS32
    Poziom 24  

    Do kolegi moonpl.W celu odprowadzenia ciepła lepiej będzie wstawić tam jakiś radiator.


    Kolego modelarz_1234 .Nie pisz takich rzeczy że w sterownikach Hormann jest to normalne bo na 30 szt tylko 2 ulegają uszkodzeniu takiemu jak opisano wyżej.Trwałość tego urządzenia zależy od częstotliwości otwarć i zamknięć.Można raczej podejrzewać że źle dobrano siłownik.

    0
  • #8 03 Mar 2010 20:54
    modelarz_1234
    Poziom 9  

    Brama 180 kg wagi samonośna otwierana 4 razy dziennie, bezpiecznik w instalacji szybki, wyłącznik różnicowo prądowy max 30 mA i druga awaria.
    Sterowniki bram przemysłowych (A60, A70 brak zabezpieczeń na wejściach, wyjściach sterujących).

    Dodano po 3 [minuty]:

    Konstrukcja i wygląd sterownika (gabaryty, sposób programowania) lokują ten sterownik w poprzedniej epoce, sterowniki firm konkurencyjnych nie zachowują się jak sterowniki Hormann LineaMatic. Być może wynika to z braku doświadczenia w konstruowaniu takich sterowników.

    0
  • #9 03 Mar 2010 21:11
    moonpl
    Poziom 9  

    VIRUS32: Napęd LineaMatic P miał sobie poradzić z bramą do 500kg jest otwierana max 4 razy dziennie a waży nie więcej niż 400kg, chodzi bardzo lekko. Chętnie dowiedziałbym jakie mogą być przyczyny z naciskiem na powody określnia winy użytkownika w uszkadzaniu tych sterowników? tj. co mógłbym zrobić żeby uszkodzić taki sterownik posiadając pilota w ręku.

    0
  • #10 13 Mar 2010 07:59
    lz11980
    Poziom 18  

    powiem tak 10% jest standard do wymiany, Hormann wymienia jeśli jest gwarancja, ale po gwarancji pozostaje tylko naprawa lub wymiana na nową za 600 zł, ja sprobuje dokleić radiator i zobaczymy co będzie.

    pozdrawiam

    0
  • #11 21 Mar 2010 09:04
    lz11980
    Poziom 18  

    takiego samego tranzystora nie dostałem, ale kupiłem zamiennik dołożyłem radiatorek i działa , teraz mam zapas jakieś 150 wat na tranzystorku, więc naprawa wyszła ok.

    0